Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › sludge
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 maart 2015 om 17:46 #18274755
Een corsatje zit denk ik tussen de 90 en 100 graden voor de koeling gaat werken… Als ik de temperatuurmeter nog goed herrinner… Die van me vectra zit tussen de 80 en 90 graden
14 maart 2015 om 18:28 #18274756Bedankt voor de reacties. Het gaat me nu niet om die temperatuur. Het gaat me om dat schokken en inhouden. Zie mijn verhaaltje hierboven.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9515 met Tapatalk
14 maart 2015 om 18:59 #18274757Je zou je brandstoffilter kunnen vervangen.. Wil ook wel eens helpen als die een tijdje meegegaan is.. Het schokken zou je de je onsteking of brandstoftoevoer na kunnen lopen…
14 maart 2015 om 20:15 #18274758Brandstoffilter is net een half jaar oud, bougies en bougiekabels zijn ook zeer recent vervangen. Ik raak een beetje uit mn opties ; (
Verstuurd vanaf mijn GT-I9515 met Tapatalk
14 maart 2015 om 22:17 #18274759@corsalou wrote:
Brandstoffilter is net een half jaar oud, bougies en bougiekabels zijn ook zeer recent vervangen. Ik raak een beetje uit mn opties ; (
Verstuurd vanaf mijn GT-I9515 met Tapatalk
jij niet alleen.. ik ook namelijk :hmmz
14 maart 2015 om 22:19 #18274760kwam net ook wat op internet tegen…
http://www.amtgarageforum.nl/opel/corsa/motor-stottert-en-houdt-in-lage-toeren-bij-80-dansen-34601.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
neus dit eens door.. misschien helpt het..er staat iets bij over de lambda sonde
iemand op dit forum (ben even vergeten wie) heeft mij ooit een keer vertelt dat als je een universele lambda sonde hebt dat die niet goed zijn werk doet bij de X16xe motoren..14 maart 2015 om 22:54 #18274761Imitatie lambdasondes zijn over het algemeen allemaal rotzooi, niet alleen op de X16XE motoren maar op alle motoren, deze sensoren(evenals de meeste anderen) gewoon origineel halen.
14 maart 2015 om 23:15 #18274762Interessant topic op AMT inderdaad Bart! Misschien moet ik inderdaad ook eens richting lambda/EGR gaan zoeken. Ook heb ik nog een 2e brandstofpomp liggen. Kan allicht de huidige brandstofpomp eens wisselen.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9515 met Tapatalk
14 maart 2015 om 23:38 #18274763@corsalou wrote:
Interessant topic op AMT inderdaad Bart! Misschien moet ik inderdaad ook eens richting lambda/EGR gaan zoeken. Ook heb ik nog een 2e brandstofpomp liggen. Kan allicht de huidige brandstofpomp eens wisselen.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9515 met Tapatalk
ik denk niet dat het aan je brandstof pomp zal liggen aangezien die je motor nog van voldoende benzine voorziet…
als je benzine pomp vastloopt of kapot gaat zal je motor niet starten of tijdens het rijden uitvallen15 maart 2015 om 07:50 #18274764Schokken bij deze motoren kan ook komen door slechte bobine.
15 maart 2015 om 07:56 #18274765Ik kan op de sloop een andere DIS module halen en wisselen inderdaad.. op den duur moet je dingen uit gaan stellen natuurlijk. Om te kijken wat het NIET is
Verstuurd vanaf mijn GT-I9515 met Tapatalk
17 maart 2015 om 08:18 #18274766@corsalou wrote:
Maar 1 probleem is nog altijd gebleven: hij schokt en houd in bij accelereren.
Dit kan natuurlijk ook gewoon met iets anders te maken hebben.. Een sensor die de geest begint te geven?? Misschien de moeite waard om hem even uit te lezen voordat je dingen gaat vervangen…
2 april 2015 om 09:55 #18274767Zojuist bij de dealer geweest. Het blijkt de klopsensor te zijn of de bedrading van de klopsensor of een fout in de ecu. Vanmiddag eens kijken hoe ik dit op ga lossen
Verstuurd vanaf mijn GT-I9515 met Tapatalk
7 april 2015 om 20:49 #18274768@wim-v6 wrote:
Zoals altijd is hier niks aan de hand, maar word wel gelijk gediscuseerd over die koppakking.
Combootje bij ons van de week, rijd veel korte ritten.
Dit is een eigenschap van deze motoren.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Zooo dan Wim, dat is een hoop sludge :shock:
Ik vind het wel vreemd. Ik heb hetzelfde blokje in de Corsa liggen. Ook met plastic kleppen deksel. Elke dag rij ik maar 15km heen naar school en weer 15km terug.
Ik heb bijna geen sludge?
Moet wel zeggen dat ik 1x in de maand een rit van 50km maak, 10min later weer terug en weer 50km. Terugweg geef ik het blok goed op z’n fl*kker. Af en toe de begrenzner en op de autobaan in z’n 4 een heel stuk tegen de 6000rpm aan.
Resultaat bijna geen sludge :D 230.000km op de klok, verbruikt geen druppel olie.
7 april 2015 om 20:56 #18274769@basss27 wrote:
Zooo dan Wim, dat is een hoop sludge :shock:
Ik vind het wel vreemd. Ik heb hetzelfde blokje in de Corsa liggen. Ook met plastic kleppen deksel. Elke dag rij ik maar 15km heen naar school en weer 15km terug.
Ik heb bijna geen sludge?
Moet wel zeggen dat ik 1x in de maand een rit van 50km maak, 10min later weer terug en weer 50km. Terugweg geef ik het blok goed op z’n fl*kker. Af en toe de begrenzner en op de autobaan in z’n 4 een heel stuk tegen de 6000rpm aan.
Resultaat bijna geen sludge :D 230.000km op de klok, verbruikt geen druppel olie.
goed bezig.. ik heb overgens ook nooit sludge gehad… ik heb 2 corsas (c14nz en x16xe) en nu een vectra (x25xe) en zolang er benzine in me tank zit blijf ik rijden… en rijdt er veel mee in de stad en op de snelweg… en wanneer deze warm is rijdt ik wel redelijk sportief…
7 april 2015 om 21:39 #18274770De Combo van mijn Foto komt vrijwel nooit op de snelweg en ragt alleen maar door onze regio.
Deze word veel warm koud warm koud warm koud.
Daardoor ontstsat de sludge.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.