Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › sneak preview monza
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 januari 2011 om 21:26 #17802093
[rquote=1853570&tid=140957&author=voederbiet][rquote=1853568&tid=140957&author=Ghanz]jha zo tegen antraciet aan toch??
heb m volgens mij keer in ahaus gezien.[/rquote]
ff -offtopic
Ghanzie, ga jij is snel naar het manta gedeelte, inspiratie snuiven, want die GT/E moet je wel mee kunnen toeren van het jaar!:P[/rquote]
moet eerst de andere vis klaar :( ( zie manta gedeelte :P )
28 januari 2011 om 07:09 #17802094[rquote=1853081&tid=140957&author=GSE]
Ik heb 18inch M5 wielen,met 245 achter en voor 235…
Achter loopt minimaal aan,dan moet je echt hard over een drempel gaan,met 255 liep het veel meer aan.[/rquote]Hee Ben, ik zeg het niet snel, maar dat zijn mooie velgen, zeg. Staan goed onder de Monza, zeker in combinatie met die donkere kleur. :thumbup
29 januari 2011 om 23:10 #17802095Afgelopen donderdag nieuwe striping erop geplaatst.
Eerst ouwe eraf föhnen.
Vetvrij maken.
Nieuwe er weer netjes op plakken.
@Rinus: dit bedoelde ik met de chromen strips aan de bovenzijde die niet goed aansluit bij de achterklep, het zijn volgens mij A2 achterlichten
Als nieuw! :PKomende week wat oppervlakkige (they better be :swear ) roestblaasjes aan de carrosserie aanpakken. En ja dat hadden we beter kunnen doen voordat we die striping erop plakten, maar deze 2 werkloze Harrie in de Warries doen graag dubbel werk :D
Voor de rest is er een radio ingebouwd. En we hebben de achterklep weer wat omhoog gezet, helemaal netjes zit ie echter nog steeds niet, iemand daar nog tips voor?
30 januari 2011 om 12:05 #17802096En we hebben de achterklep weer wat omhoog gezet, helemaal netjes zit ie echter nog steeds niet, iemand daar nog tips voor?
De klep die ga je nooit niet goed krijgen, de klep staan bij alle Monza’s “uit de haak” Achteraan steekt hij een beetje uit. De kleppen zijn wat te groot gemaakt.
30 januari 2011 om 13:44 #17802097Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970het zijn idd a2 achterlichten,
de chroomstrip in het achterlicht is al breder dan
die andere a1 chroomstrippies :Dde achterklep krijg je met moeite gelijk met de rest van de koets,
wil je die gelijk houden, dan alleen als je de gasveren loskoppelt :Dbtw: de zwarte striping staat de Monza goed :thumbup
30 januari 2011 om 13:48 #17802098http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=121382
ff linkje klikken
30 januari 2011 om 18:51 #17802099De achterklep is eigenlijk te zwaar voor de scharnieren.
Dat komt door die ruit. De scharniertjes zitten ook maar met
twee boutjes per scharnier vast.
Na verloop van enige tijd, zakt de klep weer naar beneden toe.
Ik heb in mijn leven maar heel weinig Monza’s gezien, waarvan de klep precies in 1 lijn ligt met de rest.
Ik let er niet meer op.:D:D:D2 februari 2011 om 23:25 #17802100[rquote=1855836&tid=140957&author=rinus de boer]De achterklep is eigenlijk te zwaar voor de scharnieren.
Dat komt door die ruit. De scharniertjes zitten ook maar met
twee boutjes per scharnier vast.
Na verloop van enige tijd, zakt de klep weer naar beneden toe.
Ik heb in mijn leven maar heel weinig Monza’s gezien, waarvan de klep precies in 1 lijn ligt met de rest.
Ik let er niet meer op.:D:D:D[/rquote]Is de klep omhoog drukken, en dan met 2 laspuntjes zekeren geen optie?
3 februari 2011 om 10:06 #17802101Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970alle opties staan voor je open, ook lassen behoort tot een van die opties :thumbup
Hou er wel rekening mee, dat er veel kracht op komt,
de veren zijn namelijk, als de klep dicht is, stevig ingedrukt,
dus weet dat daar een enorme druk op staat.je zou hem aan de onderkant aan kunnen pikken [lassen],
tis niet mijn keuze om het zo te doen, maar tis wel een optie,
zorg wel dat ie op meerdere punten vast zit,
anders kan het op een gegeven moment flink ‘knallen’,
doordat miss op den duur toch een van de beide kanten los gaat zitten. :obtw: zorg voor extra koelpasta om je scharnieren,
met lassen kan het behoorlijk warm worden ;)4 februari 2011 om 22:02 #17802102Vandaag is het grote werk begonnen, bij deze een kort foto verslagje:
Monza met aanhanger. Was wel even zweten met rijden omdat er niet boven de 2800 toeren kon komen, gas is er nu af, op benzine laten lopen, alleen 1 van de injectoren kregen we niet goed aangesloten. Maargoed, op benzine had ie genoeg koppel echt veel gas geven was niet nodig.
Voorkant, let vooral op de blauwe platen :)
Blok op de aanhanger met zeil ivm herfst weer met veel regen.
Na het inpluggen van de aanhanger hield het digidash ermee op :argue
C30NE stil in een hoekje bij OTC klaar om weer de 187pkjes op de achterwielen de knallen.
We waren even vergeten dat het carter van de 2.5 E op de C30NE gezet moet worden. Iemand enig idee waar in Groningen en omgeving we een carterpakking op zaterdag weg kunnen halen?
5 februari 2011 om 09:34 #17802103Anders zelf een pakking knippen of een pakking uit een tube
5 februari 2011 om 11:18 #17802104Dat carter kun je gewoon gebruiken..
En 187pk op de achterwielen:
1:haal je amper aan het vliegwiel
2: als je der een 130-140 aan de wielen krijgt doe je het zeer goed.5 februari 2011 om 11:18 #17802105Dat carter kun je gewoon gebruiken..
En 187pk op de achterwielen:
1:haal je amper aan het vliegwiel
2: als je der een 130-140 aan de wielen krijgt doe je het zeer goed.5 februari 2011 om 14:08 #17802106Altijd nog beter dan de 50 die we hadden :cool:
6 februari 2011 om 13:10 #17802107het zijn er sowieso toch echt maar 177 ;)
http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id=4635&jaar=0&cache=no
6 februari 2011 om 13:15 #17802108jup en geen 187 dus :D
mooier is dat opel destijds beweerde dat de 30e motoren 180 pk hadden.
jammer dat het er nooit uitgekomen is :D
(misschien heel even op testbank bij opel ofzo.. maar verder… :D)opel4ever in de pekela kun je misschien zaterdags en savonds wel terecht voor al je onderdelen,
hij heeft zo goed als alles.6 februari 2011 om 13:27 #17802109Een gereviseerde drukgroep voor 99 euro bij opel4ever….. Heb gister een complete koppelingsset voor 350 besteld :cry
6 februari 2011 om 13:48 #17802110ook lullig :D
maar nieuw is altied beter.
schrale troost :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.