Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › sludge onder olievuldop vectra gts 3.2 v6
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 januari 2012 om 18:16 #17245274
Hallo
Ik kwam er vandaag achter dat mijn olievuldop onder de smurrie zat ,heb gelijk naar mijn koelvloeistof gekeken maar daar was niks geks aan te zien het peil was niet gezakt en de kleur is ook normaal .Heb verders geen gekke dingen met de auto gedaan ,de auto is 2 weken geleden naar de garage geweest om de bougies te vervangen en daar hebben ze er ook niks van gezegt.De wagen heeft verder altijd op tijd zn onderhoud gehad en heeft nu net de 74.000 km aangetikt .Verder rijd de auto normaal houd niet in ofzo.Er komt wel wat witte rook uit de uitlaten maar niet overdreven en het is nu ook wat kouder.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn ? lekke koppakking ?
Hoor het graag van jullie
Alvast bedank mvg peter
15 januari 2012 om 18:19 #17974248Je rijd veel kleine stukjes zeker?
Meestal is dat de oorzaak.
Na een goede lange rit waar goed bij wordt doorgetrokken is dit vaak verholpen.15 januari 2012 om 18:22 #17974249Hallo
allereerst bedankt voor de snelle reactie
Dat klopt idd ik zit momenteel dicht bij huis met mijn werk en rijd gemiddeld 10 km per dag met de auto .
Kan dit verder kwaad voor het blok dat de sludge erin zit ?
15 januari 2012 om 18:56 #17974250AnoniemLid sinds:
1 January 1970Juist dat is het probleem, zit gewoon veel vocht in je olie omdat het niet lekker op temperatuur komt door de korte afstandjes. Gewoon elk jaar je olie wisselen en dan komt dat helemaal goed!
15 januari 2012 om 19:47 #17974251En eens af en toe tussendoor een lang stuk rijden. Zodat de olie goed op temperatuur kumt.
Is ook geen straf met een 3.2 king:
gr Jack
15 januari 2012 om 19:48 #17974252AnoniemLid sinds:
1 January 1970Zoals iedereen hierboven zegt, heb het ook wel eens bij mn Astra die ook maar korte stukjes rijdt.
15 januari 2012 om 21:06 #17974253Komt ook wel door het Verlengbuisje van de oliedop!!, wat wij ook wel het sludge pijpje noemen hier, omdat er bij HEEL veel OMEGA’s V6 ook vaak behoorlijk wat sludge in dit buisje zit.
Kan geen kwaad verder..
Willem
16 januari 2012 om 16:47 #17974254@martklanderman wrote:
Juist dat is het probleem, zit gewoon veel vocht in je olie omdat het niet lekker op temperatuur komt door de korte afstandjes. Gewoon elk jaar je olie wisselen en dan komt dat helemaal goed!
Om die dikke 3.2 V6 in goede conditie te houden zou ik het lekker 2 keer per jaar doen ;)
Gr Colin
16 januari 2012 om 17:07 #17974255Klopt idd,heb ik ook een beetje.Oorzaak is de bekende korte stukjes,ververs elk jaar de olie.Rij ongeveer 5 a 6 duizend kilometer per jaar.Duitse autobahn doet ook wonderen king:
Gr. Gts32v6
16 januari 2012 om 18:27 #17974256Mannen bedankt voor jullie reacties ! :thumbup de auto krijgt zowiezo weer een grote beurt dus dan komt dat wel goed denk dat ik ook eens een keer bij boxmeer de grens over ga :angel . Ben allang blij dat het niet de koppakking of iets dergelijks is :wors
mvg peter
30 januari 2012 om 21:11 #17974257Hallo,
Dat heb ik ook gehad twee weken geleden.
Moest mijn distriebuttie ketting laten vervangen wegens het ratelen.
Bij controle kwam dat door de sludge.Advies: gelijk motor laten reinigen + injectie reiniger+ filter en nieuwe olie.
Kost iets minder.
Gr Aad
30 januari 2012 om 21:18 #17974258tip:
jullie zijn allemaal te lief voor die motortjes, je moet ze laten werken, blijven ze schoon!!
af en toe goed warm een mooi lang stuk goed op de kloten geven, helpt de motor te sparen, dat beetje benzine is vaak voordeliger dan een dure reparatie door interne vervuiling
Willem
30 januari 2012 om 22:32 #17974260he ik kan mee praten heb ook een v6 :wors
Wim trap jij jou v6 vaak door in de toeren?
eerlijk = eerlijk het gaat me vaak snel zat zonder kickdown :wub cruisen like a boss :agent
30 januari 2012 om 22:34 #17974259Hay Willem.
Je hebt gelijk je hoeft niet het blok op de klote te geven maar een paar keer lange afstanden rijden is de voorkeur.
En anders binnen redelijke termijn de olie vervangen en e.v.t het blok reinigen.Gr aad
30 januari 2012 om 22:42 #17974261@ Bikkel:
> met op zijn klote geven bedoelen we niet aftrappen, of moedwillig naar de klote helpen….
Het grote probleem is dat voor deze motoren 120 geenszins een vorm van prestatie is…
Dus de boel word vooralsnog niet heel warm…
en dat merk je, zodra je de grens over gaat, en daar de motor even lekker laat werken, ze heeft na een paar maanden in NL rijden Gewoon Moeite mee om zo vlot te zijn als ze normaal op de autbahn is, dat duurt altijd een goeie 100 a 150km voordat ze echt los is.
vervolgens merk je ook meteen dat de boel soepeler loopt na zo’n vlotte rit…
Dit bovenstaande geld nog deste meer voor moderne diesels!!!!!
@ yentl5552:
Als ze goed warm is zal ze heus wel een keertje moeten laten zien wat ze waar is, ze rijdt al niet heel veel kilometers, zo is het deste leuker om ermee te rijden…..
elke dag V6 rijden word ook zo gewoon..
Ze Vreet trouwens de meeste Ledstrips met 4ringen ertussen aardig makkelijk als ontbijt haha…..
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.