sleutelbaarden te kort?

Forumindex Forums Modellen Corsa sleutelbaarden te kort?

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17247959
    dannyhtek
      Lid sinds:
      14 July 2011

      Dus vandaag heb ik eindelijk de opel sleutelbaarden van cargoods ontvangen. Nadat ik ze op maat heb laten slijpen, kwam ik erachter dat de sleutel te klein is om het contact om te draaien. De klapsleutel komt tegen de ‘sleutelingang’ waardoor ie niet kan draaien.

      Heeft iemand hier ervaring mee, of ben ik weer de enige gelukkige? Is het misschien een optie om dqt contactingang van plastic, met een vijl af te vijlen ofzo?

      Cargoods vond het in ieder geval raar omdat ze dit nog nooit eerder hadden.. Het gaat hier om een corsa B uit 1996.

      #18011026
      joop1970
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 September 2010

        Hoeveel te kort? iemand die ik ken heeft het probleem ook gehad en die heeft toen een stukje plastic tussen de sleutel en unit gedaan en daarna pas vastgeschroefd.

        #18011027
        dannyhtek
          Lid sinds:
          14 July 2011

          Ik schat zo’n centimetertje ofzo? Hoe heeft hij dat dan gedaan?

          #18011028
          joop1970
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 September 2010

            Centimeter is wel veel. Bij hem was het mm werk.

            #18011029
            dannyhtek
              Lid sinds:
              14 July 2011

              Ik bedoelde ook milimeter, mijn excuses. Ik heb nu dat sleutelkapje eraf gewipt. Hij gaat nu wel tamelijk stroef, 1mm extra zou fijn zijn geweest. Ik ben nu bezig met het aansluiten van de kofferbak op CV. Via mijn CV is dat één draad, en dan nog de min. Jammer genoeg heb ik een 5-kwadraats motortje, waardoor ik nu moet uitzoeken van hoe en wat..

              #18011030
              Haasje17
              Moderator
                Lid sinds:
                8 September 2009

                De slijper hem te kort geslepen? De baarden zijn namlijk nieuw veel langer dan orgineel.

                #18011031
                dannyhtek
                  Lid sinds:
                  14 July 2011

                  @Haasje17 wrote:

                  De slijper hem te kort geslepen? De baarden zijn namlijk nieuw veel langer dan orgineel.

                  Neen niet de slijper. De sleutelbaarden die ik van Cargoods heb ontvangen, zijn korter dan mijn huidige sleutel.

                  #18011033
                  joop1970
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 September 2010

                    Maak anders eens een foto, wat is korter, het deel waar de tanden op geslepen worden of de totale lengte? Is het uberhaupt al geslepen?

                    #18011034
                    dannyhtek
                      Lid sinds:
                      14 July 2011

                      @joop1970 wrote:

                      Maak anders eens een foto, wat is korter, het deel waar de tanden op geslepen worden of de totale lengte? Is het uberhaupt al geslepen?

                      Het ‘achterste’ gedeelte, en jawel de sleutelbaarden zijn geslepen. Bij deze dan ook een foto: http://f.cl.ly/items/1j0x2Z1Q1B2l3t3y3b35/IMG_0875.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

                      Zoals je ziet is het erg krap van de remote naar de sleutel zelf..

                      #18011035
                      joop1970
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 September 2010

                        Duidelijk. Die vriend waar ik het over had heeft hier dus een stukje plastic ingedaan. Sleutel aard uit de remote halen, plastic erin en sleutel weer terug. Vind een mm alleen vrij veel. Bij hem was het daarna wel opgelost. Is er geen lengte verschil met de ongeslepen baard?

                        #18011032
                        dannyhtek
                          Lid sinds:
                          14 July 2011

                          Maar hoe heeft hij dan de sleutel bevestigd op dat stuk plastic? Heeft hij misschien een fotootje ofzo? En ongeslepen opel sleutelbaarden zijn exact hetzelfde als geslepen sleutelbaarden.

                          #18011036
                          joop1970
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            1 September 2010

                            Je hebt de sleutelbaarden toch los gekregen bij de remote? Dan douw je hem ergens in, daartussen heeft hij een stukje plastic gedaan zodat hij wat verder van de remote af kwam. Scheelde niks maar nu kan de sleutel wel omgedraaid worden

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.