Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › sludge
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 december 2010 om 13:50 #17229575
Ik heb mayo aan mijn olievuldop.
Het betrefd een corsa c ecotec 1.0 LIk heb het een en ander gelezen op de site.
Iets met het dunne slangetje rechts boven op de motor.
wat ook opvalt dat deze slang knoke hard is, terwijl andere slangen zacht en soepel zijn.Moet ik deze verwijderen en schoon maken?
kan het kwaad op korte termijn?
Of heeft het iets te maken met een kapotte thermostaat.
Dat de motor niet goed op temperatuur komt?john
12 december 2010 om 16:16 #17775282Controleren is voldoende.
Willem
12 december 2010 om 16:54 #17775283Ik heb corsa b van vorig jaar december.
Had toen in de winter ook die sludge, en best wel veel.
Na de winter toen het weer iets warmer werd had ik geen sludge.
Heb in mei / juni olie en olie filter vernieuwd.
Castrol 10 w 40 eringedaan.
En deze winter is het een heel stuk minder die sludge.
Na de winter vernieuw ik hem nog eens.
Misschien is het dan wel weg.12 december 2010 om 16:59 #17775284Sludge wordt veroorzaakt door vocht in de motor ( korte stukjes rijden )
De motor komt dan niet echt of niet op bedrijfstemperatuur daardoor blijft het vocht in de motor hangen en slaat zich op op de hoogste plek ( Kleppendeksel en dop dus )
Het scheelt soms wel iets wanneer je betere kwaliteit olie neemt maar niet veel.12 december 2010 om 17:02 #17775285Ga sowizo de olie verwisselen.
Zit nu 10w40 halfsyntetish is.Volsynthetisch zou beter zijn.
john
12 december 2010 om 17:04 #17775286origineel gepost door noci
Sludge wordt veroorzaakt door vocht in de motor ( korte stukjes rijden )
De motor komt dan niet echt of niet op bedrijfstemperatuur daardoor blijft het vocht in de motor hangen en slaat zich op op de hoogste plek ( Kleppendeksel en dop dus )
Het scheelt soms wel iets wanneer je betere kwaliteit olie neemt maar niet veel.kan ja.
Ik heb gisteravond de thermostaat vernieuwd.
De motor komt nu wel op temperatuur.
Mogenlijk dat de kapote thermostaat de oorzaak is geweesd.john
12 december 2010 om 17:06 #17775287Zou kunnen, want dan komt die ook niet op temp.
Ik zou niet te dunne olie nemen kan ook een hoger olieverbruik gaan geven !12 december 2010 om 17:06 #17775288maakt weinig uit op korte stukken met deze motor.. gewoon vaker olie wisselen.. dan heb je ook geen sludge meer.. :thumbup
12 december 2010 om 17:07 #17775289Bij mij was het toch veel verschil.
Die verkoper gaf toen een opmerking over de olie.
Die is nog goed, kijk eens is goed pikzwart, dan is ie nog goed.
Ik dacht bij me zelf oh ja praatjes, ik vernieuw hem wel.
En ik zag dus duidelijk verschil:D15 december 2010 om 21:21 #17775290Ik ga vrijdag de olie verwisselen.
Nu zit de sludge aan de onderkant van de kleppendeksel.
Kan ik deze deksel gewoon los schroeven om de resterende sludge weg te poetsen, of krijg ik problemen met het terugzetten van de deksel?john
15 december 2010 om 22:00 #17775291origineel gepost door .357 magnum
Ik ga vrijdag de olie verwisselen.
Nu zit de sludge aan de onderkant van de kleppendeksel.
Kan ik deze deksel gewoon los schroeven om de resterende sludge weg te poetsen, of krijg ik problemen met het terugzetten van de deksel?john
Ligt aan de pakking die tussen deskel en motor zit.
Als die nog lekker flexibel is kan je hem vaak wel hergebruiken.
Maargoed, die pakkingen kosten sowieso ook weer niet veel, dus misschien is het slim om gewoon het zekere voor het onzekere te nemen en een nieuwe er tussen te doen wanneer je het deksel weer terugzet. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.