Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › sneak peak van rode kadett c coupe 1200s ken d
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 april 2012 om 14:16 #17981987
Het ziet er tot nu toe netjes uit. Voor het lassen heb ik wel een kleine tip. Meet op hoe groot het roestige deel ongeveer is. Je slijpt dan een plaatje, makkelijkste is zo vierkant mogelijk, die net iets groter is als het roestige deel. Dit plaatje leg je dan over het gat heen en dan teken je het plaatje af. Wat je afgetekend hebt slijp je uit en dan kan je de nieuwe er zo inlassen.
Ik weet niet hoe grondig je het project gaat aanpakken, maar het is misschien makkelijk om een kantelbok te maken en de kadett op de kop te hangen. Ik zou de tectyl ook goed weg halen want je komt dan vaak nog meer kleine plekjes tegen dan je in eerste instantie kan zien. Hiervoor gebruik ik altijd een staalborstel op de slijptol. Veel succes.
18 april 2012 om 18:32 #17981988@Veldmaatbeunhaas wrote:
Het ziet er tot nu toe netjes uit. Voor het lassen heb ik wel een kleine tip. Meet op hoe groot het roestige deel ongeveer is. Je slijpt dan een plaatje, makkelijkste is zo vierkant mogelijk, die net iets groter is als het roestige deel. Dit plaatje leg je dan over het gat heen en dan teken je het plaatje af. Wat je afgetekend hebt slijp je uit en dan kan je de nieuwe er zo inlassen.
Ik weet niet hoe grondig je het project gaat aanpakken, maar het is misschien makkelijk om een kantelbok te maken en de kadett op de kop te hangen. Ik zou de tectyl ook goed weg halen want je komt dan vaak nog meer kleine plekjes tegen dan je in eerste instantie kan zien. Hiervoor gebruik ik altijd een staalborstel op de slijptol. Veel succes.
bedant voor de tip wel het zit eigenlijk zo ben 19 jaar nu heb me rijbewijs en wil eigenlijk ergste roest weg en dan volledig laten spuiten ik werk in carroserie bedrijf dus spuiten is geen probleem maar voor een draaispit heb ik nergens plaats jammer genoeg en ja assen zijn volledig nieuw dus ook niet veel zin om het allemaal te demonteren wil hem eigenlijk rijklaar maken voor keuring dagenlijks
19 april 2012 om 08:03 #17981989@chieltjuh wrote:
@Paullus wrote:
wat een prutswerk, je moet de roestige delen eerst weghalen, anders roest het gewoon door. En dan ben jij over 2 jaar weer aan het lassen.
je bent er nu veel tijd in aan het steken, doe het dan ook goed en dan heb je nog jaren plezier van je kadett.Comentaar kan je ook gwn positief geven, zoals al aangegeven was dit zijn eerste keer lassen.
En JA je hebt gelijk over de roestige delen eerst weghalen!!(was ook al verteld.)ik geef toe, ik had het wat subtieler kunnen brengen. Maar veel c rijders zullen kunnen beamen dat er in het verleden veel kadettjes half zijn opgelapt door plaat op plaat te lassen. Vervolgens gaat de kadett als harde auto de verkoop in en zit de volgende eigenaar met de kloterij. Daarom mijn advies, als je het doet, doe het dan goed. De andere werkzaamheden van kendirven zien er netjes uit, dus waarom dit niet?
19 april 2012 om 09:53 #17981990@paullus Heb niet veel ervaring met restauratie, maar zoals meerdere idd al zeggen is op deze manier van de regen in de drup.
ik snap ook wel dat jullie liefhebbers er een beetje pist worden als het op deze manier gedaan wordt.
Kdenk dat het vaak een questie van tijd is en dat veel mensen toch niet het geduld hebben om zoon auto helemaal te strippen,Wat te begrijpen is aangezien het gewoon een gave bak is.@kend Ik hoop echt dat je wat met deze adviezen doet, veel mensen hier hebben echt al een berg ervaring mee!!
19 april 2012 om 19:30 #17981991geeft niet de comentaar kan ik enkel van leren en tijd heb ik ook hoor en het is niet zo dat de kadett voledig doorot is het zijn enkele plaatsen en ik zal volgende stukken uitslijpen dankzij jullie tips maar ik doe dit voor de eerste keer ik kan niet alles weten
19 april 2012 om 19:38 #17981992Nou ik weet zeker dat het een super mooie kadett wordt, En met een hoop liefhebbers hier op het forum zullen ze een hoop tips en tools voor je hebben!!
Ik blijf je project volgen! super vet man
:thumb20 april 2012 om 13:07 #17981993Dat plaat over plaat lassen ben ik bij mijn kadett ook achter gekomen. Toen we de tectyl verwijderd hadden konden we zien dat er meerdere dorpels op elkaar zaten. Ik had de originele plus 2 overzet stukken die nu allemaal verroest waren. De originele was er eigenlijk nog het beste aan toe.
Ik denk dat het bij jou helemaal goed gaat komen met de auto, wat ik hier tot nu toe heb gezien ziet er erg netjes uit. Iedereen begint met prutsen en wordt steeds iets handiger en maakt het steeds beter, zo begint iedereen. Onze eerste auto hebben we gelast met een pin apparaat.
21 april 2012 om 17:39 #17981994die reacties worden gewardeerd :)
24 april 2012 om 20:27 #17981995Lekker bezig kerel :thumbup
Gaat een mooie worden zo25 april 2012 om 17:14 #1798199630 april 2012 om 19:00 #17981997mijn broer zen kadett c sadan 1200s brand het oliedruklampje .
was na eerste keer starten heeft lange tijd niet gedraaid enig idee wat dit kan zijn ?30 april 2012 om 19:17 #17981998Dat had ik ook bij mijn station, bleek gewoon het draadje niet (goed) aangesloten. Simpele oplossing maar zeker niet iets dat nooit voorkomt!
30 april 2012 om 19:19 #17981999Olie bijvullen misschien?
30 april 2012 om 19:23 #17982000oliepijl is goed en zou het kunnen dat de sensor vastkomt te zitten omdat deze lang niet gebuikt geweest is ?
28 mei 2012 om 19:28 #17982001een update rechts achteraan moest een nieuw stuk ingelast worden en mij vandaag mee bezig gehouden
hier enkele fotos
hier waren de rotte stukken waar kilo’s plamuur opzaten
nieuwe stuk
even passen
uitslijpen maar :)
nieuw stuk erin
nog geen foto van volledig afgelast die komen in de loop van de week
29 mei 2012 om 18:51 #17982002Beste Kendirven
Dat ziet er zeer proper uit :thumb :thumb
Mooi werk :thumb :thumb :thumbDaar ga je veel en lang plezier van hebben, tof ook om te lezen dat je de tips ten goede gebruikt.
Ik ga zeker een vaste volger vzn je topic worden king: king:29 mei 2012 om 20:09 #17982003Dat ziet er een stuk beter uit! Goed bezig ;)
10 juni 2012 om 13:19 #17982004bij men broer zen kadett c2 krijgen we de remmen niet ontlucht meerdere malen ontlucht
maar krijgen steeds geen pedaal ook nergens lekkage te vinden iemand een idee ?10 juni 2012 om 13:25 #17982005wat je even kan doen is alle remslangen af knijpen dan op het pendaal druken als die hard bijft is het je hooftremslinder niet anders kan je hem eens onder druk ontluchten
10 juni 2012 om 13:52 #17982006Remklauwen goed gemonteerd dus rechts rechts en niet links.
Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk
10 juni 2012 om 14:17 #17982007we hebben bijde remklauwen voor uit elkaar gehouden en aan alletwee de klauwen blijkt 1zuiger per klauw te lekken
11 juni 2012 om 18:18 #17982008we hebben keringen links en erchtsvoor vervangen en krijgen nog steeds geen druk na vele malen juist te ontluchten
als we rubberen remslangen links en rechts dichtknijpen met tang krijgen we wel druk dus iemand een idee wat er mis kan zijn ?11 juni 2012 om 18:53 #17982009dan zit het voor denk ik
komt er wel remvloeistof uit of ook niet
11 juni 2012 om 19:12 #17982010er komt remvlooistof uit ja dus we weten niet goed wat nu we weten dat het voor is maar wat
11 juni 2012 om 20:30 #17982011wat gebeurt als je voor een voor een afklemt dus dat je maar een klouw afsluit bouwt hij wel druk op
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.