Sleutels en sloten

Forumindex Forums Modellen Manta Sleutels en sloten

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Toni Manta A

Ok, van de Manta is de cilinder van het contactslot het aan het begeven, daar moet ik dus iets aan doen voor het te laat is. Nu had ik alle 3 de originele sleutels nog bij de auto, 2 gewone en een noodsleuteltje voor in de portemonnee.

1 gewone is aan het scheuren en de andere is vanmorgen afgebroken dus nu gebruik ik even de noodsleutel en daar blijkt een 3 cijferig nummer op te staan. Zou ik met dit nummer nog een nieuw origineel contactslotcilindertje en een paar sleutels kunnen bestellen bij Opel?

Bij BMW en Mercedes zijn deze dingen nog probleemloos nieuw op chassisnummer te bestellen maar bij de Opeldealers hier wordt je bijna uitgelachen als je voor Manta onderdelen komt.

Freestyler
      Deelnemer

op chassisnummer gaat moeilijk worden, op sleutel nummer kunnen ze al heel wat meer.

Dat nummer staat op je deurslot van je linker portier.

Kermitkiller

kun je wel vergeten heb dat al bij meerdere dealers geprobeert maar wens je veel succes

lukt het niet ik heb wel sloten :D

Freestyler
          Deelnemer

Vreemd, mijn schoonvader (monteur bij opel dealer) zei dat dat geen enkel probleem zou zijn….

En anders eens in DL proberen???

Toni Manta A

Volgens mij zit het probleem ook vaak op de stoel achter de magazijnbalie, ik begrijp niet dat die mensen niet wat meer achter hun product staan. Maar nu ik er nog eens over nadenk ben ik in het verleden in Winschoten toch wel goed geholpen. Dat is alleen wel enkele jaren geleden en inmiddels is dat bedrijf failliet gegaan, heb geen idee of er een doorstart of overname is geweest.
              Nu weet ik toevallig wel dat nieuwere contactsloten ook moeten passen, van een Astra F bijvoorbeeld dus van de sloop zal geen probleem zijn en sleutels laten bijmaken moet ook geen groot probleem zijn maar ik zou het graag origineel houden. De sloten van Kermitkiller houd ik dus wel even in gedachten maar ik hoop dat het toch nog anders kan.

Freestyler
              Deelnemer

proberen kan nooit kwaad. En anders proberen bij een dealer over de grens, die zijn net iets klant gerichter is mijn ervaring

Toni Manta A

Ja heb je gelijk in, ff googlen levert trouwens op dat van die dealer die hier failliet gegaan is 2 vestigingen gesloten zijn maar Winschoten is er nog. Nu nog zien dat ik een keer tijd krijg om er heen te gaan. Anders is Duitsland idd ook een optie maar hoewel ik Duits uitstekend kan lezen en prima verstaan vind ik het wel lastig om in het Duits te praten.
                  Dat proberen geen kwaad kan heb je gelijk in maar het is erg frustrerend om te zien hoe weinig moeite ze vaak doen voor onze auto’s.

manta1

even inhakend over het weinig moeite doen dat is hier ook. ik probeer de stealer altijd te omzijlen want ze sturen me dan door naar opel classic parts, terwijl bij somige dealer nog zat spullen staan op zolder

TonSR

een mogelijkheid is even populier bellen hoofdweg rotterdan,die heeft regelmatig slot en sleutelsetjes compleet,en is betaalbaar rond 25 euro
                      perset ongeveer.
                      vgr tonsr.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.