Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Sleutel draait niet in contactslot
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 augustus 2013 om 22:14 #17259717
Hallo,
Ik heb vanmiddag wat problemen gehad met mijn Opel Corsa 1.2 uit 2001.
Ik ben vanmiddag naar de winkel gereden, waarbij ik nog geen problemen had met starten van mijn auto.
Toen ik terug wilde rijden, zat mijn contactslot echter muurvast. Het stuurslot stond er op.
na een half uur kreeg ik uiteindelijk met moeite mijn sleutel gedraaid en ik dacht dat het probleem bij mijn stuurslot lag.
Toen ik thuis kwam heb ik bewust mijn stuurslot er niet op gezet, maar toen ik even later weer wilde wegrijden had ik hetzelfde probleem. Ruim een uur geprobeerd om mijn auto te starten, maar deze keer bleef het muurvast zitten.
Gelukkig was ik thuis, dus ik ben me reservesleutel gaan pakken in de hoop dat het aan de sleutel lag. Dit was helaas niet het geval. vanavond nog een aantal keren gaan proberen, maar ik kreeg er echt geen beweging in. Ik heb net wat contactspray in het slot gespoten, na 10 minuten kreeg ik weer met veel moeite de sleutel gedraaid en de auto gestart. Toen heb ik mijn auto weer uitgezet en nog een aantal keren de auto gestart zonder de sleutel uit het slot te halen. Dit ging gewoon goed. Toen ik de sleutel uit mijn slot haalde en weer opnieuw in het slot deed, kreeg ik de sleutel weer niet gedraaid. Dus als ik de sleutel krijg gedraaid, kan ik deze niet meer uit het contactslot halen zonder de volgende keer problemen te krijgen met het slot.
Weet iemand wat het probleem kan zijn en hoe ik dit kan verhelpen.
Alvast bedankt voor de reacties.Groetjes Melissa
3 augustus 2013 om 08:14 #18164442contactslot versleten of beschadigd zou ik zo zeggen omdat het probleem met de reservesleutel ook voor komt .
enige oplossing die ik zo kan bedenken is een nieuw of gebruikt contactslot van de sloop monteren met bijbehorende sleutels en uiteraard de startblokkerings chip en alles wat er verder bij komt kijken .
3 augustus 2013 om 08:16 #18164443Draai je het stuur wel een stukje op het moment dat hij op het stuurslot staat en je de sleutel omdraait? Anders kun je hard draaien inderdaad.
6 augustus 2013 om 15:06 #18164444@joop1970 wrote:
Draai je het stuur wel een stukje op het moment dat hij op het stuurslot staat en je de sleutel omdraait? Anders kun je hard draaien inderdaad.
Je was me voor idd.. als die van mij perongeluk op stuurslot komt heb ik het zelfde, iets draaien en het lukt gewoon ;)
11 mei 2016 om 20:33 #18164445Hoi iedereen. Corsa C 2002 1.416v Sport van mijn Zoon heeft exact het zelfde probleem als @melissa1310 beschrijft. goed weggezet en de volgende dag geen beweging in te krijgen.
Aangezien dit een hele oude topic is zou ik graag willen weten hoe dit is opgelost.Alvast bedankt
11 mei 2016 om 21:11 #18164446Waarschijnlijk contact slot kapot deze kun je met een iets kleins er uit klikken en vernieuwen :thumb
11 mei 2016 om 21:16 #18164447Hmmm zojuist gekeken mij lijkt dat eerst het contract punt wat achter op zit los moet zodat het contact slot los komt ik zie niet meer zo’n pinnetje als vroeger
14 mei 2016 om 19:47 #18164448Opgelost dankzij de how to van @jannick1990 viewtopic.php?f=126&t=186310
14 mei 2016 om 20:35 #18164449Is waarschijnlijk gewoon versleten cilinder, hebben veel iets oudere Opels last van.
Ik heb zelf bij http://www.fsrs-partswebshop.nl/nl/” onclick=”window.open(this.href);return false; een nieuwe cilinder op mijn oude sleutels pas laten maken, scheelt weer sleutels bij laten maken en programmeren en zo en ik denk stuk goedkoper als bij de dealer. (was rond € 50 euro kwijt) en binnen drie dagen had ik nieuwe in huis.
En dan, dank zij de HOWTO van jannick, cilinder vervangen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.