Sludge op mijn olievuldop

Forumindex Forums Modellen Astra Sludge op mijn olievuldop

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 68)
  • Auteur
    Berichten
  • #17969424
    RISL
    Moderator
      Lid sinds:
      24 January 2011

      Ik schakel koud tussen de 2500 en 3000 rpm en warm tussen de 3000 en 4000, dan pas komt de motor echt lekker op stoom. Max. vermogen en koppel liggen pas ergens bij 5400 rpm, even uit m’n hoofd.
      Ligt ook een beetje aan m’n humeur, heb ik veel haast en en veel aan m’n hoofd wil ik nog wel eens wat verder doortrekken, zit m’n vriendin naast me onderweg naar vrienden waar we te vroeg gaan aankomen, dan schakel ik al bij 2000 en rijd ik rustig achter een vrachtwagen hangen….

      #17969425
      joop1970
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 September 2010

        Warm rijden doe ik tot max 3500 toeren, vlug schakelen rijdt hij alleen maar kut door. Daarna mag hij best wel wat meer toeren maken. Het maximale vermogen ligt vaak vrij hoog.

        Jij trapt hem nooit tegen het rood aan begrijp ik? Ik ben van mening dat regelmatig al je vermogen benutten niet slecht is. Doe het dan ook regelmatig.

        #17969426
        RISL
        Moderator
          Lid sinds:
          24 January 2011

          Ik trap ‘m nooit tegen het rood aan. Sowieso is het vermogen op LPG compleet weg vanaf 5500 rpm, op LPG knal bij 6000 al een toerenbegrenzer in.
          Op benzine rijd ik niet veel en ben dan ook niet gewend om ‘m in de toerenbegrenzer te laten lopen (die dan overigens ergens bij 7000 ligt, als ik me het goed herinner). De Vec-C Z22YH van m’n ouders komt zelfs nooit boven de 3000 rpm als m’n ouders ermee rijden, ik rijd ‘m zelf tot max. 4500 rpm. Die motor is zoveel sterker dat dat ook helemaal niet nodig is, en het max. koppel ligt gevoelsmatig ook veel eerder, maar ik heb nog nooit opgezocht eigenlijk.

          #17969427
          joop1970
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 September 2010

            Ik zie nu dat jou reactie er tussen staat RISL, was eigenlijk voor kwuyts bedoelt ;).

            Niettemin interessante reactie.

            #17969428
            RISL
            Moderator
              Lid sinds:
              24 January 2011

              Ik krijg ook het idee dat kwuyts een beetje te rustig rijdt….af en toe door trappen houdt de motor schoon, met name zaken zoals EGR-klep en uitlaatsysteem “branden” dan mooi schoon.

              #17969429
              kwuyts
                Lid sinds:
                27 October 2011

                ik trap hem inderdaad nooit tegen het rood aan. Verre van zelfs..
                4500 toeren is denk ik het hardste dat ik hem al getrapt heb :D

                Maar volgens mij is het niet zo heel goed om je motor altijd rond 2000 te laten schakelen.
                Kan je door op een bepaalde manier te rijden de levensduur verlengen?

                Want als ik dat zo lees rijden er hier heel wat mensen met +300 000 km op de teller.
                Mijn ouders schakelen altijd vroeg, niet boven de 3000 toeren behalve op de autostrade natuurlijk.
                En ik heb nog geen enkele wagen ver boven de 200 000 zien steken… :thumb

                Volgens mij ben ik echt een beetje te voorzichtig en als ik er zo over nadenk is dat niet zo goed,
                ik denk dat er dan veel kan gaan vast zitten met name in de filters etc?

                #17969430
                RISL
                Moderator
                  Lid sinds:
                  24 January 2011

                  Jouw rijstijl zorgt eruiteindelijk voor dat je een luie, vervuilde motor krijgt.
                  Af en toe serieus warm rijden, lekker stampen en op tijd het onderhoud zorgt ervoor dat je die 300.000 met gemak gaat halen.

                  #17969431
                  KadAstra-EF
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    24 July 2010

                    de 400.000 ook nog wel……
                    Met sludge.

                    Rik :)

                    #17969432
                    RISL
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      24 January 2011

                      Dat gaat die van mij iig niet redden ;)

                      #17969433
                      kwuyts
                        Lid sinds:
                        27 October 2011

                        Oke dan ga ik in het vervolg een beetje sportiever rijden :D
                        Werd een beetje bang van de woorden “afgestampt” hier op het forum en een motor die wat meer geluid maakte :jerry

                        Maar ik wil de 300 000 echt wel halen met deze wagen, ik ga hem na de winter ook eens op een soort zelfgemaakte “brug” proberen
                        zetten en de onderkant voor zover het mogelijk is proper maken en inspuiten tegen roest en daarna een laagje antisteenslag als bescherming erop :D

                        Misschien moet ik eens een eigen topic gaan maken ipv alles te vervuilen :jerry

                        #17969434
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          Te Lui rijden is zeker niet goed voor een motor, Daar krijg je een Hoop vervuiling door.

                          – In de Motor zelf (Vuilophopingen door Sludge vorming IN de motor zelf!)
                          – Inlaat traject (Niet goed warm worden en lekker doorstromen / Olie vanuit Carterventilatie zal door de vocht ook in het inlaat komen)
                          – EGR (indien aanwezig): Deze krijgt niet de kans lekker schoon te worden

                          !>> (Nederlandse) Mensen zijn vaak bang om Toeren te maken (dat is ook de reden waarom er zoveel met kokende motor stranden in de Bergen tijdens de zomervakantie), Je moet niet bang zijn om hem lekker naar het rood te stampen als ie lekker op temperatuur is..

                          Pak eens een dagje Autobahn, en kijk daar je ogen uit, ze komen je nog met Flink verschil voorbij als je al 200 rijdt..

                          Wijzelf doen dat ook regelmatig, dan rijd ik eens de 3 af van Arnhem naar Oberhausen en terug, of rijdt de 31 noord en dan weer zuid..

                          Willem

                          #17969435
                          RISL
                          Moderator
                            Lid sinds:
                            24 January 2011

                            Misschien wel gemakkelijk ;)
                            Maar je moet de auto gebruiken zoals ie bedoeld is, dat is de enige manier waarop je er lang plezier van kunt hebben.

                            #17969436
                            kwuyts
                              Lid sinds:
                              27 October 2011

                              Mooie tips in ieder geval en het lijkt allemaal logisch :D
                              Waarom kan een motor tot 7500 toeren als je er maar 2000 van gebruikt :jerry


                              @wim-v6
                              : met autobahn bedoel je dan de duitse autostrades waar er geen snelheidslimiet is? :D

                              #17969437
                              wim-v6
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 August 2005

                                Dat doen niet Veel mensen.

                                Ken er zat, kopen een auto met Dik 150 a 200 pk, en rijden altijd rustig..

                                Daar knappen deze monsters niet van op…

                                Willem

                                #17969438
                                wim-v6
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 August 2005

                                  @kwuyts wrote:

                                  Mooie tips in ieder geval en het lijkt allemaal logisch :D
                                  Waarom kan een motor tot 7500 toeren als je er maar 2000 van gebruikt :jerry


                                  @wim-v6
                                  : met autobahn bedoel je dan de duitse autostrades waar er geen snelheidslimiet is? :D

                                  Bijvoorbeeld, Bouw wel rustig op, je bent het niet direct gewend.

                                  Ik Weet wel dat het verschil tussen 170 en 200 al groot is…

                                  Ik had afgelopen weekend een jongen die had eerder eens een stuk 215km/u gereden in zijn Vectra-B 2.0 16V.

                                  Deze heeft nu een vec-B 2.5 V6 handbak, en heeft voor het eerst Dik over de 230 gereden, hij zei het al, Het verschil tussen 215km/u en 230km/u is ZOO groot…

                                  Willem

                                  #17969439
                                  RISL
                                  Moderator
                                    Lid sinds:
                                    24 January 2011

                                    Inderdaad, af en toe eens een stuk flink doorrijden is erg goed voor je auto. Moet zelf zeggen dat ik tussen de 150 en 180 niet veel verschil merkte, maar daarna wel. Tussen 180 en m’n uiteindelijke persoonlijke top met de Coupé (205 km/u) was echt heel verschillend, je moet echt flink concentreren. Ik deed dit op een lege snelweg, was wel prettig om voor het eerst zo hard te rijden.

                                    Dingen komen zo snel dichterbij, alles werd natuurlijk warm, ook zaken die normaal veel minder belast worden. Uiteindelijk was de einddemper wel helemaal sggrijs (schoongebrand), dan zie je maar hoe warm het wordt.

                                    #17969440
                                    wim-v6
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      12 August 2005

                                      Tja, moet je eens 250km/u voorstellen, dat zijn de snelheden waar ik me in bezig houd…

                                      als je dat weer gewend ben wil je weer harder, hardst op de autobahn is 285km/u GPS met een 850 CSi handbak (enkel onbegrensd)

                                      Willem

                                      #17969441
                                      RISL
                                      Moderator
                                        Lid sinds:
                                        24 January 2011

                                        Ja, ik wil graag nog eens een iets van een Ferrari of Porsche huren in Duitsland (dat kan nog voor een redelijke prijs) en dan eens flink gaan blazen. Wil ooit de 320 km/u aantikken (200 mph)

                                        #17969442
                                        RickR91
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          12 April 2011

                                          Heb 240 kmh gedaan in de Ferrari 458 , manettino op standje RACE , fenomenale acceleratie heeft dat ding zeg :wors
                                          En dan dat geluid :wub

                                          #17969443
                                          RISL
                                          Moderator
                                            Lid sinds:
                                            24 January 2011

                                            Gehuurd?
                                            Lijkt me erg gaaf om ook eens te doen. Ga sowieso binnenkort met een maatje van me naar de Nurburgring, we hebben zo’n pakket gekocht voor een zacht prijsje waarbij we met een Porsche 911, een Ferrari 430 Scuderia, een Audi R8 en een Lambo Gallardo met iedere auto 1 rondje over de Nordschleife mogen rijden. Maar ja, dat zijn niet zulke lange rechte stukken dat je dat soort snelheden gaat halen, zeker niet met langzamer verkeer in de buurt en die vangrails die soms maar een paar meter naast de baan staan….

                                            Maar we dwalen (weer eens ;) ) af, laten we weer ontopic gaan: sludge aan je olievuldop

                                            #17969444
                                            RickR91
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              12 April 2011

                                              Nee, rondje meerijden voor t goede doel :P

                                              Maar Jordi, meen je dit?? Ga je met al die auto’s rijden?? Heb je wel ervaring met zulke auto’s? En met de Nordschleife?

                                              #17969445
                                              RISL
                                              Moderator
                                                Lid sinds:
                                                24 January 2011

                                                Nee, ik heb geen ervaring met dat soort supercars. Wel met wagens van 500 kg en zo’n 150 pk (heb een hele tijd Kever Buggy’s gebouwd met een maatje) en ik hoop dat het enigszins te vergelijken is. En heb in een gestripte Jaguar XJ12 gereden en Mercedes S500 ook al paar keer, dus vermogen en koppel ben ik ook wel een klein beetje gewend….

                                                De Nordschleife ben ik ook al eens rond geweest met mijn Astra Coupé….ben al weer aan het oefenen op de xbox van de broertjes van m’n vriendin ;)
                                                Maar dat pakket (normaal €400, nu €150) ging ik niet laten lopen :D
                                                Gelijk een overnachting erbij genomen, dus heen, slapen, ‘s ochtends vier rondjes over de Ring en dan weer terug naar huis…We zullen vast niet snel zijn, maar we gaan wel ongelofelijke lol hebben met die wagens. Krijgen ook steeds een instructeur mee die ons vertelt waar we moeten remmen enzo, dus dat gaat vast goed komen.

                                                #17969446
                                                RickR91
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  12 April 2011

                                                  Xbox, dat zal dan wel Forza zijn.
                                                  Ik vind GT4 en GT5 realistischer qua stuurgevoel.
                                                  Wat ook goed helpt, is veel filmpjes blijven kijken van verschillende auto’s op de Nordschleife onder verschillende weersomstandigheden.
                                                  Vooral de Aremberg, Adenauer Forst en Schwalbenschwanz kunnen link zijn.
                                                  Wehrseifen is ook best een linke bocht…
                                                  Maar goed, dit begint nogal -offtopic te worden

                                                  #17969447
                                                  RISL
                                                  Moderator
                                                    Lid sinds:
                                                    24 January 2011

                                                    Inderdaad Forza. Die maat van me heeft GranTurismo 4 of 5, weet ik niet, in ieder geval één van de nieuwste. Daar oefenen we ook mee.

                                                    #17969448
                                                    marzaz
                                                      Lid sinds:
                                                      25 February 2012

                                                      kan iemand eens samenvatten door wat je sludge kan krijgen.
                                                      ik heb een heeel klein beetje op mijn dop zitten. alé op de rand echt niet zo veel
                                                      maar heb net gezien dat ik al een jaar met een zwarte oliefilter rond reed en de andere filters ook echt vuil.
                                                      net vervangen rijd heel stuk beter. dakzij het forum durf ik nu meer te doen alvast bedankt.

                                                      groetjes bram

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 68)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.