Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Smeren stabilisatorstangrubbers – Fingrease dé oplossing??!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 maart 2013 om 10:50 #18110716
@pixels66 wrote:
Ik ben nog niet echt overtuigd van het spullie.. zeker niet omdat de stang horizontaal ligt, en het spul zichzelf niet zijwaarts zal bewegen, alleen in de richting van de zwaartekracht.. Wellicht dat het bij andere rubbers wel werkt, als die verticaal op een stang zitten zodat het goedje er tussen loopt..
Zeker voor de prijs ben ik nog wat sceptisch eigenlijk..
Wacht de reacties dan maar af, ik heb er eigenlijk totaal geen twijfels over gezien mijn ervaringen met het spul. Kijk, de Honda garage heeft eerder in die Insight 8 manuren gestoken in ALLES los halen om het met vaseline in te smeren, dat heeft drie weken geholpen en toen viel de kou in en kraakte het weer als de ziekte. Met zo’n nieuwe auto ga je niet zo snel zelf iets doen, maar omdat de garage al een beetje door alle ideeen heen was en wij dit spul al heel goed kennen (kwaliteit!!) en nagevraagd hadden of het kwaad kon voor rubbers en dat ons schriftelijk is gegarandeerd wilden we het wel proberen. 5 minuten spuiten en STIL! En die heeft net zo goed een horizontale stang. Dat spul kruipt zelfs in openingen omhoog, dus horizontaal zal al helemaal geen probleem zijn.
Niks uren werk, weinig moeite en klaar! En dat is nu maanden geleden al weer, in november om precies te zijn. Mijn collega is met zo’n busje naar de Honda gegaan met de laatste onderhoudsbeurt en ik hoorde van onze vertegenwoordiger dat ze een contract hebben nu.
Daarna een andere collega die er al tijden last van had met zijn Jazz ook gedaan, stil…
Je gebruikt dit spul één keer en daarna heb je er jaren geen omkijken meer naar. Geloof het of niet, we zullen hier kunnen lezen hoe het iedereen af gaat binnenkort! ;)
3 maart 2013 om 10:59 #18110717Laat ik even voor de duidelijkheid stellen dat Interflon niet alleen maar top spul verkoopt, we hebben wel eens die allclean reiniger geprobeerd, maar daar waren we niet kapot van. Maar wij hebben zo’n 50 stuks PDW-530 en PDW-700 camera’s op werk. En een hele berg Sounddevices 442 mixers. Werk voor een facilitair bedrijf voor TV, vorig jaar expeditie Robinson werd op een eiland gedraaid met een zeer corrosieve atmosfeer. De techneut die er bij was had een nieuw stanley mes in de lodge op zijn bureau liggen en die was na twee dagen nog niet eens gebruikt en al verroest. Zo corrosief! Laat staan op alle vochtige en zilte locaties waar de opnames werden gemaakt.
Onze camera’s werken met een laser loopwerk die allemaal geheel vast liepen! Onze mixers kwamen terug en alle connectoren waren GROEN van de corrosie, terwijl dat vernikkeld messing is! Op één na! Dus ik dacht die zal wel niet gebruikt zijn geweest als reserve, maar nee! Gelukkig houden wij van alle onderhoud en reparaties een historie bij, dus het serienummer ingetoetst en voila! Deze mixer was nog geen twee maanden voor vertrek met die lube tf ingespoten en opgepoetst!
Na die tijd hebben wel heel veel preventief er mee gedaan en staat alles er veel netter bij, en we weten hoe zwaar die apparatuur het heeft!
Voor dit jaar Robinson spuiten we alles preventief in, en ook de laser loopwerkjes. Mij benieuwen! :hmmz
3 maart 2013 om 12:10 #18110718Ik denk dat de meesten het al wel weten, maar zeg er graag nog even bij ENORM op te passen met remmen en snaren, want daar mag dat spul absoluut niet op terecht komen!!
3 maart 2013 om 13:46 #18110719@CAlberts wrote:
Nou ik ben benieuwd! Maar nog weet ik niet of ik er zo bij kan. Zie je ze direct als je er onder ligt of moet je nog iets weghalen?
Als je eronder ligt zie je dit:
Groet jraaf
3 maart 2013 om 14:23 #181107203 maart 2013 om 15:36 #18110721@Vinci wrote:
Bekend probleem, is in 5 minuten opgelost met Fingrease van Interflon. Honda garage heeft inmiddels een contract met ze….
Twee collega’s van mij hadden dit, met een insight en een Jazz (zelfde onderstel) en schijnt serieklacht te zijn. Ons bedrijf gebruikt al meer dan 15 jaar Interflon en dat spul is zo goeeeeeeed!
WD40 doet in dit geval NIKS. (ja, 5 minuten werken, nee, maximaal 2 weken…)
Het is een eindje tuffen, maar als je er voor wilt komen spuit ik het voor je in, zul je zien! Mooie is, dat spul is super dun uit de spuitbus, maar droogt na een dag op als vet en tast geen rubber aan. Kruipt dus tot het diepste er tussen. Het kan ook tegen vrieskou, in tegenstelling tot bijv. vaseline (wat de Honda dealer eerst gebruikte, dan kwam het gekraak met de vorst weer terug)
Wat is een eindje tuffen? Als je dan van het gekraak af bent is het het tuffen wel waard vind ik :jerry
3 maart 2013 om 15:42 #18110722@Kronkels wrote:
Valt goed op als t paars is maar denk dat de meesten zwart zijn toch?
Inderdaad, paars is Powerflex. Ik zou wel willen aanraden deze van de andere kant af ook te bespuiten. Het spul moet uiteraard wel op de overgang tussen stang en rubber worden aangebracht!
@Kronkels wrote:
@Vinci wrote:
Het is een eindje tuffen, maar als je er voor wilt komen spuit ik het voor je in, zul je zien! Mooie is, dat spul is super dun uit de spuitbus, maar droogt na een dag op als vet en tast geen rubber aan. Kruipt dus tot het diepste er tussen. Het kan ook tegen vrieskou, in tegenstelling tot bijv. vaseline (wat de Honda dealer eerst gebruikte, dan kwam het gekraak met de vorst weer terug)
Wat is een eindje tuffen? Als je dan van het gekraak af bent is het het tuffen wel waard vind ik :jerry
Hilversum…. Ik heb evt. op gezette tijden zoals donderdag avond ook een brug tot mijn beschikking. Die is wel op afspraak…
3 maart 2013 om 19:01 #18110723Besteld. Zal t laten weten zodra het binnen is en ingespoten. :)
4 maart 2013 om 11:26 #18110724Ik trek ze er altijd onderuit, uit mijn ervaring blijkt dat spuitmiddeltjes maar voor korte tijd helpen.
Ik gebruik een ratelsleuteltje 10 op de torxboutjes. Dan zijn ze het sneltste los.
Dik in het lagervet en weer terug. Probleem opgelost, binnen een half uur.4 maart 2013 om 11:55 #18110725@Fearless wrote:
Ik trek ze er altijd onderuit, uit mijn ervaring blijkt dat spuitmiddeltjes maar voor korte tijd helpen.
Ik gebruik een ratelsleuteltje 10 op de torxboutjes. Dan zijn ze het sneltste los.
Dik in het lagervet en weer terug. Probleem opgelost, binnen een half uur.Wacht maar af, dit is niet een gewoon spuitmiddeltje. En lagervet tast rubber aan, dus dat is sowieso geen aanrader. En waarom een half uur als het in 5 minuten kan?
Bovendien kan je een heel rijtje auto’s doen met één spuitbus, dus qua kosten valt het ook nog mee dan.
4 maart 2013 om 16:11 #18110726ik wil dit ook wel proberen bij ons in de schuur, we krijgen nogal wat auto’s op de brug en het is een bekend probleempje..
dus als je nog een busje over heb… graag :thumbarjan
4 maart 2013 om 16:26 #18110727@usbstick wrote:
ik wil dit ook wel proberen bij ons in de schuur, we krijgen nogal wat auto’s op de brug en het is een bekend probleempje..
dus als je nog een busje over heb… graag :thumbarjan
Ik kan oneindig veel van die busjes bestellen natuurlijk, maar er zijn nu drie mensen die ik een busje heb opgestuurd. Hopelijk hebben die het morgen in huis en kunnen we de reacties hier gauw lezen. Dit is een andere auto, dus voor we half Nederland gaan voorzien wil ik even zeker weten dat het bij deze auto net zo goed werkt als bij onze Honda’s…
Ik weet eigenlijk bijna zeker dat ik snel een nieuw doosje in huis moet gaan halen, maar in het uitzonderlijke geval dat het niet zou werken lijkt het me handig om nog niet te hard van stapel te lopen.
4 maart 2013 om 17:07 #18110728ik wacht met veel belangstelling de reacties af :D
4 maart 2013 om 17:20 #18110729Ik ook, ben benieuwd!
4 maart 2013 om 17:59 #18110730Ben benieuwd. Wij hebben veel makroflon spul en innotec. Misch dan hun iets vergelijkbaars hebben
4 maart 2013 om 18:44 #18110731Innotec is best goed spul, maar in geen kilometers vergelijkbaar met Interflon. Makroflon ken ik niet….
5 maart 2013 om 16:23 #18110732Het werkt!!! :wors :wors
Zojuist de bus binnengekregen en direct ingespoten. Kan prima op je knietjes als je de wiel volledig indraait. Hier een foto van na het inspuiten.
Daarna een paar fikse drempels gepakt en geen enkel kraakje! king:
Nu hopen dat het zo blijft, maar als ik de verhalen van Vincent zo hoor, moet dat wel goed komen!
Bedankt Vinci! :thumb :thumb
5 maart 2013 om 16:32 #18110733Nou ben ik benieuwd hoelang, en of het ook met koud weer gaat kraken.
Maarja dan kun je m zo weet inspuiten dus5 maart 2013 om 16:37 #18110734Als het werkt dan blijft het werken met dit spul hoor, kan me niet voorstellen eigenlijk dat je het ooit nog zal moeten inspuiten, maar inderdaad snel genoeg weer te herhalen heh…
Mooi! :thumb
@Fearless wrote:
Nou ben ik benieuwd hoelang, en of het ook met koud weer gaat kraken.
Maarja dan kun je m zo weet inspuiten dusNou het is rete temperatuur stabiel spul en die Honda’s hebben deze winter toch flinke vrieskou gezien, gewoon stil gebleven! :angel
5 maart 2013 om 17:03 #18110735AnoniemLid sinds:
1 January 1970En wat kost zo’n busje?
5 maart 2013 om 17:50 #18110736Wij kopen het redelijk klein in, in nóg veel grotere hoeveelheden wordt het steeds goedkoper door staffelkortingen. Voor ons is het €14,95 bruto ex.
Dit spul is ook bedoeld voor de industrie, en in de industrie ga je gelijk nat als het spul steeds weer opnieuw aangebracht moet worden. Daarom smeert het voor eeuwen en eeuwen. Zelf met die droge smering Lube tf heb ik dat als dingen compleet droog lopen na lange tijd dat het nog steeds niet piept, en ik heb wel eens gekeken hoe lang dat dan nog duurt. Nou zelfs dat duurt dan nog een eeuwigheid.
Daarom WD40 is gewoon rommel…
5 maart 2013 om 18:22 #18110737@Vinci wrote:
Wij kopen het redelijk klein in, in nóg veel grotere hoeveelheden wordt het steeds goedkoper door staffelkortingen. Voor ons is het €14,95 bruto ex.
Dit spul is ook bedoeld voor de industrie, en in de industrie ga je gelijk nat als het spul steeds weer opnieuw aangebracht moet worden. Daarom smeert het voor eeuwen en eeuwen. Zelf met die droge smering Lube tf heb ik dat als dingen compleet droog lopen na lange tijd dat het nog steeds niet piept, en ik heb wel eens gekeken hoe lang dat dan nog duurt. Nou zelfs dat duurt dan nog een eeuwigheid.
Daarom WD40 is gewoon rommel…
Dus ook goed geschikt om mijn vogeltje in de kachel stil te krijgen ipv WD40 uit de how to? —> viewtopic.php?f=129&t=173146
5 maart 2013 om 19:04 #18110738WD40 moet je ook alleen als kruipolie gebruiken. Ik heb er nog nooit wat voor langere tijden mee opgelost.
Dat motortje zal wel gelagerd zijn, ik ken het vet voor de rest niet maar daar zou ik in ieder geval ik geen kleverig vet voor gebruiken en dat lukraak naar binnen spuiten. Ik zou iets op basis van PTFE pakken. Als de lagers te ver heen zijn houd het sowieso wel op.
5 maart 2013 om 19:36 #18110739Inderdaad geen spuitvet zoals hier!! In dat geval finlubeTF, dat is een enorm krachtige teflon spray die met niets maar dan ook niets te vergelijken is. En ik ben fietsenmaker geweest, dus geloof me dat ik wel wat spraytjes heb mogen testen! Ik ken deze spray vanaf mijn eerste baantje, inmiddels meer dan 20 jaar geleden en moest een keer onderhoud doen aan hefdeuren in een leerlooyerij in Zeeland. De aluminium staanders van die deuren waren aan de onderkant ‘weg’ en die toen ik de staanders opende zaten daar blinkende kettingen in. Dus ik dacht eens kijken in het onderhoudsboekje hoe oud deze deuren zijn en of er een keer nieuwe kettingen in gezet zijn. Deuren waren al meer dan 6 jaar oud en hadden nog de originele kettingen.
Bij mijn baas van de fietsenwinkel heb ik het er nooit door gekregen, zijn motto was als je te goed onderhoud doet dan komen je klanten minder vaak terug… Gelukkig had ik een paar busjes privé aangeschaft en daar heb ik al die jaren mee gedaan voor mijn mountainbike hobby. En ook daar is het super goed inzetbaar, langere smeringsintervallen kun je niet krijgen en zo soepel ook. En zon kettinkje heeft het zwaar hoor!
Nu jaren later al weer jaren met het spul bezig en de wonderbaarlijke werking laat zich steeds weer blijken.
En ook kachel motortjes heb ik er al velen van gedaan, één keer spuiten en klaar, nooit meer piepen. Maar zoals gezegd als het spul echt versleten is dan werkt dit ook maar kortstondig en moet het gewoon vervangen worden…
5 maart 2013 om 20:38 #18110740Busje is bij mij ook gearriveerd,ze hadden het van de post in de fietstas bij ons thuis gedaan,en een briefje in de bus dat hij daar in zat :hmmz
Maar ja,zal het van het weekend ook even proberen,de Signum staat nu nog warm in de schuur en heb hem nog niet nodig.
Gelukkig heb ik een aardappel/appel bewaarkelder in de schuur,waar ik overheen kan rijden,dus kan ik er dan goed bij zodat ik het niet per ongeluk op verkeerde plekken spuit.Alvast bedankt voor het sturen Vinci :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.