Sleutel daait niet in contact

Forumindex Forums Modellen Astra Sleutel daait niet in contact

  • Dit onderwerp is leeg.
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #17265448
    andrevh
      Lid sinds:
      20 June 2011

      Graag jullie advies bij het volgende probleem met mijn astra f uit ’96.

      De sleutel is afgebroken (in het kofferbakslot, maar dat is een ander probleem). Nou heb ik met de reserve sleutel een nieuwe laten maken, waarbij ze de chip hebben overgeplaatst van de kapotte in de nieuwe sleutel.

      Eenmaal thuis gekomen probeer ik de nieuwe sleutel, werkt die niet. Sleutel kan erin, maar verder doet die niets, draait niet. Vervolgens de reserve sleutel geprobeerd, doet die het ook ineens niet meer!! :???: Deze deed het hiervoor nog wel. De auto weg willen duwen, sprong die in het stuurslot… Denk dat er iets mis is met het contactslot, want deze doet wel vaker raar, soms blijft de radio aanstaan als ik de sleutel eruit haal.

      Wat ik al heb geprobeerd:
      -WD40 erin, toen deed die het weer, gewoon gestart. Dacht dat het was opgelost, probeer het opnieuw, doet het niet meer.
      -De hele zooi uit elkaar gehaald, stuur deraf, en nu hou ik het volgende over:

      In dit topic (viewtopic.php?f=5&t=141115) staan drie opties om het contactslot los te halen:
      “1 het contactblokje met een schroevendraaiertje toch verwijderen door de kleine schroefjes los te halen.
      2 het cylinderslot verwijderen door de sleutel in stand 1 te zetten en een pennetje in de metalen behuizing de drukken
      3 het hele stuurslot + contactblokje + contactslot verwijderen. hiervoor moet je een breekbout los halen.”

      Sleutel in stand 1 zetten gaat alvast niet bij mij..
      Contactblokje heb ik los..
      Dus dan blijft alleen optie 3 over. Is dit eenvoudig te doen? Waar zit overigens het stuurslot en hoe werkt dat?
      Iemand met tips?

      Alvast bedankt,

      Gr André

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.