Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › sneak peak van rode kadett c coupe 1200s ken d
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 januari 2013 om 14:43 #17982174
ik heb een 4-2-1 spruitstuk met een 52mm uitlaat systeem (home made). op een standaard motor merkte je dat hij wat beter op het gas reageerd en hij blijft wat langer doortrekken bovenin de toeren.
10 januari 2013 om 18:43 #17982175wat is max verlaging met normale schokdempers ?
11 januari 2013 om 07:17 #17982176normaal gesproken word gezegd tot -40 met originele dempers.
13 januari 2013 om 16:13 #17982177deur een begint terug vorm te krijgen :)
gespot dan thuis gaan passen op de kadett en paste perfect :)
dan afgelast
voor de rest niet veel tijd gehad maar binnekort heb ik wat meer tijd :)
15 januari 2013 om 17:06 #17982178ik heb een site gevonden waar ik stickers kan krijgen maar nu zoek ik hoe groot de opel logo’s op de achterklep waren
als je het sticker logo had en spoiler iemand dei afmetingen ?15 januari 2013 om 17:20 #17982179even fototje gezocht
iemand idee van afmetingen ?20 januari 2013 om 18:23 #17982180vandaag eerste deur helemaal kaal gemaakt van plamuur en laklagen wat een rotwerk
2uur bezig geweest maar nu is de deur kaal :)
eerste stukjedeur kaal
dan thuis in kadett nog eens gepast en past super
dan even in inox beschermspray gezet volgende week alle deuker er is uithalen
en nog klein stuk inlassen
20 januari 2013 om 21:39 #17982181Ziet er netjes uit :thumb
21 januari 2013 om 09:37 #17982182Geen half werk hier :thumb
23 januari 2013 om 18:33 #17982183ik ben opzoek naar een 2dehands setje als dit
heb geen super groot budget maar mss heeft iemand nog wat liggen ?
24 januari 2013 om 21:02 #17982184Ik weet niet hoe hoog de biedingen nog oplopen, maar misschien is dit wel iets! ;)
http://www.ebay.de/itm/Opel-Kadett-C-1-2-SR-Instrumente-Mittelkonsole-Zusatzinstrumente-nicht-GTE-/130838223600?pt=DE_Autoteile&fits=Model%3AKadett+C&hash=item1e7690daf0#ht_500wt_1203″ onclick=”window.open(this.href);return false;
25 januari 2013 om 11:13 #17982185koffer sticker hangt erop en spoiler :))
op de moterkap hangt nu ook sticker maar heb nog geen foto dit weekend even poste :)
26 januari 2013 om 19:04 #17982186ken iemand die me een setje koni’s en veren wil verkopen de koni’s zijn 2jaar oud
en in hardheid regelbaar hier 2 foto’s
hij vraagt 200euro voor alles maar nu heb ik geen idee wat te doen weet niet zoveel van koni’s en de waarde van deze iemand een idee ?
en hoeveel verlaging is mogelijk bij deze want dat wist hij ook niet.
en heb een setje monroe’s (nieuwe) is het waard deze te vervangen voor deze ?27 januari 2013 om 13:15 #17982187Mijn koni’s destijds ook 2dehands gekocht, en die zagen er een pak slechter uit als deze :D Zitten ondertussen al meer als 6 jaar onder mijn city en nog steeds tevreden van. Volgens mij zijn deze wel bruikbaar voor verlagingen tot -80 en mss wel meer ook als je er niet te gek mee rijdt. Ik heb ze zitten met 70/60 en nog nooit horen kloppen.
27 januari 2013 om 15:00 #17982188ik wil niet super laag gaan maar heb een set monroe’s liggen nieuw en vraag me nu af of.
het waard is van te wisselen?27 januari 2013 om 15:21 #17982189bovenste lip was goed rot dus vandaag mee bezig geweest
afgetekend
uitgeslepen
rotte stuk
toen zag ik dat de binenste lip rechts los was gekomen dus extra stuk uitgeslepen en even vast gemaakt
dan plaatjes gemaakt
afgelast en proper geslepen
dan rubber lip gepast en paste goed :)
27 januari 2013 om 17:17 #17982190heb ook het setje koni’s gekocht :)
28 januari 2013 om 20:57 #17982191Je bent goed bezig!
Ik zie dat je het nieuwe stuk precies op de knik hebt gelast, is het misschien niet makkelijker om ca. 1 cm vanaf de knik te beginnen met het nieuwe stuk. ( dus de knik + 1cm te laten staan)
Dit om het strakmaken/plamuren te vergemakkelijken?
Maarre…mooi werk!3 februari 2013 om 18:34 #17982192deur een is nu gestuikt en bijna klaar om strak te zetten en dan grondverf.
vandaag aan deur twee begonnen helemaal kaal gemaakt altijd rot job maar moet gebeuren :)
best wel even mee bezig geweest maar deze deur valt veel beter mee niet slecht onderaan enkel wat deuken
enkel bovenaan die zelvde lip waar de raamlikker inkomt is wel behoorlijk rot :( volgende week even lassen.6 februari 2013 om 17:12 #17982193weer beetje aan deur gewerkt heb lood gelegd op de lasnaden.
deuk gestuikt
dan laag tegen roesten voorlopig :)
13 februari 2013 om 16:40 #17982194deze week 2 leuke dingetjes aangekregen :) dit weekend er is onder zetten -60mm voor en achter en setje korte koni’s
en dit weekend normaal deur 1 klaar dus updatje opkomst.nu heb ik nog vraagje ik weet hoe ze intestellen in hardheid maar zijn er normaal niet 4 standen ?
hoe zie of voel ik deze ?14 februari 2013 om 12:31 #17982195Ze zijn traploos instelbaar,
Zo:
1. Duw de schokdemper volledig naar beneden tot de aanslag en draai tegelijkertijd de stofkap of zuigerstang voorzichtig naar links (tegen de klok in), totdat u voelt dat de nokken van de stelmoer door de uitsparingen van de voetklep schuiven (fig.1). U bent dan op de start (minimale) positie en het is dan niet mogelijk verder naar links te draaien. Dit is het geval indien de schokdemper nog nooit afgesteld is (af fabriek).
OPMERKING: Sommige Koni dempers hebben een bump rubber onder de stofkap en deze dient verwijderd te worden voordat het afstellen mogelijk is. Markeer wat de bovenzijde van de stofkap is. Vergeet niet deze stofkap te herplaatsen na het afstellen.2. Geef vanaf deze start positie 2 halve draaien (360º) naar rechts (met de klok mee) terwijl u de schokdemper ingedrukt houdt. De afstelrange is normaliter 4 à 5 halve draaien (fig.2).
OPMERKING:
Vanaf de start (minimale) positie zal de uitgaande slag (rebound) toenemen bij:
één halve draai: 10 tot 15%
twee halve draaien: 25 tot 30%
drie halve draaien: ca. 50%
vier halve draaien: 75 tot 80%
vijf halve draaien: 90 tot 100%3. Trek de schokdemper verticaal uit, zonder te draaien, voor minstens 1 cm zodat het afstel mechanisme gedeactiveerd wordt. De stofkap of zuigerstang kan nu vrij draaien. De demper kan nu uitgetrokken worden, zodat de bump rubber (indien aanwezig) herplaatst kan worden. Zorg ervoor dat de bump rubber weer in de groef in de bovenkant van de stofkap klikt.
WAARSCHUWING: Beide dempers hetzelfde afstellen. Indien de dempers niet hetzelfde afgesteld worden kan dit leiden tot instabiliteit en ongelijke slijtage van de banden.
(http://www.efkaimport.nl/Subpaginas/104/Afstellen_van_Koni_dempers.html#half” onclick=”window.open(this.href);return false;)
14 februari 2013 om 18:44 #17982196thanks heb het helemaal door nu
mvg ken.d
17 februari 2013 om 17:18 #17982197vandaag me korte koni’s en -60mm voor en achter gemonteerd
voor
na
voor
na
even foto van achteraan
17 februari 2013 om 20:33 #17982198mooie hoogte :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.