Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Slippen met automaat
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 december 2010 om 22:14 #17229218
Hallo,
Is het erg om met een automaat te slippen?
Het gaat om een th180 de standaard 3 traps automaat die onder Opels gebruikt werden.Nu er sneeuw ligt is er natuurlijk niets leuker te doen dan met een achterwiel aangedreven auto te spellen.:jerry
Maar is dit wel zo goed voor de automaat.
En als dit verkeerd is hoe is dat dan op te merken.
Bedankt.:wors
3 december 2010 om 09:52 #17768966toen ik nog automaat ree,lang geleden,vond ik het ook wel mooi
maar plots liet de tractie het afweten,de automaat liet los
en greep plotseling weer vast ,nou dat was een stevig schrik moment
ree mijn eigen bijna de vernieling in.
nu kan ik je niet vertellen hoe dat nu kwam heb ik geen idee van
maar als je vermogen even weg is ,de motor stevig in ene toeren
op neem wat logies is en dan weer vast grijp ben je niet blij
dat kan ik je wel verzekeren.
bij deze dan gelijk van mij de vraag.
hoe komt het dat de automaat plots weg valt en even later weer op pak.
vgr tonsr.3 december 2010 om 10:14 #17768967te weinig olie. of door het slippen dat er ‘tijdelijk’ te weinig olie was :D
En een TH180 kan heel wat hebben
3 december 2010 om 10:18 #17768968olie pijl was goed ,dat controleerde ik regelmatig,kan het dan zijn op het moment van doorslaan van de achterwielen er zo snel de olie druk
weg valt waar door dan er ook geen tractie meer is.
vgr tonsr.3 december 2010 om 10:45 #17768969nee dat kan niet
denk dat je eerder te maken hebt gehad met wegvallen van grip weg wegens spinnen va wielen en die vervolgens weer ff grip kregen
te weinig olie is ook ene oorzaak in bochten
3 december 2010 om 12:13 #17768970Jip alles in automaat word door olie geregeld zoals rembanden vast zetten,zodat gangen worden gewisselt,als je te weinig olie in het carter hebt,en je gaat bv schuin door een bocht,zuigt je pomp ff lucht op en word der geen olie opgezogen,dan blijft de zaak inwending niet op spanning en valt je verbinding tussen blok en bak weg.
3 december 2010 om 17:13 #17768971Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970vanmiddag ook ff bezig geweest
met de sprinter van m,n werk
v6 cdi automaatmaar die gooit gegeven moment het vermogen er gewoon af
terwijl traction control uitstaat:thumbdown:thumbdown
rot ding :puke
m,n vorige sprinter was wel gewoon schakelbak
die beviel mij s winters beter;):P3 december 2010 om 23:52 #17768972Okay
Conclusie: het is dus niet erg en heeft geen nadelige gevolgen om met een automaat de slippen in de sneeuw?
5 december 2010 om 13:05 #17768973nee hoor, gaat zelfs gewoon geweldig
5 december 2010 om 13:22 #17768974sterker, beter met een automaatbak dan schakel, die geeft krachten veel directer door, meer belasting
5 december 2010 om 14:09 #17768975Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970origineel gepost door mallemalle
sterker, beter met een automaatbak dan schakel, die geeft krachten veel directer door, meer belastinghmmm heb 10 x liever een schakelbak dan een automaat
als je wat wilt slippen driften;)
power is nothing whitout control;)5 december 2010 om 14:14 #17768976omdat het directer is, voor slippin’ beter uiteraard, maar een automaatbak heeft nu eenmaal een soepeler overbrenging en wordt de zaak minder belast:)
hoewel niet over hoeven schakelen en spelen met het gaspedaal ook wel lekker spint :)
5 december 2010 om 15:01 #17768977Louwe heeft volgens mij ook geen 6 pitter ?
en een 4 pitter met automaat kom je meestal wat vermogen te kort.
Ik vindt het zalig een 6 pitter met automaat en driften gaat met dit weer erg leuk.5 december 2010 om 15:02 #17768978Niet om je af te kraken of iets Louwe maar dit is mij mening:wors
5 december 2010 om 15:42 #17768979Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970origineel gepost door noci
Niet om je af te kraken of iets Louwe maar dit is mij mening:worsmaakt ook niet uit
ik neem je niets kwalijk:thumbup
maar ik heb zelf aan automaten
2x een v8
waarvan 1 een 5.7 met 3 traps
en 1 een 3.5 met 4 traps;) dus power zat lijkt mijen dan van de baas een v6 turbo diesel met 4 traps
dus ook niet echt behelpen;)daarnaast had ik een 2,8 6 cilinder 3traps automaat
in een d rekord station;)dus ik weet echt wel waar ik het over heb;)
5 december 2010 om 17:00 #17768980Oke Louwe,
Ik heb me vergist in je 16 klepper ;) :wors
5 december 2010 om 17:03 #17768981Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970origineel gepost door noci
Oke Louwe,Ik heb me vergist in je 16 klepper ;) :wors
nee hoor ik heb ook nog wel 4 cilinders
maar inderdaad en v8 is ook een 16 klepper:Per zijn trouwens zat 4 cilinders die een 6 pitter het nakijken geven
ben zelf ook langzaamaan een heel potente 2.0 4 cilinder aan het bouwen;)5 december 2010 om 17:18 #17768982oke je hebt gelijk, ai dat doet pijn weer gelijk moeten geven, haha.;)
5 december 2010 om 17:55 #17768983maar toch speel ik dan liever met een schakelbak als met een automaat.
zo in de sneeuw :D
6 december 2010 om 18:36 #17768984gaat prima met automaat
gister mn manta 1.8s automaatje es effe aan het werk gezet op een lege parkeerplaats gaat primaaaa:D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.