Sleutelgeheugen kwijt; wie aansprakelijk?

Forumindex Forums Modellen Corsa Sleutelgeheugen kwijt; wie aansprakelijk?

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Jenniferbolink
    Deelnemer

Hi lieve mede-Opelrijders,

Eind oktober 2018 stond ik met een auto die niet wilde starten. ANWB gebeld, auto gestart, 20 km mee gereden, accu was bijgeladen. Rijden was geen probleem. Op advies van de wegenwacht de auto vervolgens bij de garage gezet zodat deze maandagochtend gecheckt kon worden. Maandagochtend eerst getest en de auto startte weer niet. Aangegeven bij de garage, die mij eind de ochtend belden of ik de reservesleutel kon brengen. De hoofdsleutel werd niet meer herkend. Ik ben naar de garage gegaan, waar de auto ineens wel in de werkplaats stond (terwijl de sleutels dus niet herkend werden volgens hen en er ook niet mee gereden kon worden, hoe komt de auto dan in de werkplaats?). Vervolgens dus ook de reservesleutel achtergelaten. Deze bleek ook niet meer herkend te worden. De garage heeft de auto vervolgens afgesleept naar de Opel dealer om daar de sleutels opnieuw in te laten leren. De garage wees eerst naar de ANWB. Volgens hen zou de ANWB een te hoge piekspanning hebben gegeven. Dit laten onderzoeken door ANWB, die met een officieel rapport zijn gekomen waarin staat dat zij geen schuld hebben. Daarna terug contact opgenomen met de autogarage. Conclusie van hen: dan heb je pech gehad, dan is de auto ‘gewoon’ het geheugen verloren. Contact opgenomen met de Opel dealer, die zeggen dat dit onmogelijk is. Zij wijzen terug naar de autogarage en zeggen dat zij zelf een te hoge piekspanning hebben gebruikt, door het gebruik van een draagbare starter. Dus maar rechtsbijstand ingeschakeld, omdat ik niet wil betalen voor iets wat niet mijn fout is. Rechtsbijstand vraagt nu om bewijs van het feit dat een auto niet zomaar het geheugen kwijt raakt. Kan iemand mij vertellen of dit uberhaupt mogelijk is? Opel zelf zegt dus van niet, maar willen het niet op papier zetten.

dockedmarc
      Deelnemer

dit wordt een heel lastig verhaal, en k weet uit ervaring dat Opel in dit soort gevallen niks op papier wil zetten of ergens mee wil helpen. dat is echt heel jammer. ik zou om te beginnen de niet opel garage aansprakelijk stellen, desnoods via de rechtsbijstand, dan zullen zij moeten bewijzen dat zij goed hebben gehandeld. dus laat je goed informeren door de rechtsbijstand. en probeer het juridisch loket ook eens.

ps: een auto kan ook naar binnen geduwd worden. :good:

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.