Bij het inbouwen van een parrot heb ik sluiting gemaakt. Niets aan het handje dacht ik. Zekering vervangen, maar helaas, niet alles doet het. Bleek een tweede zekering te zijn. Het radiodeel, de lampjes en regelunit van de lpg-installatie, de boordcomputer, de stuurbekrachtiging en de snelheidsmeter waren uit. Nu functioneert alles en ik ben erg blij met de geluidskwaliteit van de parrot. Gekeken wat ik beter moest isoleren om dit te voorkomen. Toen weer met het terugduwen sluiting gemaakt. Stom, nu ook nog vergeten eerst het contact uit te doen! Nu deed de stuurbekrachting en snelheidsmeter het wel. De radio, de lpg regelunit en de parrot zijn uit. Zekering vervangen, radio doet het weer maar de lpg regelunit en de parrot niet. Duidelijk is dat de regelbare stroom ergens onderbroken is, want met meten komt er geen stroom meer door dat draadje. De continue stroom wel. Maar de regelunit lpg heeft alleen regelbare stroom en de parrot doet het ook alleen als die regelbare stroom ontvangt. Dat is mijn houvast om te denken dat beide dingen niet zelf kapot zijn gegaan.
Logisch is dat er nog een tweede zekering stuk is, maar welke? Ik heb alles doorgenomen; wat ik visueel kon controleren (lichten, spiegels, wiswas enzovoort) op het oog gecontroleerd. De rest bekeken bij de zekering en niets wijst erop dat er een van kapot is. Wat zie ik over het hoofd? Hoe kan ik dit anders testen?
groeten,
Jos