Forumindex › Forums › Techniek › Banden, remmen en onderstel › Slechte ervaringen met All Brake Systems/ABS!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 november 2012 om 23:30 #17253231
Kennen jullie dit merk?
http://www.abs-bv.nl/en/” onclick=”window.open(this.href);return false;Tot nu toe met alles wat ik van dit merk gehad heb zeer slechte ervaringen. :thumbdown
Wiellagers die van het begin af aan herrie maakten, stuurkogels die binnen twee jaar enorme speling vertoonden, reparatiesetjes waarvan rubbers binnen een jaar met droogtescheuren zaten…. :thumbdown :thumbdown :thumbdown
En nu al weer jaren aan het tuffen op SKF lagertjes en Delphi kogels en geen centje pijn! :wtf
Moet ze misschien toch eens er op aanspreken, maar zal wel het standaard antwoord worden:”Dat doetie anders nooit!” :sleeping
Wil er toch mensen voor waarschuwen, het is niet eens de moeite om het er op te schroeven, want het kan er zo weer af! Klassiek voorbeeld van goedkoop is duurkoop! :swear
Koop alleen nog maar origineel en als het niet zo makkelijk anders kan raad ik van harte Delphi of Febi aan, want dat is minstens zo goed als origineel…
29 november 2012 om 00:25 #18079137Ben persoonlijk van mening dat spullen aanschaffen van All Brake Systems, De Grootste verkeerde bezuiniging is die je kan maken..
Origineel monteren vind ik wat overdreven, maar een beetje merkselectie mag je best zijn.
Remdelen van HITEC is vergeleken met dit A.B.S. Gewoon TOPspul..
wat plaats ik meestal
Remmen:
RemBlokken en Voeringen: TRW
Schijven: Brembo of Bosch
Achterremcilinders: Hitec of TRW maakt opzich niet veel uit, die van Hitec gaan GOED lang mee, en kosten niet veel.Ophanging:
Moog of OrrigineelDistrisets en Riemen:
Gates
SKF
Flennoretc etc..
Willem
29 november 2012 om 16:46 #18079138oftwel, willem haalt alles bij rijsbergen/slager of een andere Van Heck leverancier
de spullen van de brezan doen er echt niet voor onder;
Remmen Van Delphi ( zowel blokken als schijven als voeringen als wielremcilinders )
voor de Jappen NIPPARTS
Kogels/draagarmen van Delphi of Febi
Filters van MANN ( of nipparts voor de jappen )
waterpompen van Meyle
Distrisets van Gates of INA
accu’s van Brega of Varta
Ontstekingsdelen van Facetde ABS delen zijn idd niet zo denderend, qua qualiteit als pasvorm ( oa remblokken enzz )
hier levert oa USN Centuri die delenik ben er geen fan van,maar sommige klanten willen t goedkoop
tja dan kunnen ze t goedkoop krijgen ook ;)29 november 2012 om 17:07 #18079139Maar het is toch op hun website net alsof ze Zwitserse uurwerken verkopen!! Ze zullen wel lekker rijk worden van lekker goedkope rotzooi verkopen. Uitvoerig getest op knak zeggen één dag na de garantieperiode. :vertag
Rotzooi is het!! :swear
29 november 2012 om 17:22 #18079140Distrisets van INA monteer ik niet meer, al 2sets kapot gehad binnen 10.000km in 1 jaar tijd gloeiende.
en nee ik haal mijn spullen niet bij Rijsbergen, wat opzich een goeie toko is., of bij die oplichters van Slager, ook niet bij garage Tillemans (Brezan)
Die laatste 2 rekenen prijzen zeg heej gloeiende. durven gewoon 15 tot 20 euro te vragen voor een kannetje G12+ koelvloeistof!!!!
40 euro voor 5 liter 5w40 synthetische olie.Willem
29 november 2012 om 19:32 #18079141Olie en kvs haal ik altijd per vat bij de oliehandel bij mij in de straat
5w40 volsyntheet met bmw ll04 spec en porsche 03 en vag ll030 voor 2,25 de liter ( bij aanschaf van 60 liter )
G12+ kvs voor 2euro en n paar cent
Losse delen tegenwoordig steeds meer uit duitsland en engeland, scheelt gewoon heel veel ( draagarmen bmw e46 met m onderstel en fabrieks xenon scheelt gewoon meer als 125% dan de nl prijzen )
29 november 2012 om 19:48 #18079142Remmen (schijven en blokjes) bestel ik ook wel eens van NK. Ook prima en zijn tot nu toe niet versleten. Trillen ook niet terwijl ik ze flink heet stook.
Is volgens mij niet veel duurder dan A.b.s.Shop jij bij de remto willem?
29 november 2012 om 20:33 #18079143Heb destijds nog eens 2 wiellagers vervangen. van een ford focus. abs lagers besteld er in geperst en alles terug monteren.. dacht even voor de zekerheid stuurkogel speling controleren. maar automatisch doe ik ook wiellager speling controleren. en ja hoor beide lagers een te ruime speling beide kanten! hierna nog 1 lager voor de zekerheid besteld van abs om te kijken of het aan het persen lag. maar nee hoor op dit lager zit gewoon een flinke speling. hierna 2 lagers van skf besteld en gemonteerd en perfect geen speling !
er zijn wel goede dingen van abs. maar veel laat te wensen over !
1 december 2012 om 00:41 #18079144Ook Remto niet Joop, alle bovenstaande bedrijven geven de Korting van mijn leverancier niet.
Overigens wel een van Heck leverancier inderdaad..
Willem
1 december 2012 om 11:27 #18079145Heb ook genoeg abs delen gemonteerd.altijd goed.
En ik ben van mening dat als een wiellager gelijk al lawaai maakt je iets fout gedaan hebt bij het erin persen van het lager, want daar worden ook vaak fouten gemaakt. Je had vooraf het lager kunnen voelen…. Of je had misschien lawaai banden.
het is natuurlijk altijd makkelijker om dan de onderdelen dan maar de schuld te geven en je eigen fouten niet toe geven. Dat gebeurt ook te vaak in garages met garantiegevallen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.