Sleutel blijft haken in contactslot

Forumindex Forums Modellen Corsa Sleutel blijft haken in contactslot

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Revolucia
    Deelnemer

Vanaf een paar weken ben ik eigenaar van een Opel Corsa uit 2000. Het is mijn eerste autootje en hij bevalt prima. Nou zit ik dus wel gelijk al met een probleempje en voordat ik naar de dealer ga, toch graag wat advies van de mensen die er evt bekend mee zijn.

Na dat ik mijn auto uitgeschakeld heb krijg ik mijn sleutel moeilijk uit het contact slot.. lijkt net als of het laatste puntje blijft steken. Ik moet echt frikken om hem er uit te krijgen.
      Nou dacht ik zelf dat mijn sleutel wat verbogen was.. maar helaas deed hij met mij bijgemaakte sleutel precies het zelfde..

Het aparte is ook dat als hij er eenmaal uit is en ik hem er terug in doe dan kan ik hem zonder problemen heen en weer halen. Dit dus ook als ik net instap.
      Ook bij het openen van mijn deuren is er niks aan de hand.

Waar kan dit aan liggen??
      Lijkt net als of hij na aankoop steeds moeilijker uit het contact gaat.

AstraFan54
      Deelnemer

Wij hadden dit ook met de Corsa en even later ging het contactslot stuk. Met de sleutel in handen en een draaiende auto al gauw die conclusie gedaan. Eenmaal contactslot er uit gehaald, lag die in twee stukken. Weet niet of dit vergelijkbaar is aan jou probleem maar dat was bij ons het geval.

Mike

TWA
        Deelnemer

Probeer eens een goede scheut siliconenspray. Grote kans dat ie dan weer soepel werkt.

Greetz Emiel

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.