Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Smeren stabilisatorstangrubbers – Fingrease dé oplossing??!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 maart 2013 om 19:03 #18110766
Dat is vaak inderdaad juist problematisch. Die Insight was dus ook eerst met vaseline gedaan. Dan belemmer je dus een ander middel om er goed tussen te kunnen komen. Die hebben we sowieso twee keer ingespoten omdat we dat eerst met die Grease OG hadden gedaan die maar tot -10 gaat. En ding ook maar op de brug gezet en alles rondom volgeblubberd. Er zal niet veel nodig zijn om te werken, maar voor het op de goede plek kan komen moet je toch wel vrij royaal de boel ingespoten hebben.
12 maart 2013 om 11:15 #18110767Afgelopen weekend heb ik het toch nog niet gebruikt… met deze temperaturen en sneeuw brrrr.. geen doen op straat onder de auto.
12 maart 2013 om 18:26 #18110768Kan het je niet kwalijk nemen, zelfs vandaag in het zonnetje was het nog vreselijk snijdend koud! BRRR
Ben wel benieuwd hoe het is met de geluiden met deze kou bij degenen die het al er op hebben gespoten?
13 maart 2013 om 14:06 #18110769Vrijdag/zaterdag gaat de Vec op de brug ivm wat lakschade door de parkeerkunsten van vrouwlief :-x Dan worden de stabi-rubbers nog eens ingespoten. I’ll keep y’all posted! :thumb
13 maart 2013 om 14:39 #18110770Bij mij kraakt het nog wel wat,maar ik denk dat het komt dat ik misschien nog niet alle andere rode vet goed heb kunnen verwijderen.
Misschien houdt dat vet de fingrease wel wat tegen,maar ik wil hem nog eens behandelen op een autobrug.
Misschien als het buiten wat warmer is, kan ik dan de rest van het rode vet ook makkelijker verwijderen.13 maart 2013 om 14:56 #18110771Misschien moet je even een dunne platte schroevendraaier er tussen steken en dan spuiten, dan op een ander plekje en dan spuiten. Inderdaad is het wellicht lastig om er tussen te komen als er al ander vet zat. Wat ik tot nu toe altijd heb gehad op die ene met vaseline na is dat ze juist volledig droog staan. Dan is het er zo tussen gekropen….
13 maart 2013 om 15:15 #18110772Ik geef het ook niet op,voordat ik het busje leeg heb ;) :D
De mijne was naar de garage geweest voor het kraken,dus misschien zit het rode vet wel tussen de rubbers,alleen droogt dit nu ook weer langzaam uit,en begint hij weer te kraken :(13 maart 2013 om 15:26 #18110773Ja, bij die met Vaseline moesten we dus ook twee keer spuiten, en toen was en bleef het weg. Alleen dat was vaseline en dit weer rood vet, en zo is elke situatie natuurlijk weer anders… Even verder experimenteren….. :vertag
16 maart 2013 om 15:00 #18110774Hmm, vandaag zijn ze ingespoten bij de garage op de hoek (met Fingrease), maar ik was er zelf niet bij. Weet dus niet hoe ze het gedaan hebben, maar ze kraakten nog steeds… Dus zelf nog een keer ingespoten, maar het kraakt nog steeds… :(
16 maart 2013 om 19:42 #18110775Hmmm, das balen man, dan zou ik geneigd zijn te denken dat er andere bussen kraken. Als ik een auto er mee doe dan zet ik hem op de brug en pak gelijk ook de draagarm bussen er bij, want ook die kunnen enorm kraken. Alleen dingen met een kogel heeft geen zin, zoals reactiestangen en vele stabilisator verbind stangen. Die kogels zijn namelijk ‘dicht’ en daar kom je dus nooit bij van buiten af. Die zijn ook af fabriek al van smeer voorzien en geven dus eigenlijk ook nooit herrie.
Mijn aanbod staat nog steeds om er een keer mee te komen dat ik het voor je doe…
16 maart 2013 om 23:03 #18110776@CAlberts wrote:
Hmm, vandaag zijn ze ingespoten bij de garage op de hoek (met Fingrease), maar ik was er zelf niet bij. Weet dus niet hoe ze het gedaan hebben, maar ze kraakten nog steeds… Dus zelf nog een keer ingespoten, maar het kraakt nog steeds… :(
bij mij ook en lijkt nu ook weer erger te worden :(
16 maart 2013 om 23:14 #18110777Als het eventjes weg is geweest zou je wel denken dat het daar wel vandaan moet komen. Erg vervelend dat het dan zo hardnekkig is!! Vraag me af wat dan het verschil is met andere auto’s waarbij het wel lukt om het voor langere tijd te laten verdwijnen… :hmmz
17 maart 2013 om 08:24 #18110778@SigNumberOne wrote:
@CAlberts wrote:
Hmm, vandaag zijn ze ingespoten bij de garage op de hoek (met Fingrease), maar ik was er zelf niet bij. Weet dus niet hoe ze het gedaan hebben, maar ze kraakten nog steeds… Dus zelf nog een keer ingespoten, maar het kraakt nog steeds… :(
bij mij ook en lijkt nu ook weer erger te worden :(
Had jij het ook besteld Dennis??
17 maart 2013 om 09:32 #18110779@CAlberts wrote:
@SigNumberOne wrote:
@CAlberts wrote:
Hmm, vandaag zijn ze ingespoten bij de garage op de hoek (met Fingrease), maar ik was er zelf niet bij. Weet dus niet hoe ze het gedaan hebben, maar ze kraakten nog steeds… Dus zelf nog een keer ingespoten, maar het kraakt nog steeds… :(
bij mij ook en lijkt nu ook weer erger te worden :(
Had jij het ook besteld Dennis??
yep
17 maart 2013 om 10:30 #18110780Aha, ik dacht al, ik hoor nix meer op m’n aanbod :thumb
17 maart 2013 om 17:31 #18110781@CAlberts wrote:
Aha, ik dacht al, ik hoor nix meer op m’n aanbod :thumb
was een mooi aanbod Chiel :thumb
maar naar Wierden rijden of ff een bus thuis laten bezorgen, zoveel verschil is er niet ;)17 maart 2013 om 19:41 #18110782:thumb
18 maart 2013 om 07:24 #18110783Hoe doen jullie dat met dit natte, koude weer? Ik kruip echt niet onder m’n auto nu. :shock:
18 maart 2013 om 14:47 #18110784@Kano wrote:
Hoe doen jullie dat met dit natte, koude weer? Ik kruip echt niet onder m’n auto nu. :shock:
watjuh :jerry
18 maart 2013 om 14:50 #18110785@SigNumberOne wrote:
@Kano wrote:
Hoe doen jullie dat met dit natte, koude weer? Ik kruip echt niet onder m’n auto nu. :shock:
watjuh :jerry
:argue :jerry
(stiekem ook geen zin haha)
18 maart 2013 om 15:10 #18110786Bij mij kraakt ie wel kraakt ie niet kraakt ie wel :jerry :jerry :jerry :jerry
Nu weer niet en heb er Powerflex onder. Misschien een idee om voor die smeerseltjes een eigen forum te beginnen :jerryHet hoeven natuurlijk niet je stabi rubbers te zijn. Er zit nog al wat meer tussen de karros en de onderplaat van de schokbreker.
Je zou voor de gein eens je veerpootlagers los moeten halen. Bij mij kon ik die met de hand na 200.000 K een hele cm uit elkaar trekken.
En zo als eerder aangegeven door Vinci doen alle overige rubbers en koppelstangetjes ook hun best om uit de ‘band’ te springen met al dat verlagen en lekker veel PK op de vooras gooien :jerry
Een veerpootbrug en sportbussen doen wonderen denk ik dan.Groet jraaf
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.