SNEL HULP!!? demontage voorbumper corsa b?

Forumindex Forums Modellen Corsa SNEL HULP!!? demontage voorbumper corsa b?

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17236961
    AK-tuning
      Lid sinds:
      27 June 2011

      Hallo,

      Ik ga morgen mijn standaard koplampen vervangen door Angel Eyes en Xenon 5000k, ik heb dus overal gelezen dat de voorbumper gedemonteerd dient te worden, nou zou ik graag willen weten waar ik alle ophangpunten kan vinden? de enige die ik zo kan zien zijn: in elke wielkas 1 en aan de voorkant op het frame 2. Zouden jullie mij even uit kunnen leggen hoe ik deze het beste eraf krijg, en eventueel tips bij het monteren van de angel eyes en xenon?
      Graag snel antwoord.

      Gr

      #17871196
      Vannos
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 November 2010

        meestal inderdaad de hoekjes van de bumper. goed in de wielkuip kijken meestal zit daar je spatbord/lap eerst tegen aan geschroeft
        daar achter willen soms nog wel is schroefjes zitten. inderdaad van af boven goed kijken of je nog ophang punten ziet.

        stelt eigenlijk niet heel veel voor hoor :)

        #17871197
        McKaamos
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 December 2009

          Ik heb pasgeleden al wat scans van een werkplaatshandboek geparkeerd.
          Kijk ff hier: viewtopic.php?f=8&t=150017

          #17871198
          corsaracer
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 January 2005

            met een beetje pas en meetwerk hoef je de bumper er niet eens af te halen als je de koplampen wil vervangen bij een corsa b

            tenminste ik heb het bij de mijne nog nooit gedaan

            #17871199
            carlover
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 December 2004

              er staat ook een heel handig topic onder het corsa gedeelte:

              het heet HOW TO.
              hier kun je veel info vinden over dit soort dingen.

              #17871200
              Corsake61
                Lid sinds:
                11 October 2010

                Ik heb mijn bumper nog nooit losgemaakt.Een beetje draaien en keren en dan lukt het wel.

                #17871201
                2e-c14nz
                  Lid sinds:
                  5 June 2009

                  Je grill hoef je in principe alleen los te schroeven. Wanneer je je grill een beetje naar je toe haalt kun je zo je lampen verwijderen. Je lampen zitten met 2 schroeven vast. Let op, je lampen ”klikken” in een wit blokje, dit blokje wil nog wel eens afbreken. Bij de dealer kosten deze €1.50 dus misschien handig om ze te halen, al heb je ze maar op voorraad. De blokjes dienen overigens wel heel te zijn, want deze ondersteund de lamp uiteraard.

                  #17871202
                  Dim67
                    Lid sinds:
                    1 July 2011

                    @2e-c14nz wrote:

                    Je grill hoef je in principe alleen los te schroeven. Wanneer je je grill een beetje naar je toe haalt kun je zo je lampen verwijderen. Je lampen zitten met 2 schroeven vast. Let op, je lampen ”klikken” in een wit blokje, dit blokje wil nog wel eens afbreken. Bij de dealer kosten deze €1.50 dus misschien handig om ze te halen, al heb je ze maar op voorraad. De blokjes dienen overigens wel heel te zijn, want deze ondersteund de lamp uiteraard.

                    Da’s nuttige informatie, die blokjes moet ik ook maar even halen. Ik heb mn koplampen nu met tie-rips vast gesjord omdat beide blokjes kapot zijn.

                    #17871203
                    AK-tuning
                      Lid sinds:
                      27 June 2011

                      oke thnx voor de info, ik ga er zo meteen aan beginnen, die blokjes had ik al gehaald, nog verdere adviezen bij het aansluiten van xenon op mijn nieuwe angel eyes?

                      #17871204
                      lonchi
                        Lid sinds:
                        9 November 2012

                        Hallo ,
                        ik wil mijn opel corsa b bj 1994 , zijn koplampen vervangen voor angel eyes. Alleen waar ik op vastloop is het feit dat er aan beide kanten stekkers zitten zowel aan de koplamp als in de auto. Dus lijkt mij dat ik de stekkers moet verwijderen en een nieuwe verbinding maken.

                        Maar nu komen de kabelkleuren vanuit de auto wit,geel, en bruin niet overeen met de kleuren zwart,rood en blauw van de koplamp.

                        Wie kan mij helpen loop een beetje vast, achterlampen is mij al gelukt.

                        alvast bedankt

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.