Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Slijtage remblokken
- Dit onderwerp bevat 3 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 17 maart 2019om 12:56 door flw.
-
AuteurBerichten
-
11 maart 2019 om 15:26 #18364601
Hallo,
Betreft een Astra J van 2012 140 pk.
Wat is een normaal slijtage interval voor de remblokken achter?
Wat is de reden dat de blokken achter aan blijven lopen?
Remblokken en de schijven achter zijn met 34.000 km al een keer vervangen,
omdat er zogenaamd iets tussen zou zitten waarom links achter de blikken niet voldoende terug kwamen.
Met als gevolg te heet geweest. Enige coulance van de dealer, geen 400 meer 300 Euro aan kosten.
Binnen een jaar weer terug geweest omdat nu rechts warm werd. Oorzaak onbekend.
Omdat ik er nu op tijd bij was behoefde niets vervangen te worden.
Nu 70.000 km verder moet binnen 5000 km de blokken vervangen worden
Terwijl de blokken voor pas na 100.000 km zijn vervangen.
Volgens mij is het toch normaal dat de blokken achter langer mee gaan dan voor.
Of is dat tegenwoordig niet meer van toepassing?
Mijn zoon heeft nl. hetzelfde meegemaakt bij een Astra Tourer van 2013
Volgens de Wegenwacht was dit een Opel kwaal.
Mijn belangrijkste vraag was de reden dat de blokken aanlopen?
Zit het hem in de zuiger of de blokken zelf.
Je hebt nl. blokken van A… die zijn 116,5 mm breed en van B…. die zijn 116,9 mm breed.
Aangezien B…. ook gemonteerd is, zouden deze eerder met wat vuil/stof in de klauw te strak komen te zitten?
Mvg. Frans
15 maart 2019 om 15:35 #18364731Niemand?
15 maart 2019 om 19:01 #18364738[quote quote=18364731]Niemand?[/quote]als de rem cylinder vast zitten of moeilijk terug gaat zou het kunnen dat je remmen meer aanlopen
en warm worden dus ook meer slijtage maar ik neem aan dat de garage daarna kijkt als ze de remblokken vervangen je kunt ze ook redelijk
makkelijk zelf vervangen als je een beet je handig bent scheelt toch weer in de kosten
Zou even naar de rubberen hoes kijken of deze niet gescheurd zijn anders meer kans op vuil of beschadiging van de rem zuiger in cylinder
17 maart 2019 om 12:56 #18364785[quote quote=18364738]
Niemand?
als de rem cylinder vast zitten of moeilijk terug gaat zou het kunnen dat je remmen meer aanlopen en warm worden dus ook meer slijtage maar ik neem aan dat de garage daarna kijkt als ze de remblokken vervangen je kunt ze ook redelijk makkelijk zelf vervangen als je een beet je handig bent scheelt toch weer in de kosten Zou even naar de rubberen hoes kijken of deze niet gescheurd zijn anders meer kans op vuil of beschadiging van de rem zuiger in cylinder https://workshop-manuals.com/vauxhall/astra-j/brakes/disc_brakes/repair_instructions/front_brake_caliper_overhaul/[/quote]
Thanks.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.