Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › smeltende bedrading
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 juli 2011 om 09:12 #17239610
Gisteravond ging het even mis met de monza. Ineens een smeulende lucht onder mijn dashboard vandaan en de koplampen vielen uit. Als de donder mijn verlichting uitgezet, terug naar standslicht (het was erg donker), wagen naar de vluchtstrook en snel de brandblusser uit de kofferbak gepakt.
Gelukkig sloeg er nog geen vlam in, en hield de smeulende lucht op nadat ik de koplampen uitgezet had maar tof is het niet. De rest van de rit met enkel stadslicht naar huis moeten rijden en vanavond maar eens even de boel nakijken.
Ik vroeg mij wel af, zijn er mensen die al ervaring hebben hiemee? m.a.w. gebeurt het vaker bij de oude opels of is het gewoon een stukkie ouderdom en dikke pech?
28 juli 2011 om 14:09 #17899925Heb ik ook eens met mijn Rekord D gehad waarschijnlijk je licht schakelaar die aan vervanging toe is.
Die er even uit trekken en kijken hoe de aansluiting is.29 juli 2011 om 06:27 #17899926Ik heb er nooit geen last van gehad. maar het kan van alles zijn. Daar is geen oordeel op te trekken. Gewoon dat ding vervangen, en gelijk kijken of er iets mis is met de bedrading (is die nog origineel, dus niet verknipt, isolatie weg, breukje, slechte verbinding, noem maar op). Misschien pas geleden nog iets gedaan daar?.
29 juli 2011 om 13:42 #17899927ik heb er zelf niets gedaan maar ik zie wat stukken die niet origineel zijn. van het weekend ga ik even lekker achter mijn dash kruipen en tot die tijd ga ik met de reserve auto ;)
het voordeel dat het aan het smelten was, is dat je snel vind waar het gebeurde ;) soms is het alleen een gevolg en geen oorzaak en dan wordt het ff zoeken.
2 augustus 2011 om 06:50 #17899928De boel is open geweest en 1 van de 2 “2.x20A ” relais onder het dashboard is doorgebrand. Ook was een van de stekkertjes die naar het stuur door gaat verkoold.
Nu is het rare dat de verlichting het niet doet wanneer ik die 2x20A relais omwissel. kan het zijn dat die 2 afhankelijk van elkaar zijn en de lampen het pas doen wanneer ze beide werken? Vanmiddag ga ik overigens even een nieuwe zoeken.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.