Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › Slechte radio ontvangst NAVI 900
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 november 2012 om 01:36 #17253159
Sinds een paar maanden de eigenaar van een Insignia 1.6T Cosmo. De radio ontvangst is zeer slecht. Regelmatig word het geluid ongeveer de helft zachter en “dof”. de enige manier om dit te herstellen is om de preset knop te gebruiken. Vaak gebeurd het dan dat de radio erg lang moet zoeken voordat de zender weer terug is. Eenmaal terug, kan het zijn dat binnen een paar tellen de ontvangst weer slecht is, en begint het spelletje weer van voren af aan. :swear
Door de dealer is de software reeds vervangen, echter zonder het gewenste resultaat.
Heb al een andere Insignia getest=> zelfde resultaat alleen minder erg.Opel NL. geeft vooralsnog (hebben eea nog in onderzoek) de schuld aan het “zendergebied”. Nou vraag ik je: zenders als 538, veronica, Q music en gelijksoortige “sterke zenders” moeten toch geen problemen hebben (randstad, maar ook Groningen, etc etc.)
Wie o wie herkent dit probleem? en nog liever; heeft een oplossing.
Ik heb dit nog nooit meegemaakt :hmmz
26 november 2012 om 09:09 #18078293Ik merk dit zelf ook wel eens. Ik luister voornamelijk 3FM en ervaar af en toe ontvangstproblemen in de kop van Noord-Holland. Kan te maken hebben met de weersomstandigheden. Dit had ik ook in mijn vorige auto (Mazda 6) met antenne op het dak. Bij mijn huidige auto (Insignia 2.0 CDTi 2.0 Cosmo maart 2012) zit de radio antenne in het achterraam. Ik ervaar net zoveel problemen als vroeger met de Mazda, ik heb er niet bij stil gestaan dat er mogelijk een probleem is. Ben benieuwd naar andere ervaringen.
26 november 2012 om 10:08 #18078294Ik zou ff aan de dealer vragen of ze kunnen kijken of de antenne kabel er toevallig wel goed inzit.
Bij mijn insignia heb ik geen klagen over de ontvangst in de regio limburg.
29 november 2012 om 18:02 #18078295Ik merk het ook, maar dan met de DVD 800 (radio en wijze van installatie zal wel hetzelfde zijn). Ik wijt het toch met name aan de ontvangstgebied en niet zo zeer aan de auto. Ik had laatst een VW Passat te leen en daar was de ontvangst zeker zo slecht, zo niet slechter. Dit was ongeacht de zender.
10 december 2012 om 12:30 #18078296Ik heb precies hetzelfde probleem. Ontvangst is slecht, storing in het signaal, zwak geluid. Na het opnieuw selecteren van de preset zender gaat het wat beter maar meestal na een paar seconden weer slecht. Het is bij alle zenders (3FM, Sky, 538, etc,..). Het zoeken naar de zender kan soms ook heel lang duren wanneer er te vaak achter elkaar op de preset knop gedrukt wordt.
5 januari 2013 om 01:53 #18078297Ik heb dus hetzelfde probleem met mijn nieuwe Meriva B met een Navi 500 audiosysteem.
Bijna dagelijks wordt of het geluid wel een keer zeer dof of gewoon ruis dat de zender bijna weg valt. Ook het RDS signaal komt dan in flarden binnen (halve teksten)
Met mijn vorige auto’s (Renault) heb ik dit nooit zo ervaren. ik woon op zichtafstand van de zender Lopik en op eigen parkeerplaats had ik laatst bijna tot geen ontvangst van 538/sky/Q music. De auto van mijn vrouw stond er naast en die had perfecte ontvangst van alle zenders.Bij mij is recentelijk door de dealer de antenne en antenne voet vervangen, maar probleem nog steeds aanwezig.
Reactie van de dealer op mijn herhaalde klacht:
Dit is de reactie die wij hebben terug gekregen van Opel:
Vanwege het feit dat de kwaliteit van de radio-ontvangst
door verschillende factoren (veranderingen in de afstand tot de zender,
het weer, topografie, multipadontvangst als gevolg van reflectie enz.)
negatief kan worden beïnvloed, is de radio ontworpen om deze negatieve
effecten te onderdrukken door eerst de hogere frequenties af te toppen
en, als volgende stap, door in extreme situaties van stereo op mono over
te schakelen. De klant ervaart deze matregelen in de meeste gevallen
als slechte radio-ontvangst. Vervanging van de radio zal geen oplossing
bieden en de radio dient daarom in zo’n geval niet te worden vervangen.Mocht er van Opel een oplossing komen zal ik je daarvan op de hoogte houden.
Tja, sorry maar als klant vind ik dat toch niet het juiste antwoord, waarom daar nooit eerder last van gehad??
5 juni 2015 om 14:03 #18078298Ik heb sinds jan 14 een nieuwe Insignia gekocht en ik heb dezelfde problemen.Het geluid word om de haverklap doffer en stiller.En dit op ALLE radio posten.Ik ben wel van Belgie, maar zelfs de beste radio posten hebben hetzelfde probleem. Ik ben hiermee al meer dan 10 keer naar de garage geweest en telkens hebben ze het proberen op te lossen.Tot volledig nieuwe software en alles.Maar niets helpt.Dit probleem is voor mij zo storend dat ik nu mijn garage een proces heb aangedaan,en die zaak komt één van de komende maanden voor.Maar sinds dat de garage dit weet ,beweren ze plots dat dit een “eigenschap van het toestel is”.En dat er eigenlijk niets verkeerd is aan de radio.Maar ze hebben wel zelf vastgesteld,beaamt en meer dan 10 keer proberen op te lossen.en nu verklaren ze plots heel andere dingen.Dus de rechtszaak loopt ,word vervolgt!
5 juni 2015 om 14:08 #18078299Het ligt aan de huidige radiofrequenties. Signaal is gewoon zwak.
5 juni 2015 om 16:39 #18078300Slecht signaal?dat is dikke zever! Ben jij soms Opel Dealer?in ELKE andere auto is het signaal en dus de geluidssterkte altijd perfect.Behalve in mijne Insignia.Zelfs in mijn vorige Insignia ,het vorige model (waar ik ondertussen al lang spijt van heb dat ik die na 3 jaar al weggedaan heb) was het signaal ALTIJD perfect.En nu zou plots het signaal alleen in mijne auto niet goed zijn??Kom nou, een beetje eerlijk blijven he!Het is gewoon een fout in de software of iets dergelijks,maar niemand kan of wil dit toegeven.Benieuwd wat de rechters hiervan gaan vinden.Hopelijk stellen ze een neutrale persoon aan,die het euvel moet vaststellen.Die zal dan hopelijk eerlijker zijn dan de dealer,die het wel degelijk vastgesteld heeft, maar nu er een rechtszaak aan komt plots zijn kar draaid.
8 juni 2015 om 09:58 #18078301Ik heb daar soms ook last van (Insignia – DVD800); ik heb lang gedacht dat de antennekabel ergens los zat; pas na een tijd ontdekt dat het zich voordoet als de achterruitverwarming aanstaat (springt bij mij ook soms automatisch aan). Wellicht interferentie omdat de kabels dicht bij elkaar liggen.
Sinds ik dat weet, kan ik er mee leven.8 juni 2015 om 10:47 #18078302ik heb zelf de insignia nog niet..
maar met 2 proefgereden totaal z’n anderhalf uur.
met de 1e ongeveer een uur niks geen problemen behalve een systeem dat uitviel is hem ook niet geworden.
met de 2e een halfuur gereden niks geen problemen ook geen uitvallend systeem dit is hem ook geworden en hoop er snel mee te kunnen rijden :thumb8 juni 2015 om 21:10 #18078303@jordyhe wrote:
Slecht signaal?dat is dikke zever! Ben jij soms Opel Dealer?…
Klopt! Vet he? Ik heb je net ook vet hard genaaid, met je broek aan! Genieten zomaar. :wub
Mare nogmaals, het ligt oa. aan de huidige radiozenders en frequenties. ;)
Oh, en ik ben en blijf gewoon eerlijk hoor. :hmmz
9 juni 2015 om 05:11 #18078304En leg me dan eens uit,hoe het komt dat de andere 99,99% van de auto’s die er rondrijden wel een perfect geluid hebben??
9 juni 2015 om 18:38 #18078305probeer eens met een nieuwe antenne kabel op de radio of je dan wel beter ontvangst hebt?
of speel iets met de huidige antenne kabel of het dan wat beter is qua ontvangst of juist helemaal niet?
Is het helemaal niet dan lijkt het me een randaarde probleem
Of toch een kabelbreuk misschien :hmmzheb van mn corsa Destijds de stekker vervangen die was half los en rot leekt het .. na vervangen was het weer top
18 juni 2015 om 17:31 #18078306Zou dat niet te taak van de garage? de auto is nog onder garantie he!En als je zelf eraan prutst ,trekken ze zich zowiezo terug wat betreft de garantie en heb je dan geen poot meer om op te staan.En daarbij, als je een auto koopt van meer dan 30000 euro ,mag je toch MINIMUM verwachten dat er een radio in zit die fatsoenlijk werkt.Zoals in al mijn vorige auto’s dus zoals al gezegd,waaronder VOOR deze het vorige model van de Insignia en die werkte ook perfect.Dus niemand moet over slechte radiofreqenties spreken,want dat is dus dikke zever!
18 september 2015 om 20:54 #18078307Bij mijn Insignia model 2014 heb ik ook een zeer slecht radio ontvangst. Opel NL doet net alsof het probleem zich nergens voordoet en dat de dealer het maar even moet oplossen. De dealer heeft het volgende gedaan: nieuwe radio module ingebouwd, AM versterker en een FM versterker ingebouwd. Resultaat: ik kan nog steeds niet behoorlijk naar de radio luisteren. Het enige waar ik tevreden over ben is het rijden met de auto maar voor de rest is deze auto één grote telleurstelling ik heb ongeveer 12 jaar Opel gereden maar dit is écht de allerlaaste keer geweest, schandalig dat Opel zo met haar klanten denkt om te kunnen gaan :swear
19 september 2015 om 18:32 #18078308Antenne in de achterruit is niet de beste plek. Constructie foutje ?
19 september 2015 om 18:41 #18078309Heb zelf nergens last van. Heb dan de dvd-800
Links achter onder de afdekplaat van je achterklep zit de stekker van de antenne. Deze wilt wel eens los gaan. Heb ik vernomen van een inbouwer van alarmen/dashcam. Deze heeft dat laten zien toen die dat van de week bij mij ingebouwd heeft. Gratis extra tip zei die.Hij had zelf ook een insignia uit 2014 dvd-900. Hij had er contactspray ingespoten opnieuw vast, stukje tape erom en hij had er al een half jaar geen last meer van. “Budget …..stekkers” zei hij.
19 september 2015 om 18:49 #18078310Thanx voor die tip Hageth :thumb
22 december 2015 om 16:53 #18078311Ik heb ook slecht radio ontvangst in de insignia van 2014 en de versterkers zijn vervangen, radio module en de rechter achterruit waar de antenne voor de FM ontvangst in verwerkt zit. Begin januari zullen ze de kabel gaan vervangen die van voor naar achter loopt. Hebben jullie al oplossingen?
22 december 2015 om 18:28 #18078312waarom geen antenne versterlker inbouwen scheelt een bult…moet je natuurlijk niet zo,n budget ding halen.
tip: ga eens langs een winkel die radios e.d. inbouwt die weten een bult meer dan die zogenaamde “dealers” die je naaien waar je bijstaat…
26 december 2015 om 12:50 #18078313@Hageth wrote:
Heb zelf nergens last van. Heb dan de dvd-800
Links achter onder de afdekplaat van je achterklep zit de stekker van de antenne. Deze wilt wel eens los gaan. Heb ik vernomen van een inbouwer van alarmen/dashcam. Deze heeft dat laten zien toen die dat van de week bij mij ingebouwd heeft. Gratis extra tip zei die.Hij had zelf ook een insignia uit 2014 dvd-900. Hij had er contactspray ingespoten opnieuw vast, stukje tape erom en hij had er al een half jaar geen last meer van. “Budget …..stekkers” zei hij.
Waar zit die bij de sportstourer
20 maart 2016 om 22:01 #18078314Heb één van 2011, en heb sinds het begin dat probleem, is 8x binnen geweest, nooit vonden ze iets, 2 weken uit garantie, en wilden ze hem gaan strippen wegens betaling natuurlijk.
Soms heb ik maar 1 radiostation, soms 2, in de stad tot 8 stations, terwijl in een auto van 15 oud met een oude radio 20 stuks en allemaal perfecte ontvangst, dus die zever van slechte frequenties is bullshit.
zelf volledig gestript, geen kabelbreuken voor zover we kunnen zien, het enige wat we nog kunnen denken is dat die kastjes of versterkers stuk zijn.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.