Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › sleutelen vectra b v6
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 december 2010 om 17:41 #17776323
nope
Dis zit met 4 boutjes vast, let wel op de kabel volgorde (of laat deze eraan hangen)
Willem
22 december 2010 om 15:29 #17776324[rquote=1821088&tid=138693&author=wim-v6]
alleen peilstok automaat wil wel in de weg zitten bij een Automaat.
Willem[/rquote]
-offtopicIk heb die stok ook gevonden Willem.
Moet alleen een nest bougiekabels aan de kant
duwen om hem eruit te kunnen halen.
Zie ik niet zo zitten met draaiende motor.22 december 2010 om 17:34 #17776325k*t die thermostaat is helemaal niet los verkrijgbaar, is altijd incl thermostaathuis.
in principe deed de oude het ook prima, wat is nu wijsheid; gewoon weer de oude monteren of nieuw, kost alleen wel 82 euro, en de pakking is los verkrijgbaar dus die kan ik gewoon wel gebruiken.en de pakkingen van de tussenflens van het inlaatspruitstuk, moet je die nog in vetten net als de keerringen?
22 december 2010 om 17:49 #17776326Thermostaat gewoon compleet vervangen,en tussenflens hoef je niet in te vetten.
Gr. Gts32v6
23 december 2010 om 08:19 #17776327[rquote=1821479&tid=138693&author=rooiepeet]k*t die thermostaat is helemaal niet los verkrijgbaar, is altijd incl thermostaathuis.
in principe deed de oude het ook prima, wat is nu wijsheid; gewoon weer de oude monteren of nieuw, kost alleen wel 82 euro, en de pakking is los verkrijgbaar dus die kan ik gewoon wel gebruiken.en de pakkingen van de tussenflens van het inlaatspruitstuk, moet je die nog in vetten net als de keerringen?[/rquote]
Dat had ik toch al verteld.. ik heb die van mij gewoon weer gebruikt.. nieuwe pakking-ringen en gaan
Hier zie je het wel dat het één ding is..
Als je die oliekoeler los haalt.. maak je dan ook ff wat foto’s ?? :angel
Grtz. Maurice
23 december 2010 om 12:26 #17776328[rquote=1821684&tid=138693&author=mbvectrav6]
Dat had ik toch al verteld.. ik heb die van mij gewoon weer gebruikt.. nieuwe pakking-ringen en gaanGrtz. Maurice[/rquote]
ja dan had ik je denk ik verkeerd begrepen want ik dacht dat de thermostaat zelf los in het huis zit (zit ie eigenlijk ook) en dat je dan alleen los de thermostaat kon bestellen, maar dat gaat dus niet op.
nou heb ik die olieleidingen los maar die kan ik niet helemaal verwijderen en om die reden kan ik het deksel niet verwijderen helemaal klote.
misschien iemand die dit al wel eens heeft gedaan, hoe moet ik de olie leidingen helemaal verwijderen?23 december 2010 om 12:28 #17776329ik weet niet of je een inleg oliefilter hebt of een blikken exemplaar, in beide gevallen is het het makkijkst compleet te verwijderen.
Dis module weg halen, koelwaterbrug los halen.
leidingen los halen, en verwijderen.
al met al een lekker stukkie sleutelen.
Willem
23 december 2010 om 12:37 #17776330ja ik ik heb de dop op de oliefilter los en dus de filter die daarin zit ook maar dan heb je nog een, zo als jij het noemt, blikken huls maar die krijg ik niet uit het blok gedraait, ben ook beetje ban dat het dan afbreek.
de dis module is verwijders koelwaterbrug ook maar denk dat de leidingen achter de steun van de combiklep blijven steken, en al moet dat allemaal los… pfff23 december 2010 om 12:39 #17776331dat is dus een inleg, en dat is een Aluminium huis.
Blikken filtertje, is zo’n filter wat je Compleet vervangt (oude model V6).
Dat huis zit van binnen vast met ik dacht een grote imbus bout.
willem
23 december 2010 om 12:42 #17776332oke daar zal ik dan eens naar kijken en hoop dat dat dan genoeg is om de leidingen voldoende opzei te houden.
23 december 2010 om 12:46 #17776333Ik heb een paar weken terug een Warmte Wisselaar gedemonteerd van een sloop motor.
dat was makkelijk, gewoon de leidingen geknikt, en dat is zo gebeurd, dus wees voorzichtich.
Willem
23 december 2010 om 12:49 #17776334ja precies nou ben al blij als ik alleen de deksel eraf kan halen zodat ik de pakking daarvan kan vervangen maar er moet wel steeds meer los waar ik eigenlijk helemaal geen vestand van heb en al helemaal geen ervaring mee.
23 december 2010 om 12:53 #17776335haha, ja dat is lastig he, ik weet niet of je in pijnacker City staat te beunen, maar mocht je er echt niet meer uitkomen wil ik best komen helpen hoor…
willem
23 december 2010 om 17:07 #17776336nou het is al gelukt, de deksel zit er weer opnieuw op met verse pakking.
ik heb dan alleen de ww er niet uitgehad maar vindt het wel best.het oliefilterhuis is ook blijven zitten, ik heb me ringsleutel open geslepen zodat ie om de leiding heen pas en toen kon ik met kleine slaagjes de leidingen los en daarna weer vast zetten.
alleen met stevig vast draaien gaat ie dan door schieten maar ik hoop dat de nu goed zitten.23 december 2010 om 19:35 #17776337[rquote=1821755&tid=138693&author=rooiepeet]ja precies nou ben al blij als ik alleen de deksel eraf kan halen zodat ik de pakking daarvan kan vervangen maar er moet wel steeds meer los waar ik eigenlijk helemaal geen vestand van heb en al helemaal geen ervaring mee.[/rquote]
Dat is dan toch dubbel zo mooi als alles weer klaar is en weer helemaal goed werkt :D
En ervaring moet je opdoen ! iemand met ervaring is ook ooit onervaren geweest ja king:Nog foto’s gemaakt dan ?? :angel
Grtz. Maurice
24 december 2010 om 20:50 #17776338nou alles zit weer in elkaar, effe lekker laten draaien en nu nergens lekkage te zien, liep trouwens na twee slaagies en klinkt gewoon netjes.
ik heb uiteindelijk alleen de deksel van de ww (warmtewisselaar) kunnen demonteren, de olieleidingen waren wel los maar niet helemaal verwijderd, let op kreeg de deksel er alleen tussen uit omdat de thermostaathuis ook los was anders had het denk ik niet gegaan.
van bovenaf ziet het er zo uitom de olieleidingen voldoende te kunnen bewegen moest er een klemmetje los die de twee leidingen bij elkaar houd.
deze zit verder nergens aan vast en zit recht onder de DIS-module (bobine) deze voledig verwijderd met 4 boutjes.
zowel op de kabels als op de module staan nummers dus kan niet fout gaan met monteren.
op deze foto zitten de leidingen al weer gemonteerd en dus ook het klemmetje te zien.naast dat klemmetje moeten de leidingen ook los op het blok.
hier kan je ondervandaan bij moet je allen de krukasimpulsgever en de oliefilter (oliefilterhuis) los.
foto is van onnderaf gemaakthier zie je links de krukasimpulsgever.
hier is die verwijderd, is 1 boutje los, daar achter zie links en rechts 2 leidingen die los moeten
makkelijkste is dus het oliefilter plus huis verwijderen.
ik heb me sleutel aangepast omdat ik dat huis niet los kreeg (beetje ammateur werk, maar het werkte wel)ja en daarna is het alles weer terug plaatsen, alleen moet je opletten met het deksel terug plaatsen (omdat je een beetje moet wurmen) dat de aangebrachte vloeibare pakking niet beschadigt.
ik hoop dat je er wat aan hebt,
verder iedereen bedankt voor de tips en advies (zelfs aangeboden hulp) anders had ik het denk ik niet voor elkaar gekregen.
24 december 2010 om 20:57 #17776339ow ja ik had ook de accu plus accu-plaat verwijderd, dit moet ook om de bobine los te halen.
ik had deze zowiezo al verwijderd om aan die kant een slang van de radiateur los te maken om de koelvloeistof af te tappen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.