Forumindex › Forums › Modellen › Astra › slechte warme start astra G 17cdti
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 september 2011 om 06:53 #17241065
Beste,
Mijn Astra start de laatste tijd zeer slecht als ie warm is. Het gaat om een Astra G uit 2003 met een 17cdti blok. EGR klep is uitgeprogrameerd.
Verder zijn er geen foutmeldingen in de ecu
Wie heeft er tips waar ik de oorzaak zou kunnen vinden?
Is dit bekende probleem bij dit type motor?Hij heeft er nu 230000 opzitten.
Afgelopen jaar startmotor en dynamo al vervangen
Accu is ook vrij nieuw.bvd
mvg Harry
15 september 2011 om 19:42 #17914769Ik bedoel hier natuurlijk slecht tot niet aanslaan van de motor.
Statmotor en accu laten testen deze zijn beide oke.
brandstoffilter overbrugd om te testen op trekken van lucht aldaar maakte niks uit.
Wordt er tijdens het starten een beetje remreiniger ingespoten start ie meteen.
Zoals hierboven al vermeld zitten er geen foutcodes in de ecu.
Egr klep is uitgeprogrameerd en afgedopt dus dat is het ook niet.
Zelf zit ik te denken aan een of andere druksensor die verkeerde waardes geeft als deze warm is.
Waardoor motor niet aanslaat,Wie heeft er nog tips waar ik nog naar kan kijken?
bvd
mvg Harry
15 september 2011 om 20:47 #17914770klepspeling??? Om de 150.000km stellen!!
18 september 2011 om 10:28 #17914771idd kleppen stellen zeer belangrijk!!
25 september 2011 om 23:11 #17914772Nope,
Kleppen worden hydraulisch gesteld. Dus geen afstellen van kleppen bij dit type..
Vermoedelijk de oorzaak kunnen achterhalen waardoor hij warm niet wou aanslaan en koud wel.
Koud krijgt ie iets mer brandstof waardoor hij wel aanslaat. Als ie wam is krijgt ie minder brandstof om te starten. Echter blijkt nu dat de startmotor niet genoeg toeren daait (net geen 200 rpm) om hem aan te laten slaan. Startmotor en accu zijn getest en beide oke. Zaterdag ochtend sloeg ie koud ook niet meer aan. Daarop heb ik nieuwe draden 50 mm² gelegd van accu naar startmotor. En wat denk je start wer als normaal. Blijkbaar zit er ergens een breuk in de draad (draden) naar de startmotor. Waardoor er minder power beschikbaar is voor de startmotor om snel genoeg rond te daaien.
Nu een weekje aan kijken hoe het starten verloopt omdat na vervangen van de brandstoffilter hij ook een weekje goed heeft gestart?? Raar maar waar.Groetjes Harry
26 september 2011 om 18:27 #17914768Correctie bij de Isuzu Z17DTH worden de kleppen niet hydraulisch gesteld.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.