Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › sneak peak van rode kadett c coupe 1200s ken d
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 februari 2012 om 19:36 #17981964
veel succes!
19 februari 2012 om 18:29 #17981965hier nog wat fotos van de rubbers voor achteras
en wat aan gewerkt
nieuwe remleidingen achter
nieuwe radiateur aangeschaft :)
19 februari 2012 om 18:30 #17981966nu had ik nog een vraagje hoe draaien jullie deze bout vast zonder dat het asje meedraaid ?
hier afbeelding van wat ik bedoel
20 februari 2012 om 18:56 #17981967iemand een idee zou zit nog al vast nu :s
20 februari 2012 om 20:56 #17981968door de uitgaande (steek)assen te blokkeren ?
20 februari 2012 om 21:08 #17981969maar dan zitten de steek assen vast in het dif en krijg ik het niet meer afgesteld :s
20 februari 2012 om 21:11 #17981970er zal vast wel speciaal gereedschap voor te krijgen zijn.
20 februari 2012 om 21:23 #17981971oh weet je mss waar anders alvast bedankt
mvg ken
20 februari 2012 om 21:51 #17981972Heb je de spanbus ook vernieuwd? Het aandraaien komt, met een nieuwe spanbus ook precies en moet met speciaal gereedschap worden gecontroleerd. De voorspanning van de lagers wordt zo ingesteld. Als je dit niet goed doet slijten je lagers veel sneller en kunnen compleet aan gort draaien.
Tegenhouden gebeurd ook met speciaal gereedschap, maar ik heb een sleutel gemaakt van een stukje tussenas uit een sloper en een stuk pijp.
Advies: Koop een vraagbaak en lees die zorgvuldig door!
21 februari 2012 om 18:37 #17981973het is me gelukt en ja heb nieuwe spanbus gestoken heb even vriend gevraagd die ook een kadett c heeft en hij hat het al eens gedaan hij hat ook zelf sleutel gemaakt en ging nog gemakelijk morgen helemaal in elkaar en dan op naar de carroserie :)
25 februari 2012 om 18:12 #17981974vandaag achteras in elkaar :) kruipt toch meer tijd in dan gedacht maar het is een mooi resultaat
morgen gaan hij er onder :)hier enkele foto’s
morgen weer update van aanbouwen
10 maart 2012 om 18:35 #17981928de as zit er nu weer onder maar nu heeft ie wat stil gestaan en de accu gaat zeer snel leeg na volledig geladen iemand een idee hoe je kan testen of je dynamo kapot is ?
10 maart 2012 om 20:29 #17981929Met een multimeter meten op je accu. Je zou dan 14-14,4 volt moeten meten bij lopende motor.
17 maart 2012 om 17:03 #17981975ik heb men batterij van mijn kadett nacht laten opladen op het werk en was vol dan heeft ie 2 dagen stilgestaan wel aangekoppeld
nu wil ik starten en blijkt de batterij plat enig idee hoe ik dit op gelost krijg ?en ook als ik hem start en ik shoke goed valt hij vele malen weer stil en pas als de moter warm begint te worden blijft deze vanzelf draaien zonder stilvallen wat me opviel als ik start gaat de moter hoger in toeren en valt dan laag in toeren en zo langzaam valt ie still alle hulp is welkom
mvg ken
17 maart 2012 om 17:13 #17981976dus je hebt m opgeladen en aangekoppeld en toen 2 dagen stil laten staan? Dan heb je een lekstroom ergens zitten, daarvoor heb je een multimeter nodig om dit te meten. Heb je die?
Wat betreft dat stilvallen, stel eerst je ontsteking weer even goed af voordat je verder gaat kijken. Als dit goed staat, zou ik even kijken naar valse lucht of iets dergelijks.
17 maart 2012 om 17:25 #17981977@*Jurgen* wrote:
dus je hebt m opgeladen en aangekoppeld en toen 2 dagen stil laten staan? Dan heb je een lekstroom ergens zitten, daarvoor heb je een multimeter nodig om dit te meten. Heb je die?
Wat betreft dat stilvallen, stel eerst je ontsteking weer even goed af voordat je verder gaat kijken. Als dit goed staat, zou ik even kijken naar valse lucht of iets dergelijks.
ja ik denk ook ergens lekstroom een heb een multimeter hoe ga ik te werk dan ?
17 maart 2012 om 20:15 #17981978dat doe je door de min pool van de accu af te halen en dan de multimeter tussen de min pool van de accu en de massakabel te zetten op de Ampere stand. dan mag de lekstroom niet hoger zijn dan 0.1 A
het kan ook nog goed wezen dat de accu gewoon kapot is hoor!
op da zaak hebben we daar een speciaal apparaat voor om accu’s te testen. maar hoe je daar zonder zo’n apparaat achterkomt durf ik ook niet te zeggen15 april 2012 om 10:22 #17981979ben begonnen aan het laswerk van men kadett c coupe het is niet zo goed gelast het was dan ook mijn eerste keer
voor het lassen
volgende fotos komen volgende week
15 april 2012 om 16:30 #17981980wel eerst het oude staal eruit geslepen? of erover heen gezet?
erover heen zetten is niet verstandig, het roest namelijk gewoon door en met een jaar kun je het weer doen. en dat is natuurlijk jammer van de tijd en moeite
15 april 2012 om 17:17 #17981981Ook proberen om geen blikje op blikje aan blikje te lassen. Pak liever wat grotere stukken ineens, blijft veel langer goed dan. En inderdaad net wat Christiaan zegt, eerst al het oude verotte materiaal eruit anders komt het zo weer terug.
Maar, voor een eerste keer wat lassen ziet het er helemaal niet slecht uit hoor :thumb
15 april 2012 om 19:40 #17981982En goed in de grondverf zetten, aflakken, insmeren met strijk-kit en dan weer aflakken :thumb
15 april 2012 om 19:52 #17981983bedankt allemaal voor de tips :)
17 april 2012 om 21:54 #17981984:thumb lekker bezig
18 april 2012 om 09:24 #17981985wat een prutswerk, je moet de roestige delen eerst weghalen, anders roest het gewoon door. En dan ben jij over 2 jaar weer aan het lassen.
je bent er nu veel tijd in aan het steken, doe het dan ook goed en dan heb je nog jaren plezier van je kadett.18 april 2012 om 09:37 #17981986@Paullus wrote:
wat een prutswerk, je moet de roestige delen eerst weghalen, anders roest het gewoon door. En dan ben jij over 2 jaar weer aan het lassen.
je bent er nu veel tijd in aan het steken, doe het dan ook goed en dan heb je nog jaren plezier van je kadett.Comentaar kan je ook gwn positief geven, zoals al aangegeven was dit zijn eerste keer lassen.
En JA je hebt gelijk over de roestige delen eerst weghalen!!(was ook al verteld.) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.