Slechte verstuivers

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Slechte verstuivers

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17235009
    Bartjex88
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 June 2009

      Beste medeforumleden, Omdat mijn Vectra B 2.2DTI slecht start heb ik besloten de verstuivers is stuk voor stuk vacuum te trekken, Retourleidingen en de rubber ribgen zijn al eens vervangen geweest,
      Nu heb ik begonnen met cilinder 1, Deze kreeg ik niet vacuum getrokken, Cilinder 2 weer wel, Ik trek elke verstuiver vacuum, Zouden jullie de verstuiver + verstuiverbrug vervangen of hoe zouden jullie dit aanpakken? Mvg Bart

      #17847326
      yzf1kr
        Lid sinds:
        3 January 2005

        Je kan je verstuivers gewoon laten reinigen.

        Ik heb die van mij laatst laten reingen en testen voor €25 euro per stuk.
        Gewoon even rondvragen bij motorrevisiebedrijven, er zijn er genoeg die het doen.

        #17847327
        Bartjex88
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 June 2009

          Heb hier gehoord bij een revisiebedrijf, En revisie kost 125€ stuk,
          Mvg
          Verstuivers zijn allemaal getest, Cilinder 1&4 verliezen snel vacuum, Cilinder 2&3 zijn goed

          #17847328
          RaydeRay
            Lid sinds:
            26 June 2008

            hoe werkt vacuum trekken van de cilinders :hmmz

            Raymond

            #17847329
            Bartjex88
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 June 2009

              Verstuiver vacuumtrekken;)

              #17847330
              RaydeRay
                Lid sinds:
                26 June 2008

                oh ik las het inderdaad verkeerd.

                maar de vraag blijft?

                hoe werkt dat vacuumtrekken van de verstuivers/injectoren. :hmmz

                op druk afpersen ken ik wel.

                Raymond

                #17847331
                Bartjex88
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  19 June 2009

                  Retourleiding vacuumtrekken, hier mag normaal geen diesel uitkomen, indien wel, loopen de leidingen leeg.

                  #17847332
                  RaydeRay
                    Lid sinds:
                    26 June 2008

                    vindt het toch raar, als je verstuivers test doe je dat toch onderdruk. kijk je of hij goed kraakt en dat het nevelbeeld goed is of de openingdruk goed is.
                    als hij in het retour systeemlekt zou hij toch naar biuten moeten lekken als hij draait?
                    zijn de gloeibougies nog goed . komt er uberhoud spanning op de gloeiers te staan.

                    oh dit zag ik http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/opel-onderdelen/475369625-verstuivers-voor-opel-y22dtr-2-2dti-gereviseerd.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                    voor de vraagsteller.

                    Raymond

                    #17847333
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      buisjes (doorzichtig) op de retour en dan starten voor een snelle verstuivertest.

                      kijken of ze niet te snel vollopen met diesel, zo word een globale verstuivertest gedaan.

                      daarna kunnen ze inderdaad nog gecontroleerd worden op openingsdruk en vernevelbeeld.

                      willem

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.