Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Sleutels corsa C
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 juni 2014 om 16:23 #17266609
Hallo allemaal,
Ik ben sinds vandaag een trotse eigenaar van een corsa c. Auto rijdt prima niks mis mee, alleen mijn sleutels, … tsja, die (hoe zeggen we dat netjes?) hebben hun beste tijd gehad.
Nou heb ik hier al het een en ander gelezen over het kopen van een losse behuizingen en dan zelf de electronica omzetten maar ik weet niet of dat ook bij mij kan vandaar dit topic.
Zie afbeeldingen sleutels:
Het “metalen pinnetje” is ook van 1 van de knoppen eraf en die werkt dus helemaal niet meer. Met het knopje waar het metalen plaatje nog wel opzit, daarmee kan ik op afstand de deuren nog wel op slot doen.
Nou heb ik 2 vragen
1) kan ik op de 1 of andere manier hier een klapsleutel van maken/krijgen (hoe dit aan te pakken)
2) Ik heb er geen carpass bij gekregen, kan ik dan via de dealer “originele” sleutels bestellen (en die dan weer omzetten in een klapsleutel?) Want ik heb geen sleutelcode. Als ik de sleutel uit elkaar haal, staat er wel een 4-cijferig code op de plastieke gedeelte (is de mijn sleutelcode of gewoon een random code?)Bvd.
Alex24 juni 2014 om 17:36 #18239983ik heb ook het zelfde als jou sleutel er uit ziet,
ik heb een behuizing besteld,een orgionele sleutel word vrij prijzig,en had ook geinforeerd voor een extra sleutel bij laten maken,
maar blijkte dat hij met code 44 of 40 zat dus je moet dan naar een opel dealer,dat kan een duur geintje worden van 100 euro tot 200 euro of meer,
24 juni 2014 om 18:11 #18239984Zit er bij zo’n behuizing ook de electronica die dan geprogrammeerd of ingelezen moet worden? Of moet ik dan de electronica uit deze gebruiken want ik denk niet dat deze nog gaat werken omdat dat plaatje er af is?
24 juni 2014 om 18:49 #18239985In dit geval moet je gewoon een complete nieuwe afstandsbediening kopen .
als de electronica nog goed was geweest had je losse behuizing kunnen kopen .
bij dit type sleutel koop je alleen een afstandsbediening en kan je de sleutelbaard over zetten .25 juni 2014 om 11:06 #18239986Als je een beetje handig bent kun je er ook reparatiesetjes voor krijgen.
Dan krijg je een nieuwe behuizing en nieuwe knopjes die je dan zelf op je bestaande printplaatje moet solderen.
Heb dat een paar jaar terug ook met de sleutel van mijn vader z’n Vectra gedaan, toen was ik voor 25 euro klaar voor 1 sleutel.
26 juni 2014 om 06:25 #18239987Helaas ben ik niet zo handig / technisch
Ben bij de Opel geweest, 90 euro voor nieuwe baard en 40 euro voor sleutelcode opvragen. Mooi grapje
26 juni 2014 om 17:10 #18239988zoo dat is zeker een duure prijs over de 100 euro dus,ben je dan helemaal klaar?
26 juni 2014 om 18:29 #18239989@Alexis83 wrote:
Helaas ben ik niet zo handig / technisch
Ben bij de Opel geweest, 90 euro voor nieuwe baard en 40 euro voor sleutelcode opvragen. Mooi grapje
Hoezo een nieuwe baard ? Je afstandsbediening is toch alleen stuk ?
26 juni 2014 om 19:29 #18239990Ik heb gezegd dat het knopje om hem op slot te doen nog wel werkt maar opendoen niet. Hij zei dat de sleutel opzichzelf gewoon los kan en ik een nieuwe baard moet hebben. Nou moet ik eerlijk zeggen dat die man me van alles wijs kan maken wat ik nodig heb. En mijn vertrouwen in de lokale opeldealer is ook niet echt hoog. Ik rij morgen voor de zekerheid nog even naar een andere en vraag het daar nogmaals na.
Wat nu het verschil is tussen een sleutelbaard en alleen een behuizing weet ik nog steeds niet, … kortom: ik snap er geen ene moer van en ik rij morgen wel een paar km naar een andere dealer, kijken wat ze daar zeggen.27 juni 2014 om 05:41 #18239991De baard is zegmaar dat ijzeren deel wat je in het contact steekt, deze is slot specifiek en niet uit te wisselen.
De behuizing is puur het zwarte kastje wat eraan zit.
In de behuizing zit een printplaatje met knopjes voor de afstandsbediening (wat je ziet zitten bij jou door dat gat) en een chip die correspondeert met de startonderbreker, zodat je niet zomaar een sleutel kunt vervalsen en de auto kunt meenemen.
Nog steeds ben ik een voorstander van alleen nieuwe knopjes solderen en een nieuw zwart huisje. Ik weet niet of je iemand kent met een soldeerbout, maar voor minder dan 25 euro is dat zeker wel het proberen waard. Voor mij was het toen ook een gok of het zou werken, maar het is goed uitgepakt.
http://www.r-parts.nl/opel-afstandsbediening-reparatieset.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
27 juni 2014 om 06:27 #18239992Wat ook te doen is, een spy cv setje. Dit sluit je aan op je huidige cv set, en kan met klapsleutels worden geleverd.. De juiste sleutelbaarden bestellen, deze laten maken bij de sleutelboer zodat je sleutel in het contact past.. En dan nog je transponder chips over zetten in die klapsleutels. Is best te doen..
27 juni 2014 om 14:27 #18239993TedMechanic, bedankt voor het verhelderende antwoord. Snap er nu iets meer van :thumbup
Ben vandaag bij een ander Opel dealer geweest en daar gaf de meneer in eerste instantie hetzelfde aan, kosten rond 120 euro (incl. sleutelcode opvragen). Vervolgens gaf hij aan dat er een goedkopere manier is die het proberen waard is. Hij stelde hetzelfde voor als jij en ik ga dat setje uit je link bestellen :wors :thumb . Heb inmiddels ook een vriend gevonden met soldeerbout en technische kennis, mocht dit niet lukken dan kon ik bij een electronicawinkel om de hoek bij Opeldealer het vragen of zij de knopjes voor me op de printplaat willen solderen. Kortom, ik kom steeds dichter bij een (goedkope) oplossing, nu nog hopen dat het allemaal gaat werken/lukken.
Rest mij nog 1 vraag (voorlopig), ik heb hier ergens gelezen dat als batterij er een x-aantal minuten uit is dat je hem dan opnieuw moet synchroniseren? (ik zal zo even verder zoeken) maar kan ik dat gewoon zelf?
Bedankt voor de reacties en voor het plaatsen van de betreffende link, ik ga het zometeen bestellen. :thumb
27 juni 2014 om 17:22 #18239994Klop idd synchroniseren kan je zelf: sleutel in het contact doen en op contact draaien, zorgen dat alle deuren dicht zijn, en dan de open en dicht knoppen allebei een aantal seconden vast houden(niet tegelijk)
28 juni 2014 om 09:12 #18239995Ik heb deze fix laatst gedaan voor een maatje van mij. Was een setje van 13 euro op ebay.
Solderen valt wel mee. Was met 5min solderen klaar, en hoefde de remote niet opnieuw in te leren in de auto.
28 juni 2014 om 10:47 #18239996Ja, het werkt echt perfect en het kost echt geen flikker ten opzichte van een nieuwe sleutel. Vaak zijn het toch alleen die knopjes die kapot zijn en de behuizing die beschadigd is.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.