Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Sludge op mijn olievuldop
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 maart 2012 om 14:25 #17969449
welk merk olie gebruiken jullie ?
ik had het zelfde probleem met m,n astratje.
de olie ik er altijd in deed was die van kroon olie.
ik reed zelf ook geen grote afstanden, en had elke keer last van die mayo.
zelf ben ik toen overgestapt op een ander olie merk.
en na een paar weken was de mayo weg, ook op korte stukjes rijden.
voor mij geen kroon olie meer…………….Gert
18 maart 2012 om 15:41 #17969450Gert, op welk merk ben je overgestapt dan? En welke viscositeit?
18 maart 2012 om 15:47 #17969451AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ben ook wel benieuwd heb ook kroon olie en soms sludge en bijna altijd kleine stukjes
18 maart 2012 om 21:34 #17969452ik ben naar de dealer gegaan destijds.
omdat ik die mayo zat was in het blok.
ik heb deze toen meegekregen,
deze gebruik ik ook in m,n tigra.Gert
18 maart 2012 om 22:15 #17969453Die gooi ik er ook in, kost geen drol! Dure olie geloof ik niet in met normale motoren.
http://www.carok.nl/webshop/motor/originele-opel-gm-10w40-motorolie-5-liter-fles” onclick=”window.open(this.href);return false;8 april 2012 om 15:24 #17969454@RISL wrote:
Aangezien niemand nog een foto heeft gepost (foto is geleend van google):
M’n pa heeft het ook met de Vec-C, rijdt veel korte stukken. Alsie vervolgens naar Frankrijk rijdt (ongeveer 1250 km, doen ze een paar keer per jaar) dan verdwijnt de sludge.
Is dit nu puur door korte ritjes? Een kamaraad vroeg net tijdens het paintballen wat het kon zijn. Hij verbruikte laatste tijd wel redelijk wat olie zei die. En net zoals op deze foto zo’n dikke drap.
Zoals ik lees gewoon keer flink rijden en niet druk maken? Is een astra g 1.6 ik vemoed een x1.6szr
10 april 2012 om 14:21 #17969455@Maurice89 wrote:
@RISL wrote:
Aangezien niemand nog een foto heeft gepost (foto is geleend van google):
M’n pa heeft het ook met de Vec-C, rijdt veel korte stukken. Alsie vervolgens naar Frankrijk rijdt (ongeveer 1250 km, doen ze een paar keer per jaar) dan verdwijnt de sludge.
Is dit nu puur door korte ritjes? Een kamaraad vroeg net tijdens het paintballen wat het kon zijn. Hij verbruikte laatste tijd wel redelijk wat olie zei die. En net zoals op deze foto zo’n dikke drap.
Zoals ik lees gewoon keer flink rijden en niet druk maken? Is een astra g 1.6 ik vemoed een x1.6szr
nou als je olie er zoiut zie dan denk ik dat het niet goed is
gebruikt hij ook veel koelvlooistof of nietgr
10 april 2012 om 14:48 #17969456Nee hoor, kan ook gewoon van Korte ritten zijn, dit is mij niks vreemds..
Is niet de olie zelf, maar een beetje olie vermengt met vocht…
Door condens in de olie gaat dat er dan zo uitzien..
Willem
10 april 2012 om 14:54 #17969457ja ik heb het ook gehad, daarna olie en het filter vervangen nadat ik een stukje met sludge reiniger gereden had maar met de nieuwe olie had ik het ook weer terug en nu dat er een paar mooie dagen zijn geweest is het bij mij nu helemaal weg en is de olie weer zwart zoals het eigenlijk hoort te zijn…… ging om een c14nz blokje in corsa b
dus conclusie zoals het ook al word aangegeven, gewoon doorrijden en zorgen dat alles goed warm word
BPR
10 april 2012 om 14:58 #17969458Motorolie in een benzine motor hoort ook niet zwart te zijn eigenlijk..
maar goudgeel tot donker goudgeel..
Willem
11 april 2012 om 07:50 #17969459Ik gebruik tot nu toe Valvoline 10W40 Half-synthetic en kost net zo veel als deze GM olie. :thumb
11 april 2012 om 17:29 #1796946011 april 2012 om 17:51 #17969461Weer wat geleerd, had ook verwacht dat er echt iets fout was als ik zoon zooi onder mn oliedop tegen kwam. :thumbup
12 april 2012 om 16:38 #17969462@wim-v6 wrote:
Motorolie in een benzine motor hoort ook niet zwart te zijn eigenlijk..
maar goudgeel tot donker goudgeel..
Willem
dus als die bruin zwart is moet die er uit?
12 april 2012 om 17:34 #17969463Ik gebruik zelf de volsyntheet:
Comma Syner-G 5W40
Ik ben hier erg tevreden over. De motor loopt hier prachtig op. Wel gebruik ook jaarlijks Forte Motor Flush, Gas Treatment en Fuell System Cleaner. Ondanks zo nu en dan een periode van kortere stukken geen last van sludge.
16 januari 2014 om 21:39 #17969464ik dacht ook altijd dat sludge te maken had met korte ritjes. Maar nu denk ik dat het een Opel probleem is. Ik rijd elke dag 2 uur op de snelweg, 120 km. per uur, dus de motor zou toch op bedrijfstemperatuur moeten zijn, maar nee mijn dealer heeft een anti-sludge behandeling a 50 euro moeten geven…Ik begrijp hier niets van.
16 januari 2014 om 22:30 #17969465Als het echt koud is, blijft je kleppendeksel koud door de rijwind en condenseert de sludge gewoon door. Ik heb het de laatste weken ook wel eens. Als de motor na een rit een tijdje heeft gestaan en het deksel wat warm is geworden, is de boel meestal wel weer weg,
Blijft je koelvloeistof wel op peil?17 januari 2014 om 07:56 #17969466Paar maanden geleden begon mijn auto ook steeds meer last te krijgen van sludge en ik rij 2x 30km per dag (werkverkeer) dus motor zou dan redelijk warm moeten worden.
Maar ik merkte dat de motor niet warm werd en na de Tech2 erop gezet te hebben was het duidelijk, motor werd niet warmer dan 74 graden, na de thermostaat vervangen te hebben wordt hij weer lekker warm en geen sludge meer te bekennen :) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.