Slepend geluid astra G 2.0 16v

Forumindex Forums Modellen Astra Slepend geluid astra G 2.0 16v

• Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    raimond74

Mijn astra g 2.0 16v uit 1999 heeft sinds een paar dagen een slepend geluid wat vanaf de distributiekant zijde komt. Als de motor stationair loop is het licht hoorbaar maar hoe hoger de motor in toeren klimt des te duidelijker het te horen is. Ik kan er niet echt een vinger op leggen waar het vandaan komt maar het lijkt vanaf de achterste nokkenas te komen ( inlaat zijde ) Ik ben er al wel achter dat het niet van de dynamo komt of van de spanner van de multiriem maar waar het dan wel is en waar het vandaan komt weet ik nog niet. Iemand een idee, ik vrees het ergste. Auto heeft 151000 km gelopen en heeft bij ongeveer 120000 een distributieriem wissel gehad. Ik moet erbij zeggen dat afgelopen woensdag de bobine het heeft begeven en dat de auto op 2 cilinders ( 2 en 3 ) heeft gelopen voor ongeveer 5 minuten voordat ik veilig kon stoppen. Dit is inmiddels gerepareerd maar het geluid was er niet eerder.

wim-v6
      Deelnemer

Denk eerder dat je toch voorzichtig moet gaan zijn met het gebruik van de auto.
        Dit kan zomaar een Loopwieltje van de distributieriem zijn, die het aan hte begeven is, of de Koelwaterpomp.

Als een van bijde kapot loopt kan je Hoge reparatiekosten tegemoet zien.

Willem

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.