sneak preview monza

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 26 tot 43 (van in totaal 43)
  • Auteur
    Berichten
  • #17802093
    Ghanz
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 July 2005

      [rquote=1853570&tid=140957&author=voederbiet][rquote=1853568&tid=140957&author=Ghanz]jha zo tegen antraciet aan toch??

      heb m volgens mij keer in ahaus gezien.[/rquote]

      ff -offtopic

      Ghanzie, ga jij is snel naar het manta gedeelte, inspiratie snuiven, want die GT/E moet je wel mee kunnen toeren van het jaar!:P[/rquote]

      moet eerst de andere vis klaar :( ( zie manta gedeelte :P )

      #17802094
      rinus de boer
        Lid sinds:
        2 July 2004

        [rquote=1853081&tid=140957&author=GSE]

        Ik heb 18inch M5 wielen,met 245 achter en voor 235…
        Achter loopt minimaal aan,dan moet je echt hard over een drempel gaan,met 255 liep het veel meer aan.[/rquote]

        Hee Ben, ik zeg het niet snel, maar dat zijn mooie velgen, zeg. Staan goed onder de Monza, zeker in combinatie met die donkere kleur. :thumbup

        #17802095
        bananenbennie
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 November 2010

          Afgelopen donderdag nieuwe striping erop geplaatst.


          Eerst ouwe eraf föhnen.


          Vetvrij maken.



          Nieuwe er weer netjes op plakken.



          @Rinus
          : dit bedoelde ik met de chromen strips aan de bovenzijde die niet goed aansluit bij de achterklep, het zijn volgens mij A2 achterlichten


          Als nieuw! :P

          Komende week wat oppervlakkige (they better be :swear ) roestblaasjes aan de carrosserie aanpakken. En ja dat hadden we beter kunnen doen voordat we die striping erop plakten, maar deze 2 werkloze Harrie in de Warries doen graag dubbel werk :D

          Voor de rest is er een radio ingebouwd. En we hebben de achterklep weer wat omhoog gezet, helemaal netjes zit ie echter nog steeds niet, iemand daar nog tips voor?

          #17802096
          Opel_Bjorn
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 May 2008

            En we hebben de achterklep weer wat omhoog gezet, helemaal netjes zit ie echter nog steeds niet, iemand daar nog tips voor?

            De klep die ga je nooit niet goed krijgen, de klep staan bij alle Monza’s “uit de haak” Achteraan steekt hij een beetje uit. De kleppen zijn wat te groot gemaakt.

            #17802097
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              het zijn idd a2 achterlichten,
              de chroomstrip in het achterlicht is al breder dan
              die andere a1 chroomstrippies :D

              de achterklep krijg je met moeite gelijk met de rest van de koets,
              wil je die gelijk houden, dan alleen als je de gasveren loskoppelt :D

              btw: de zwarte striping staat de Monza goed :thumbup

              #17802098
              Uniek
                Lid sinds:
                6 June 2010
                #17802099
                rinus de boer
                  Lid sinds:
                  2 July 2004

                  De achterklep is eigenlijk te zwaar voor de scharnieren.
                  Dat komt door die ruit. De scharniertjes zitten ook maar met
                  twee boutjes per scharnier vast.
                  Na verloop van enige tijd, zakt de klep weer naar beneden toe.
                  Ik heb in mijn leven maar heel weinig Monza’s gezien, waarvan de klep precies in 1 lijn ligt met de rest.
                  Ik let er niet meer op.:D:D:D

                  #17802100
                  peter777
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    21 January 2011

                    [rquote=1855836&tid=140957&author=rinus de boer]De achterklep is eigenlijk te zwaar voor de scharnieren.
                    Dat komt door die ruit. De scharniertjes zitten ook maar met
                    twee boutjes per scharnier vast.
                    Na verloop van enige tijd, zakt de klep weer naar beneden toe.
                    Ik heb in mijn leven maar heel weinig Monza’s gezien, waarvan de klep precies in 1 lijn ligt met de rest.
                    Ik let er niet meer op.:D:D:D[/rquote]

                    Is de klep omhoog drukken, en dan met 2 laspuntjes zekeren geen optie?

                    #17802101
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      alle opties staan voor je open, ook lassen behoort tot een van die opties :thumbup

                      Hou er wel rekening mee, dat er veel kracht op komt,
                      de veren zijn namelijk, als de klep dicht is, stevig ingedrukt,
                      dus weet dat daar een enorme druk op staat.

                      je zou hem aan de onderkant aan kunnen pikken [lassen],
                      tis niet mijn keuze om het zo te doen, maar tis wel een optie,
                      zorg wel dat ie op meerdere punten vast zit,
                      anders kan het op een gegeven moment flink ‘knallen’,
                      doordat miss op den duur toch een van de beide kanten los gaat zitten. :o

                      btw: zorg voor extra koelpasta om je scharnieren,
                      met lassen kan het behoorlijk warm worden ;)

                      #17802102
                      peter777
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        21 January 2011

                        Vandaag is het grote werk begonnen, bij deze een kort foto verslagje:

                        Monza met aanhanger. Was wel even zweten met rijden omdat er niet boven de 2800 toeren kon komen, gas is er nu af, op benzine laten lopen, alleen 1 van de injectoren kregen we niet goed aangesloten. Maargoed, op benzine had ie genoeg koppel echt veel gas geven was niet nodig.

                        Voorkant, let vooral op de blauwe platen :)

                        Blok op de aanhanger met zeil ivm herfst weer met veel regen.

                        Na het inpluggen van de aanhanger hield het digidash ermee op :argue

                        C30NE stil in een hoekje bij OTC klaar om weer de 187pkjes op de achterwielen de knallen.

                        We waren even vergeten dat het carter van de 2.5 E op de C30NE gezet moet worden. Iemand enig idee waar in Groningen en omgeving we een carterpakking op zaterdag weg kunnen halen?

                        #17802103
                        champo
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          19 May 2006

                          Anders zelf een pakking knippen of een pakking uit een tube

                          #17802104
                          GSE
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            5 August 2006

                            Dat carter kun je gewoon gebruiken..

                            En 187pk op de achterwielen:
                            1:haal je amper aan het vliegwiel
                            2: als je der een 130-140 aan de wielen krijgt doe je het zeer goed.

                            #17802105
                            GSE
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              5 August 2006

                              Dat carter kun je gewoon gebruiken..

                              En 187pk op de achterwielen:
                              1:haal je amper aan het vliegwiel
                              2: als je der een 130-140 aan de wielen krijgt doe je het zeer goed.

                              #17802106
                              peter777
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                21 January 2011

                                Altijd nog beter dan de 50 die we hadden :cool:

                                #17802107
                                bananenbennie
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  26 November 2010

                                  het zijn er sowieso toch echt maar 177 ;)

                                  http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id=4635&jaar=0&cache=no

                                  #17802108
                                  Ghanz
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    31 July 2005

                                    jup en geen 187 dus :D

                                    mooier is dat opel destijds beweerde dat de 30e motoren 180 pk hadden.

                                    jammer dat het er nooit uitgekomen is :D
                                    (misschien heel even op testbank bij opel ofzo.. maar verder… :D)

                                    opel4ever in de pekela kun je misschien zaterdags en savonds wel terecht voor al je onderdelen,
                                    hij heeft zo goed als alles.

                                    #17802109
                                    bananenbennie
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      26 November 2010

                                      Een gereviseerde drukgroep voor 99 euro bij opel4ever….. Heb gister een complete koppelingsset voor 350 besteld :cry

                                      #17802110
                                      Ghanz
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        31 July 2005

                                        ook lullig :D

                                        maar nieuw is altied beter.

                                        schrale troost :D

                                      18 berichten aan het bekijken - 26 tot 43 (van in totaal 43)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.