Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Slechte ontbranding mengsel – carbs
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 april 2011 om 08:54 #17235066
Goed…..tis weer warm weer dus we kunnen weer:P
Volgas boven in toeren een zwartige rookpluim achter de auto. (niet altijd maar soms)
Kop is enkele weken terug weer los geweest en voorzien van nieuwe klepseals en gelijk de zuigerveren en drijfstanglagers vervangen. Blok is dus weer goed.
Nu zal het dus toch echt een verkeerde ontbranding zijn.
Op de testbank met de motor los (dit was voordat ik de zuigerveren gedaan had) zag je dat ie onderin te rijk stond en boven in toeren juist wat te arm. Maar hier was veilig mee te rijden. Volgens de tuner.
Aan de co kast heb ik een Co van 0.0 de rest moet ik nog ff checken met de apk.
Ik kan mn co schroeven onder de carbs wat stellen, hiermee verander ik dan ook de co uitstoot.
Gasnaalden kan ik nog 1 omlaag zetten of 3 omhoog. (wordt ie rijker of armer van)
Ik kan de onsteking ook nog verdraaien, of andere bougies plaatsen.
Ik heb nu de originele opelbougietjes, dubbele elektrode. Daar kan ik nog andere inzetten de 4 punters oid.Ik rij zonder lambdasensor, en heb geen wideband testkast. Wel zon banketstaaflig metertje die op mn enkeldraads lambdasensor wel werkt, maar ideaal is dat dus niet.
Wat is nu de ideale waarde voor mn wagen.
een verbranding van 14.9 was te arm?
Ik trek hem eerst zo op deze afstelling door de apk.
Daarna kan ik dus gaan schroeven.
Wie kan me opweg helpen?Als dit niets wordt kan ik altijd nog naar een bedrijf met testbank, kunnen ze gelijk de nokkenastandwielen zien, of dat goed staat.
2 april 2011 om 13:11 #17848122Vanmiddag ff de choke wat terug gezet. De knop stond niet uitgetrokken op het dash. Maar wel iets op de carbs.
Zal wellicht iets helpen:angel
2 april 2011 om 23:33 #17848123[rquote=1905483&tid=145658&author=Fearless]Vanmiddag ff de choke wat terug gezet. De knop stond niet uitgetrokken op het dash. Maar wel iets op de carbs.
Zal wellicht iets helpen:angel[/rquote]
Hahaha!
Dat weet ik wel zeker :PZou zoiezo voor een hele nieuwe instelling en meting gaan nu je het spulletje weer mooi hebt.. maar dat kon jij ook wel bedenken ;)
Ben benieuwd wat ie nu doet!!3 april 2011 om 08:55 #17848124wou zeggen,
ga eens met die auto naar freddy cane.
Zit nog aardig bij jou in de buurt. Ding daar de bank op en kijk wat ie precies doet.
Voordat je weer van alles gaat verdraaien3 april 2011 om 17:36 #17848125In Haaksbergen Dries Bosch?? weet niet wat dicherbij is voor je
3 april 2011 om 17:54 #17848126gorredijk is dan dichter bij voor de TS
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.