Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › Sloten vervangen,, inbraak.. Kosten?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 maart 2013 om 20:45 #17256700
Goeiesavonds!
Gisteravond was iemand zo vriendelijk om een schroevendraaier in mijn deurslot van me tigra A te duwen, waarschijnlijk in de hoop hem open te krijgen.
Gebeurde aan de passagierskant, en het hele slot is van binnenuit aan diggelen. De opening, of wat er van over is, staat nu ook horizontaal ipv verticaal.Ik heb links het safelock, met orgineel alarm, wat gelukkig allemaal nog werkt. Passagierskant gaat nog wel op slot als ik hem aan de linkerkant op slot draai. Maar de sleutel aan de passagierskant wil er niet eens meer in :(
Nou ben ik gelukkig wel beperkt casco verzekerd, maar moet tot na de pasen wachten tot ze mij terug bellen. Vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft..
– Moeten nu zowel mijn contact, bestuurderskant, kofferbak én passagierskant vervangen worden?
– Wat zal t gaan kosten ongeveer?
– Waar zal ik t moeten laten maken? Lijkt mij nog knap lastig om aan zo’n origineel safelock te komen.. Moet dat bij de dealer?Hoor het graag van jullie als iemand er ervaring mee heeft of me misschien een idee kan geven van wat me te komen staat!
Cheers
31 maart 2013 om 21:44 #18122717Ander handvat pakken op de sloop zonder sleutelgat.. Stuk netter en omdat je toch (denk ik) een cv heb moet dit geen probleem zijn ;)
14 april 2013 om 22:37 #18122718verzekering vergoed alleen de schade=1 handvat al dan niet gespoten+ 1 slotcilinder met bijpassende sleutel(s)
indien het mogelijk is nog een slot te krijgen voor jouw sleutel dan is dat meegenomen,vaak is het betreffende slot met jouw sleutel nr niet meer te krijgen, je krijgt er dan een extra sleutel bij.
wil je dit niet dan zal je de rest voor eigen rekening moet laten vervangen.
bwd deadlock/safelock werkt electronisch en heeft in principe niks met het mechanisch deel van het slot te maken,hetwordt er alleen maar door bediend.
het wordt door een palletje in het mechaniek van het slot in de linkerdeur geactiveerd.
wanneer je de sleutel 90′ graden draait drukt dit palletje een microschakelaar in die de electromotor van de vergrendeling over het dooie punt draait waardoor je deur alleen nog met de sleutel open krijgt.
zou je echter de cilinder er met grof geweld uitdrukken dan komt de microschakelaar weer vrij en wordt safelock opgeheven.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.