Sneeuwkettingen probleem…?!

Forumindex Forums Modellen Insignia Sneeuwkettingen probleem…?!

• Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Insig 4d black

Mijn Insignia heeft bandenmaat 225/55/R17. In het boekje van Opel staat dat sneeuwkettingen voor deze band niet zijn toegestaan. Vind ik op zich al vreemd aangezien dit de standaardmaat band is.

Leasemaatschappij (hebben er blijkbaar ook nog weinig ervaring mee) heeft dit nagevraagd. Volgens de technische dienst van Opel zouden sneeuwkettingen eventueel wel passen maar is technisch niet goedgekeurd door Opel. Schijnt te maken te hebben met de beperkte ruimte tussen de veerpoot en de band. Maar een oplossing heeft de leasemij nog niet gegeven.

Heeft iemand ervaring met dit probleem?

En is het een optie om 225/ 50 /R17 winterbanden te monteren? (is de omtrek van de band wel iets kleiner, maar dan zou het dus wel moeten kunnen).

nicocorsa

de winter velgen maat is voorstalen wielen 205-60-r16 dacht ik dan 225-50-17 dacht ik

Insigmaniac

De voorgeschreven OPEL INSIGNIA winterwielen zijn:

Semperit 205/60R16 H, staal
          Michelin 205/60 R 16 -96 H el staal
          Michelin 225/50 R 17 -98 V EL aluminium
          Semperit 225/50 R 17 -98 H xl alu look
          Michelin 225/50 R 17 -98 V el design + sensor
          Semperit 225/50 R 17 -98 H xl aluminium

Met deze bandenmaat mag je sneeuwkettingen gebruiken.

Bridgestone 235/45 R18 -98 V xl aluminium
          (Kan niet in combinatie met sneeuwkettingen)

alphox
          Deelnemer

waarom kan de 235/45/18 niet in combinatie met sneeuwkettingen?

ik heb namelijk die maat in sneeuwbanden van bridgestone, en heb er ook sneeuwkettingen voor, die passen ;)
            op aluminium

nicocorsa

geen idee maar zal wss wel met ruimte in wielkasten . te maken hebben met schade die toe gebracht kan worden alsje dit op dezevelgen banden maat gebruikt . bij het eventueel draaien in veren en dergelijke

Fonz

sneeuwspin nemen, deze komt alleen over de band (loopvlak) en niet achter het wiel.
                meestal zie je ze op volvo of mercedes.
                gr.Fonz

wim-v6
                Deelnemer

sneeuw spin??

Niks te vinden over die dingen.

is dat zo’n soort gaasmat over de band.

Die zijn niet erg handig bij echte sneeuw namelijk.

Die dingen zijn om snel weg te komen als je geen grip hebt op je zomerbanden in de sneeuw.

kettingen werken het best als je echt diepe sneeuw hebt en je moet bijvoorbeeld klimmen.

Willem

g krijnen
                  Deelnemer

origineel gepost door Insigmaniac
                    De voorgeschreven OPEL INSIGNIA winterwielen zijn:

Semperit 205/60R16 H, staal
                    Michelin 205/60 R 16 -96 H el staal
                    Michelin 225/50 R 17 -98 V EL aluminium
                    Semperit 225/50 R 17 -98 H xl alu look
                    Michelin 225/50 R 17 -98 V el design + sensor
                    Semperit 225/50 R 17 -98 H xl aluminium

Met deze bandenmaat mag je sneeuwkettingen gebruiken.

Bridgestone 235/45 R18 -98 V xl aluminium
                    (Kan niet in combinatie met sneeuwkettingen)

g krijnen
                    Deelnemer

maakt toch niet uit welk merk band met stalen velg of lichtmetaal als de bandenmaat en velgmaat maar klopt voor de insignia die ik heb een sportstourer 1.6 turbo zodat 225-50-17
                      Het zijn wel veel maten voor de insignia zelfs mijn banden leverancier had eerst de verkeerde besteld en dat was 225-55-17
                      ik op een duitse site wel wat gevonden over de winterbanden zie link
                      http://www.opel.de/res/download/pdf/serienreifen-katalog.pdf

panmaned

voor mij is dit de 2e keer dat ik mijn winterbanden onder mijn insignia heb laten monteren. begin dit jaar had ik vredestein winterbanden besteld in 245-45-18, allen bleef hierbij te weinig ruimte over om sneeuwkettingen te plaatsen. (band vs wielkast was op dat moment iets meer dan 10mm)
                        Alternatief was een Maggi Trak Auto/sport, zelf noemen ze het de oplossing wanneer er geen ruimte is voor een conventionele ketting.
                        Persoonlijk vond ik dit een te dure oplossing (ergens tussen de eur. 250,– en eur. 300,–) Heb dus uiteindelijk 235-45-18 er onder laten monteren en een weissenfels Clack & Go Pro-Tech sneeuwketting (9mm) gekocht. Dit past perfect!

Insig 4d black

Ik ben er uit. Ter vervanging van mijn 225/55 R17 zomerbanden zijn nu 215/50 R17 winterbanden gemonteerd. Overigens zou 225/50 R17 ook moeten kunnen. Blijf het overigens een beetje raar vinden dat op standaard gemonteerde banden/velgen geen sneeuwkettingen passen …..

paul vp

ik heb ook bandenmaat 235/45/18
                            als winter banden en heb kettingen van thule speciaal systeem raakt de velgen niet

hans329

Ik heb ook bandenmaat 235/45/18 en ben op zoek naar sneeuwkettingen
                              Heeft er iemand ervaring met de michelin easy grip kunstofketting?
                              Ik zag ook iemand die de wiessenfels clack & go pro tech gekocht heeft hoe zijn die?

alphox
                              Deelnemer

ik heb ze gewoon op ebay gekocht, en ook even gepast (nog niet nodig gehad in de sneeuw gelukkig) en dat paste goed. was 50 euro geloof ik kwijt

marcdekoster

Hoi ik heb 18 inch winterband (nieuwe michelins) op mijn nieuwe opel insignia sports touer laten leggen. Bandenmaat 245/40/18

Ik had sneeuwkettingen van Trak (vorige auto was audi met dezelfde bandenmaat). Nu past deze sneeuwketting niet andere wieldop. Heb ik niet bij stilgestaan.
                                  Nu wil ik andere sneeuwkettingen. Echter vanuit opel zeggen ze dat er geen sneeuwkettingen zijn.

Heeft iemand tips of adres waar ik terecht kan

alphox
                                  Deelnemer

Zoek eens op eBay, daar heb ik ze vandaan. Wel voor 235/45/18, dat werd aangeraden toen door de dealer

EdwinD

Ben voor mijn Insignia (245/45/18) ook druk op zoek geweest naar sneeuwkettingen.

Volgens Opel kunnen die idd niet ivm te beperkte rumte in de wielkasten en daarmee kans op beschadigingen die dan weer niet door de verzekering zijn gedekt.

Oplossing gevonden in de vorm van de auto sock. Kijk maar even op http://www.auto-sock.nl

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.