Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Slippende koppeling
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 mei 2015 om 07:06 #17271719
Ik heb een z19dth motor waarvan de koppeling lijkt te slippen bij hogere toeren (boven 2500 toeren) als ik vol gas geef, niet extreem maar wel merkbaar. Ik heb tevens de standaard testjes gedaan zoals de handrem erop en op laten komen etc. Dat geeft allemaal geen problemen. Daarnaast lijkt het heel af en toe dat de koppeling niet helemaal vrij is bij het schakelen, net alsof het dan nog langzaam draait waardoor het schakelen heel af en toe vreemd voelt. Is de koppeling versleten of is er iets anders aan de hand?
1 mei 2015 om 10:10 #18283213Denk eerder dat je drukgroep dan versleten is. Als die niet helemaal vrij komt. Of je druklager. Gewoon gehele set vervangen zal het wel allemaal oplossen.
1 mei 2015 om 12:13 #18283214Iemand ervaring met deze verkopen? http://www.ebay.nl/itm/ZWEIMASSEN-KUPPLUNGSSATZ-LUK-GM-ASTRA-H-SIGNUM-VECTRA-C-ZAFIRA-B-1-9-CDTI-08-/331134539091″ onclick=”window.open(this.href);return false;
1 mei 2015 om 12:53 #18283215hmm, ik krijg wel tegenstrijdige berichten, heb het op twee plaatsen op basis van het vin nummer opgevraagd.
Parts2Clear in de UK zeg lux&sachs
DA parts.nl zeg lux&luxWat is waarheid?
Het gaat in dit geval om een astra h met z19dtj motor en m32 versnellingsbak. Had het even hier gepost om dat er hier meer 1.9d rijders zijn.1 mei 2015 om 13:55 #18283216en weer een m32 bak die de geest gegeven heeft, dat gaat een heel duur geintje worden, ,met wat pech mag je motor los op je bak eronder vandaan te krijgen om bij je drukgroep te komen
1 mei 2015 om 14:11 #18283217Bak zelf werkt nog prima, geen van de bekende symptomen
1 mei 2015 om 14:47 #18283218blijft de m32 heel valt het druklager/koppelingsplaten eruit, weet niet hoeveel km je bak erop heb zitten maar naar mijn mening zijn de bakken bij opel niet duurzamer geworden.
Met de jonge Opels hoor je nu zoveel mee bak problemen dan met de oudere corsa, astra, vectra’s. en nog irritanter je kan er niet mee bij komen, bij de laatste goede opel een omega kan je de bak zo laten zakken, lukt niet meer met die heerlijke budget voorwiel aandrijvers1 mei 2015 om 16:53 #18283219Lagers in de bak zijn een zwak punt van de M32 heeft verder niks met het koppelen o.i.d te maken.
Daarbij vervangen valt ook allemaal wel mee, subframe moet eronder uit en dan kan je overal wel goed bij, dat is bij een vectra B astra G etc net zo.
Zou een set zoeken waar ook een dubbelmassa vliegwiel bij zit, grote kans dat deze ook op z’n eind is.
2 mei 2015 om 07:49 #18283220Als de lagers het zwakke punt zijn, kan je de bak ook beter gelijk onderhanden laten nemen, je wil toch niet hebben dat je je platen, drukgroep, vliegwiel vervangen heb en een half jaar later de boel weer los kan door een kapot lager.
2 mei 2015 om 11:00 #18283221http://www.vliegwiel-store.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;
Geen ervaring mee, maar kwam deze site laatst al eens tegen.
2 mei 2015 om 12:23 #18283222@remutr wrote:
Als de lagers het zwakke punt zijn, kan je de bak ook beter gelijk onderhanden laten nemen, je wil toch niet hebben dat je je platen, drukgroep, vliegwiel vervangen heb en een half jaar later de boel weer los kan door een kapot lager.
Misschien is dat wel al gebeurt :shock:
2 mei 2015 om 14:20 #18283223Daar heb jij weer gelijk in.
me zoektocht word lastig maar ik wil een Opel zonder m32 bak, geloof dat je dan alleen bij een automaat uit komt
2 mei 2015 om 14:23 #18283224Het lijkt erop dat ik een luk-luk set nodig heb. Schijnbaar hebben de eerdere z19dth een luk-luk en de latere een luk-sachs
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.