Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › sleutelherkenning corsa c
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 januari 2011 om 09:42 #17230370
hallo.
heb al geruime tijd problemen bij het starten. hij slaat wel aan maar dan knippert het lampje van mn sleutelherkenning.
als hij loopt komt de toerenteller niet omhoog, en slaat dan weer af.
heb al een reparatie eraan gehad van € 117,- en na 3 weken weer hetzelfde gerommel.
nu start ik door als hij af wil slaan. heel kort ff aan de sleutel draaien en dan blijft hij lopen.
nu staat in mijn onderhoudsboekje dat ik naar de dealer moet (alweer) die lossen het probleem voor te veel geld te kort op.
nu staat in het onderhoudsboekje van een andere corsa c dat de accu slecht kan zijn. in die corsa een andere accu erin gezet probleem verholpen.
waarom verschillen beide boekjes? en kan het probleem bij mijn corsa hetzelfde zijn?
lang verhaal alvast bedankt voor de moeite.
gr ruud
3 januari 2011 om 10:24 #17787145kan even je reserve sleutel proberen dat je immo zo nu en dan belazert of stekker van je tellerklok maar als je dan een knal op je dashboard geeft zou die het weer moeten doen
succes
3 januari 2011 om 14:08 #17787146daar hebben ze al eens naar gekeken. en doet het met beide sleutels.
als ik een lang stuk reed deed hij het wel erna. na een weekend staan had ik altijd problemen.
ben net bij een accu service geweest en de accu is 9 jaar oud. en had nog maar 40% kracht.
de accu dus vervangen en tot nu toe nog geen problemen. ook niet als ik een tijdje stroom verbruik.
is dus weer handig om te weten dat het daar ook aan kan liggen.
bij de auto van mn schoonmoeder was het ook de accu.
bednakt voor de reactie.
gr ruud3 januari 2011 om 16:09 #17787147Is de garage aangesloten bij de Bovag? Dan heb je 3 maanden garantie op uitgevoed reparaties. ;)
3 januari 2011 om 16:55 #17787148ja als het daaraan ligt wel. niet als je de uitlaat laat maken en je krijgt problemen met de remmerij, bij wijze van spreken.
het lag niet aan hetgeen wat hun gemaakt hebben. de garage heeft inderdaad de stekkers achter het dashbord schoongemaakt en met een soort vet ingesmeerd.
dus zal dat maar als preventief onderhoud zien.heb nog een paar keer onodig achter elkaar gestart en doet het iedere keer zoals het zou moeten.
de startmotor draait ook veel beter rond nu.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.