Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Slechte accu?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 november 2011 om 20:13 #17242848
Mijn accu van mijn auto lijkt iedere keer snel leeg te zijn waardoor ik af en toe naar de startkabels moet grijpen als ik de auto wil starten, ook valt geregeld de tellerverlichting uit als ik de auto start wat ook duid op een lage accuspanning. Mijn accu is slechts een 1,5 jaar oud en mijn dynamo een jaar oud. Als ik op mijn accu kijk heeft die ook zo’n indicator:
groen=goed
zwart=charge
wit=replace.Bij mij lijkt hij altijd op zwart te staan terwijl ik bijvoorbeeld 100km heb gereden, de dynamo laad netjes bij tussen de 13,8 en 14,2 volt dus dat lijkt me het probleem niet. Is mijn accu gewoon nu alweer slecht of is er iets anders aan de hand?
Het gaat om een astra h met z19dth motor.
14 november 2011 om 20:35 #17937033Je laderij is goed lees ik dus ik zou denken dat je accu aan gort is….
Rik ;)
14 november 2011 om 20:40 #17937034Heb ook deze soortgelijke problemen : zodra de deuren een half uur open staan is de accu echt leeg.
Accu is op de opel testdag gemeten en daar is niks mee aan de hand. Zelf geef ik de schuld aan de vele elecktronica in de auto.
Blijf na het uitzetten van de motor en het afzetten van het contact maar eens 5 minuten in de auto zitten en luisteren ;)14 november 2011 om 20:47 #17937035Dit hoort niet, en zal toch de Accu zijn in alle waarschijnlijkheid, je auto moet tenslotte ook prima kunnen starten bij -15graden.
en dat gaat ie waarschijnlijk ook niet doen in dit geval.
Ze hebben bij mij ook wel vaker een accu goed bevonden die het eigenlijk heel slecht deed.
half uur deur open, met radio aan huppa leeg, effe klooien met de verlichting alweer Leeg.
Toen maar een nieuwe geplaatst, kan nu als ik wil gewoon heel de dag de deuren open houden en de radio aan.
Ben bij het sleutelhok wel eens vergeten de deur te sluiten en sleutel uit het contact te halen, toen heeft de radio heel de dag (van 09:00 t/m 17:30) aan gestaan (zachtjes dat wel), met de bestuurders deur open
Willem
14 november 2011 om 20:50 #17937036M’n pa had het ook op z’n Vec-C…steeds maar de accu leeg, bijv. als je een keer een deur open en dicht had gedaan. Uiteindelijk gaf die accu de geest (moest ook wel, ieder moment dat de auto stil stond, hing hij aan de lader) en toen hebben we er een Vivaro-accu ingezet met een hogere Ah (weet de waardes niet meer). We hebben nu nergens meer last van.
14 november 2011 om 20:52 #17937037Vind zo’n vivaro accu nou ook niet zo spannend zwaar hoor, denk de Astra-H diesel een gelijkwaardige waarde heeft aan de vivaro Accu
staat normaal dezelfde in als in mijn Vectra (V6 benzine) (74Ah of 80Ah), en voor in mijn Vectra is de vivaro accu te hoog..
past dus niet altijd.
Willem
14 november 2011 om 20:55 #17937038jeetje, kom ik aan met mn 55 Ah :jerry
Rik ;)
14 november 2011 om 20:55 #17937039Das al een grote voor een Astra-F, 44Ah is de basis
14 november 2011 om 20:59 #17937040Nee, niet iedere accu past in iedere auto. Bij de Vec-C (Z22YH) hebben we getwijfeld over de accu van de Vivaro of die van de V6-diesel, maar die zou niet passen volgens de VOD. Vivaro-accu is al een heel stuk zwaarder dan de accu die er in zat (heb het even nagevraagd bij m’n pa), dat was namelijk 55 Ah.
14 november 2011 om 21:03 #17937041Er zit nu een 74ah in, dat ding kostte een goed jaar geleden 105euro, wel zonde als hij nu alweer kapot is. Het is volgensmij wel een redelijk merkloos ding (een zwarte accu met witte tekst).
14 november 2011 om 21:53 #17937042Ik heb een 60Ah in mijn astra gtc diesel zitten en ze is ook aan vervanging toe. Telkens met moeite in gang krijgen, de helft van de keren startkabels nodig. Het is zaterdag Opel Wintercheck en in dat bijhorende boekje stond speciale korting op batterijen, ruitenwissers en nog iets dat ik vergeten ben. Zou het de moeite waard zijn, of denken jullie dat ik voordeliger ben om toch zelf één te kopen en te plaatsen?
16 november 2011 om 13:13 #17937043Prijzen vergelijken he…
Willem
16 november 2011 om 15:32 #17937044Het probleem is dat elke autocentrale hier in België geen prijzen vrijgeeft, tenzij je zelf tot daar gaat.
Plus, het is mijn eerste auto en ik heb geen idee wat zo’n batterij kost, omdat ik dat nog nooit vervangen heb.
Mijn vader rijdt met een Mercedes C250 (i.v.m. veel meer electro en zetelverwarming etc.) en daar ligt zo’n gigantische batterij in, dus dat is niet te vergelijken qua prijs.
Dus wil ik gewoon weten als ik zaterdag naar de Opel-Wintercheck ga wat ik kan verwachten op de factuur aan te treffen indien ik er daar ééntje zou laten plaatsen. Gewoon een ruwe schatting…Bedankt voor de reactie :)
Jeffrey
21 november 2011 om 19:05 #17937032Weet iemand of een accu met een hoogte van 190mm ook in een astra past? de standaard hoogte is 175.
Ik denk dat ik voor deze accu ga:
Varta Silver Dynamic E38 accu 12V 74Ah(20h)Die kost bij http://www.accudienst.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; 170euro.
21 november 2011 om 19:09 #17937031Meten is weten. En dat is trouwens erg veel geld voor een accu!
Kijk eens naar een Yuasa of Bosch, kosten bij een groothandel heel veel minder.21 november 2011 om 21:49 #17937030Net even zitten meten, hij heeft een lekstroom ergens, er lekt continu 1,4A aan stroom weg, zijn er bekende plekken bij een astra h?
21 november 2011 om 21:52 #17937029Spacejam, ik zou dit graag ook eens meten, zou je mij eens kunnen vertellen hoe je dat juist gedaan hebt?
21 november 2011 om 22:45 #17937028ik weet niet hoe dat bij de nieuwere astra’s is maar als je accu lampje niet brand laad hij ook niet bij. dat is iig bij een astra f zo
21 november 2011 om 22:57 #17937027Ik kan me indenken dat een zwaardere accu nooit voldoende bijlaadt op korte stukjes. Als je een auto hebt die normaal een 44 ah accu heeft en je hangt er een 74 ah in, dan duurt het dik 1,5 keer zo lang en als je korte stukjes rijdt kan zo’n ding last krijgen van een geheugen effect??
21 november 2011 om 22:59 #17937026Net even uitgebreider zitten meten maar het lijkt toch wel mee te vallen, na het sluiten van de auto geeft hij een ongeveer een minuut 1,4A aan maar daarna zakt hij terug naar 0,08A wat me wel normaal lijkt, als ik de de 5A zekering voor de besturingselektronica eruit haal dan zakt hij terug naar 0,01A.
Met de motor uit meet ik bij de accu 12,4 volt en met de verlichting en radio aan 11,7V, de achterruitverwarming kan ik helaas niet aanzetten als de motor niet draait. Als de motor stationair draait meet ik bij de accu 13,8V en tijdens het rijden 13,9~14volt (uitgelezen via de boordcomputer). Ik heb een dynamo van 140A erin zitten overigens.
Je kan zit meter door een multimeter met stroom meet functie tussen de plus pool te zetten. Meet hier wel alleen maar lekspanningen mee aangezien die metertjes vaak maar 10A aankunnen, als je de autoverlichting aanzet ga je er waarschijnlijk al overheen.
Standaard zit er bij mij overigens ook een 74Ah accu in dus hij is niet zwaarder dan normaal. Het rondje op de accu geeft altijd zwart aan (betekend bijladen volgens de legenda op de accu) ook al heb ik 100km gereden met een dynamo spanning van 14V, hij zou dan eigenlijk makkelijk moeten bijladen. Mijn dagelijkse rit is 2x18km wat ook voldoende moet zijn om de accu vol te krijgen
23 november 2011 om 19:09 #17937045Is zo’n bosch accu ook een gel accu (of amt accu of hoe het ook heet)?
23 november 2011 om 21:40 #17937046Bosch is gewoon een Lood Accu..
en een Zwart kijkgaatje is zuurgewicht zodanig dat deze duit op niet volledig laden van in iedergeval die Cel in de accu..
Dus er is iets mis met de accu.
want laden doet ie goed, alleen niet kunnen lezen of ie dat belast ook doet (alles aan)??
Willem
23 november 2011 om 21:45 #17937047Hij blijft gewoon continu stabiel op 13,9/14V bijladen, of hij nu stationair draait of ik rijd 160, ook onder belasting met de airco, radio en achterruit verwarming aan. dat kan ik tijdens het rijden makkelijk uitlezen in de boordcomputer. Er zit een 140A dynamo in, die moet het sowieso makkelijk kunnen bijbenen maar dat doet hij volgens mij ook.
23 november 2011 om 21:49 #17937048Jup, dan wel ja, daar zit het probleem dus niet, toch die Accu..
Willem
25 november 2011 om 14:48 #17937049Bij mij zit er 110ah in :D nooit ergens last van, accu is al 7 jaar oud, wordt nu wel slecht…. (heb een astra G 2.2SE)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.