Slechte koude start Insignia A18XER

Forumindex Forums Modellen Insignia Slechte koude start Insignia A18XER

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Henry17
    Deelnemer

Heb een Opel Insignia (A18XER). Bij een koude start stottert de motor verschrikkelijk, na een seconde of 10 gaat hij beter lopen.

Als ik hem de rest van de dag gebruik is het geen probleem, tot de volgende ochtend of als hij langer als 8 uur heeft stil gestaan.

Auto heeft in 2017 een software update gehad, 1 maand geleden is de tandriem met spanners vervangen + een grote beurt + nieuw bobine blok.

Voor de zekerheid heb ik de injectoren laten testen, maar deze geven een goed spuitbeeld en goed opbrengst per injector.

Deze week de zeefjes van de nokkenasregelaars eraf gehaald, maar nog heeft hij een broerde start.

Zou dit probleem in de nokkenasverstellers kunnen zitten.

Gr Henry Visser

MKI
      Deelnemer

Hier hetzelfde probleem met mijn insignia uit 2015. Lees graag de antwoorden even mee.

Ironhide
        Deelnemer

Hoi,

Hier ook dezelde probleem, bougies vervangen en alle bobines koude start gaat met trillen en schokken wanneer de auto warm heeft  gelopen rijdt het als een zonnetje.

Haasje17
          Moderator

Zijn de klepstoters van deze motoren al eens vervangen? Deze motoren hebben kleppen die gesteld dienen te worden door vervangen van de stoters van verschillende lengtes.

jeroendr
            Deelnemer

ik heb hetzelfde probleem, echter dan met een 2.0 turbo motor. Bougies vervangen, geen storingsmelding op dashboard en geen foutmelding in de computer.

Haasje17
              Moderator

@Jeroendr, welk type 2.0 turbo heb je? De z20net?

jeroendr
                Deelnemer

@Haasje17 , een A20NHT – 162kw, nu ben ik er net achter dat er een tikkend geluid van de hogedruk pomp af komt. Zou dat een oorzaak kunnen zijn

van het haperend stationair draaien bij een koude start? Het is echt alleen wanneer hij bij koude start wat hoger in toeren loopt, en is

het weg wanneer hij terug in toeren valt.

Haasje17
                  Moderator

Die brandstofpompen tikken altijd, wat is de km stand? Ketting spanning controleren.

jeroendr
                    Deelnemer

Kmstand is 130000, als ik het stekkertje van de pomp los maak is het tikken weg. De ketting hoor je verder niet.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.