Slechte radio ontvangst Astra J

Forumindex Forums Modellen Astra Slechte radio ontvangst Astra J

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17255377
    gameboer
      Lid sinds:
      11 December 2012

      Hallo iedereen,

      Ik ben eigenaar van een Opel astra J facelift met de SD900 navi/radio (met sharkfin antenne). Al sinds de levering van de wagen heb ik het gevoel gehad dat ik geen goede fm radio ontvangst heb. Afhankelijk van de locatie is de ontvangst goed tot slecht, met veel ruis op de achtergrond, volumeschommelingen etc…

      Ik ben hiervoor al terug naar mijn garage geweest, zij konden echter geen probleem vaststellen, ze hebben alle aansluitingen gecontroleerd en alles bleek in orde te zijn.
      Mocht het probleem aanhouden, mag ik terug langskomen zeiden ze, en zullen ze eventueel de radio opsturen naar Opel. Ik vrees alleen dat dit weinig uitkomst zal bieden. Aangezien de ontvangst sommige momenten normaal is, vermoed ik dat het probleem ligt bij de antenne?

      Zijn er mensen die gelijkaardige problemen hebben (gehad) ? Alle informatie/tips zijn welkom! ;)

      #18106621
      _jeff
        Lid sinds:
        22 April 2013

        Beste,

        Ik heb exact hetzelfde probleem… De garage kon ook geen probleem vaststellen.
        Heb je dit opgelost gekregen? Zoja, graag wat feedback.

        Dank bij voorbaat.

        #18106622
        VaTaR
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 November 2013

          Ik zit ook met hetzelfde probleem, toevallig nog geen oplossingen ?

          #18106623
          Opel_Bjorn
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 May 2008

            Mijn Sports tourer zijn ontvangst is ook niet geweldig. Is een beetje een algemeen bekend probleem

            #18106624
            opel-mark
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 March 2011

              Heel eerlijk gezegd heb ik in de astra H stationwagon en astra G stationwagon ook nooit een geweldig ontvangst gehad.

              #18106625
              astra turbo
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 October 2014

                zijn hier nog oplossingen voor gevonden? mij astra j uit 2010 met dvd800 heeft ook een waardeloos ontvangst namelijk

                #18106626
                Driekus
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 October 2010

                  In de achterklep zit een soort antenneversterker, je antenne zit namelijk in de achterruit verwerkt. Deze even controleren, heb namelijk bij m’n ouders gehad dat er een stekker van de antenneversterker los lag. De haaienvin antenne op het dak is enkel voor de navigatie.

                  #18106627
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    Het diversity antennesysteem waarbij de achterruit wordt gebruikt als AM/FM antenne en de haaienvin dienst doet als (afhankelijk van de uitvoering) GSM/GPS antenne

                    Een antenne die in de achterruit zit verwerkt heeft gewoon het nadeel dat de ontvangst een stuk minder is dan bijv. een 16v spriet zoals bij de H.
                    Jammer dat ze bij Opel ook dit flut systeem zijn gaan gebruiken ala VAG, want ook daar is het een hoop gedoe.

                    Gewoon weer ouderwets een 16v spriet achterop het dak en problem solved.

                    Neem even een kijkje via onderstaande link, dan weet je waarom je ontvangst zo belabberd is.

                    http://www.partsbase.org/opel/astra-j-2010–16-10-7-1-aerial-for-window-diversity-antenna-system-5-door-hatch-68/” onclick=”window.open(this.href);return false;

                    Suc6

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.