Forumindex › Forums › Modellen › Astra › "Sleutel" slotbouten kwijt
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 december 2010 om 17:18 #17229203
Vorige week wou ik de winterbanden onder mijn auto laten leggen, maar kon de “sleutel” van mijn slotbouten niet vinden. :argue
Mijn garage kon ze waarschijnlijk niet verwijderen zonder mijn velgen te beschadigen. Op advies gebeld met een bandenboer, maar die kan het misschien afhankelijk van het soort bout.
Heeft iemand een oplossing?
2 december 2010 om 17:36 #17768738moer op lassen/taggen
taggen/lassen kan aan de binnenkant vd moer dus minimale kans op schade van de velg.
ik hoop eigenlijk voor je dat je je sleutel nog kan vinden.ik bedenk mij opeens heb je bij je slotbouten geen kaartje met een nummer gehad?
Dat nummer refereert aan je sleutel maten. Met dit nummer kun je een nieuwe sleutel bestellen.Succes!!
2 december 2010 om 18:21 #17768739bietje bandenboer heeft diverse doppen liggen met inwendig linkse draad
met luchtsleutel zet die dop zich vast in de oude dop en zo krijg je hem los zonder beschadiging
heb hetzelfde aan de hand gehad vandaar
2 december 2010 om 18:27 #17768740Bij mijn slotbouten zat een sicker die ik in de auto moest plakken! Als ik de sleutel kwijt zou zijn, dan hoefde ik dat nummer maar door te geven en dan wisten ze welke sleutel ze moeten gebruiken.
Het lijkt me dat je dat nummer misschien wel ergens thuis hebt. Dan hoef je alleen maar zo’n sleutel via de garage te bestellen en klaar is kees.
2 december 2010 om 18:35 #17768741ff langs een lokale banden boer die heeft vaak meerdere sleutels op voorraad.
2 december 2010 om 18:41 #17768742een net iets te kleine dop erop rammen en losdraaien
meestal is dat 17 of 18 dusgroet michel
2 december 2010 om 21:26 #17768743heb dat ook een keer gehad met me calibra
toen heb ik een leverancier gebeld van Mgard,
en die wou ook een code, maar die had ik niet, en toen vertelde die man van je kan ook foto’s maken van je slotbout.
en door middel van die foto konden hun zien welke ik moest hebben. nog geen week en ik had een nieuwe binnen:wors
das pas service;)
2 december 2010 om 21:42 #17768744Ik heb een keer mijn ‘sleutel’ stuk gedraaid en wel op een plek waar de auto niet kon blijven. Heb er toen inderdaad moeren op gelast om ze los te draaien. Geen schade aan de velg in elk geval, dus dat is echt wel onzin dat dat onvermijdelijk zou zijn!
3 december 2010 om 22:46 #17768745Ik had van de week een mail gestuurd naar de fabrikant, vandaag een reactie ontvangen.
Een nieuwe sleutel wordt toe gezonden!!! Dus kunnen komende week (hopelijk) mijn winterbanden eronder :D
4 december 2010 om 00:08 #17768746Mm, goed om te lezen.. Ben blij dat ik toen toch voor de duurdere gekozen heb:thumbup
4 december 2010 om 12:39 #17768747Indien lassen wel ff de de lasklem zo dicht mogelijk bij de te lassen bout, anders kan je in ‘t ongunstigste geval je wiellager daarna gaan vervangen.
4 december 2010 om 13:07 #17768748origineel gepost door Bennykuh
Ik had van de week een mail gestuurd naar de fabrikant, vandaag een reactie ontvangen.Een nieuwe sleutel wordt toe gezonden!!! Dus kunnen komende week (hopelijk) mijn winterbanden eronder :D
Kijk, dat noem ik nog eens service. Netjes!!!!!
4 december 2010 om 14:25 #17768749origineel gepost door Jerremy
Indien lassen wel ff de de lasklem zo dicht mogelijk bij de te lassen bout, anders kan je in ‘t ongunstigste geval je wiellager daarna gaan vervangen.HEEL belangrijk. Lang leve de zwerf stroom.:thumbup:thumbup
4 december 2010 om 16:37 #17768750origineel gepost door skip
origineel gepost door Bennykuh
Ik had van de week een mail gestuurd naar de fabrikant, vandaag een reactie ontvangen.Een nieuwe sleutel wordt toe gezonden!!! Dus kunnen komende week (hopelijk) mijn winterbanden eronder :D
Kijk, dat noem ik nog eens service. Netjes!!!!!
Inderdaad, werd ook niet gevraagd om een vergoeding! Hopelijk binnen een paar dagen in huis :D
5 december 2010 om 15:09 #17768751AnoniemLid sinds:
1 January 1970bij een slot bout kun je ook vrijgemakelijk
de kop er af boren;)wel klein beginnen en dan opboren;)
en uiteraard precies in het midden van de bout kop;)ik weet wel dat t probleem voor de topic starter al verholpen is:thumbup
maar mischien heetf iemand anders er wat aanlassen heeft niet mijn voorkeur
oa om je lagers inderdaad
en das geen zwerf stroom waat daar doorheen gaatmaar je massa moet door de kogels/rollen
van je lagerom die reden moet je ook nooit iets lassen in een bankschroef terwijl de massaklem op de voet van je bankschroef zit;)
zet hem dan zo dichtmogelijk of liever op het te lassen deel;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.