Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Sleuteltje naafkapje
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 april 2010 om 21:10 #17219941
Hallo!
Sinds een maand of 10 heb ik een Vectra uit ’98 (wat voor letter daarbij hoort weet ik eigenlijk niet) Gelukkig heb ik nog geen lekke band gehad, want ik kom er net achter dat ik helemaal geen sleuteltje heb van de naafkapjes :o
Ik dacht dat er in het deurtje van de benzinedop een sleuteltje zat wat er op paste, maar die is blijkbaar alleen voor het losdraaien van de ventieldopjes.
Weet iemand of er een bestaand opbergplekje in de auto zit waar je zo’n naafkapjes sleuteltje hoort op te bergen of lijkt het erop dat ik aan een nieuw sleuteltje moet zien te komen?
En zo ja, weet iemand of het wel mogelijk is om aan zo’n sleuteltje te komen?
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen! ‘t Rijdt opeens iets minder prettig nu ik niet weet hoe ik m’n band zou moeten verwisselen.
Alvast bedankt!Carla
12 april 2010 om 21:13 #17656090achter bij het rezerven wiel of rechts in het koffer in het vak
anders ff met een tang los draaien en bij de automatrialen zaak een setje nieuwe halen:thumbup
sukses verder12 april 2010 om 21:19 #17656091Op de plek van m’n reservewiel zit een LPG tank :D
Ik heb al een snelle blik in het vakje in de kofferbak geworpen, maar kwam het zo gauw niet tegen.
Maar is het echt zo simpel dat je die dingen met een tangetje los kan krijgen? Ik was al bang dat ik een cursus slotje kraken moest gaan volgen…12 april 2010 om 21:21 #17656092Even een punttang in de auto leggen.
Dat is trouwens ook goedkoper dan zo’n sleuteltje halen bij de dealer
En even goed zoeken in de auto mensen bewaren die dingen soms op de raarste plekken.
Je kunt ook even bellen waar je de auto hebt gekocht misschien is de vorige eigenaar te achterhalen.
Kan hij of zij je mischien helpen.!12 april 2010 om 21:22 #17656093Bij mij lag hij in het zakje wat bij de krik ligt.
is inderdaad lastig als je een lekke band krijg, dan kan je niks omdat je dat stomme kleine boutje er niet uit krijgt.Raymond
12 april 2010 om 21:38 #17656094origineel gepost door Add
Even een punttang in de auto leggen.Even een punttang kopen dus…hihi…die heb ik niet eens, ‘t is wat! Maar zelfs dat is waarschijnlijk nog goedkoper dan een nieuw sleuteltje :)
Ik moet ook al een schroevendraaier in de auto gaan leggen, want op de plek van 1 slotje zit een schroef zag ik!
Maar ik ben allang blij dat de slotjes blijkbaar vrij eenvoudig los te krijgen zijn, zelfs zonder sleuteltje.Ik ga ook nog even verder zoeken in de auto, bedankt voor de tips!
13 april 2010 om 06:29 #17656095je kunt zo’n sleuteltje nieuw halen bij de opel dealer, krijg je een zakje met 4 nieuwe boutjes en een sleuteltje. Kosten vallen op zich wel mee hoor, had er laatst zelf ook een moeten kopen. Weet alleen niet meer hoeveel die koste.. zal vanmiddag of vanavond effe kijken of ik de bon nog kan vinden :)
13 april 2010 om 07:04 #17656096was dat niet 25 euro?
13 april 2010 om 10:23 #17656097origineel gepost door sw_reijnders
was dat niet 25 euro?Ik geloof ook ja een setje schroevjes met een sleutel €25- bij de Dealer
13 april 2010 om 20:56 #17656098punttangetje kosten… hoogstens 5 euro.
Doe het zelf ook vaak heb je de auto op de brug staan en in de lucht.
sh*t sleuteltje dus in de gereedschapkist punttangetje….13 april 2010 om 21:15 #17656099kan de bon niet zo snel terug vinden maar zat volgens mij wel op 25 euro jah… ik heb er toen eentje gehaald voor in de auto, maar een punt tang kan ook hoor, is maar net wat je zelf wilt :)
28 april 2010 om 21:22 #17656100Beetje late reactie, sorry…was vergeten aan te vinken dat ik een e-mail wil ontvangen als er een nieuw bericht is.
Maar goed, sleuteltje is terecht! In het vakje wat rechts in de kofferbak zit, zat een plastic hoesje met daarin een dopsleutel om de bouten van het wiel los te draaien (wat overigens niet lukt, want ze zitten muurvast…) Onderin zat het sleuteltje!
Bedankt voor jullie reacties! :thumbupCarla
28 april 2010 om 21:53 #17656101ga naar brezan en koop:
1 goede doppen set (dus geen gamma rommel)
1 kruissleutel
1 bus WD40 ;)
1 pot vetwielbouten inspuiten
zet de kruis sleutel erop en draai de bout los
indien de bout nog niet los komt, pak de doppenset Dop 17 en een wringijzer en een lang stuk pijp en draai de bout los ;)28 april 2010 om 22:00 #17656102origineel gepost door sw_reijnders
ga naar brezan en koop:1 goede doppen set (dus geen gamma rommel)
1 kruissleutel
1 bus WD40 ;)
1 pot vetwielbouten inspuiten
zet de kruis sleutel erop en draai de bout los
indien de bout nog niet los komt, pak de doppenset Dop 17 en een wringijzer en een lang stuk pijp en draai de bout los ;)WD40 ligt standaard in de auto :)
M’n vrienden klagen nu al dat mijn auto een soort rijdende schuur is, als ik dan ook nog allerlei gereedschap en stukken pijp mee moet nemen, wordt dat er niet beter op natuurlijk.
Weet je wat…ik bel Route Mobiel als ik een lekke band heb ;)Of misschien een keer langs Kwikfit rijden, vragen of ze ze losdraaien en er iets minder strak opzetten.
28 april 2010 om 22:02 #17656103nee die spullen liggen in je schuur.
je draait je bouten dan gewoon thuis even los en je smeert er een likje vet op zodat ze niet vast gaan roesten ;)die kruissleutel zou ik wel in de auto laten liggen.
de originele wielsleutel heb ik ook al een keer krom gebogen :jerryhaha typisch een vrouwenuitspraak he . . . ik bel de route mobiel wel :P
28 april 2010 om 22:20 #17656104origineel gepost door sw_reijnders
haha typisch een vrouwenuitspraak he . . . ik bel de route mobiel wel :PJa zeg, als we zo gaan beginnen…haha! Maar ja, wrom niet hè, daar betaal ik toch voor? En ieder zijn vak ;)
Nou ben ik niet bang voor vieze handen (nee, ook niet voor gescheurde nagels) maar om nou ff vier wielen (x 4 bouten) los te gaan zitten schroeven met kruissleutels, wringijzers (wat is dat eigenlijk?) en een stuk pijp (wat overigens alledrie in mijn schuur niet voorkomt), dat gaat me nou net iets te ver.
En daar komt dan nog wat bij, misschien ga je nu heel hard lachen, maar ik zou een schroef dus echt niet durven insmeren met vet, ben bang dat ik dan een keer wordt ingehaald door m’n wiel. Zal vast niet kunnen, maar ik werk in de zorg en als je weet hoe vaak ik daar schroeven van rolstoelen en rollators loop aan te draaien omdat ze weer vanzelf los zijn gegaan, vind ik het een wonder dat dat bij mijn auto nog nooit gebeurd is :hmmz29 april 2010 om 09:42 #17656105neem maar van mij aan dat wat Reijnders verteld heels niet een verkeerde optie is gewoon lekker in de zon op een vrije dag even die bouten zo doen??flesje bier of fris er bij.
altijd beter als straks lek te staan op een kl-te punt of net als het even niet kan en dan je wiel niet los wil .
een een van de hulp diensten duurt tegen woordig zo een half tot een uur hoor.wiel wisselen normaal 10 min ???? voor mij wel .
en vet smeren geen hele klodders maar de draad een beetje vettigheid geven en weer goed vast zetten .
Bert
29 april 2010 om 11:04 #17656106precies bert
En m’n vriendin is wat dat betreft erger hoor . . . die belt route mobiel niet . . . die belt gewoon mij :cry
en ipv alleen de bouten los te draaien, kijk ook eens of het hele wiel eraf komt.
ik stond dus een paar weken terug dat mijn wielen op de naaf waren vast geroest.
Die heb ik er met een vuisthamer af moeten meppen (met zo’n rubberen stratenmakers dop erop natuurlijk)29 april 2010 om 11:14 #17656107Ik geloof zeker dat het een goed idee is, alleen zie ik het mezelf nog niet doen. Ik begin altijd vol goede moed aan zo’n klus en kom er dan gaandeweg achter dat het toch niet gaat lukken, of dat het niet zo simpel is als het wordt voorgesteld :o
Maar ik sla jullie adviezen niet in de wind, moet alleen wel even kijken hoe ik dat ga doen. Bijv. bij Kwikfit de boel los laten draaien, want met zo’n pneumatische schroevendraaier (heet vast niet zo) is het zo gepiept. Of ik moet een handige vriend zo gek zien te krijgen dat ie me helpt, maar die staan meestal niet te dringen om zulke klusjes te mogen doen.
Route Mobiel garandeert overigens een wachttijd van een half uur, lukt ze bijna altijd (heb met m’n vorige auto een paar keer langs de weg gestaan). Ik denk, als ik een wiel moet verwisselen, dat ik daar ook een half uur over doe, minstens. Als ik wil kan ik het natuurlijk wel (tenminste, daar ga ik maar vanuit :) ), maar als ik er ongeveer net zo veel tijd mee kwijt ben als wanneer ik het een ander laat doen, dan doe ik dat liever. Weet ik ook zeker dat het goed gaat :)
Ik heb trouwens als troef nog één of andere spuitbus met plaksel achterin de auto liggen, niet functioneel bij een klapband natuurlijk, maar ‘t is iets. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.