Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › slechte aankoop
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 augustus 2011 om 14:59 #17232846
Deze voormiddag ben ik een Tigra gaan ophalen die hier een straat verder als mij te koop stond.
Was gaan kijken en zag er niet schitterend uit, maar leek wel alsof er iets gemaakt kan worden.
Na ff te laten warmdraaien en goed rond de auto gelopen te hebben heb ik dan toch beslist om hem naar huis te rijden.
Bij de thuiskomst de sideskirts gedemonteerd (wou het doen toen ik was gaan kijken, maar dat kan je moeilijk doen als de wagen nog niet van jou is vind ik. :hmmz )
Naderhand bleek dus dat ik dat beter wel had gedaan, de roest is veeeeel erger dan ik had kunnen denken.
Ik met m’n stomme kop heb er ook niet aan gedacht om ff op m’n rug eronder te gaan liggen. Blijkt een van de chassisbalken helemaal verrot te zijn, wat ik trouwens enorm raar vind hier in België dat het niet afgekeurd is.
Op dit moment zakte de moed me al in de schoenen, maar toch nog ff verder gekeken of er voor de rest niets was, en jawel hoor, het achterpaneel is langs de binnenkant ook helemaal goed aangetast.Natuurlijk heb ik bij dit alles foto’s genomen ter verduidelijking. :jerry
Roest binnenzijde achterplaat (loopt helemaal door)
Al “herstelde” wielrand:
Dorpels:
Chassisbalk:
Dit kan toch niet anders dan een van de slechtste tigra’s zijn die er nog rondrijden. :swear
Nog een geluk dat ik her niet veel voor heb betaald21 augustus 2011 om 15:07 #17818418ik heb ze wel eens slechter gezien :hmmz
niet dat deze in goede staat is, maar lijkt me goed te doen toch?
21 augustus 2011 om 15:16 #17818419idd als je beetje kunt lssen is het goed te doen lijkt me
zelfde verhaal heb ik ooit eens gehad met een monza weken druk me geweest maar goed
21 augustus 2011 om 15:29 #17818420is de normale roest schade aan de tigra,vroeg of laat krijgen nagenoeg alle tigras op die platsen last van roest.
vergeet niet deze tieg is ook al minimaal 14 jaar oud, dus raar is het niet
21 augustus 2011 om 16:09 #17818421Net zoals een corsa uit 94/95…is goed te doen hoor.
Heb dit bij mijne ook allemaal aangepakt behalve dan de wielkasten.21 augustus 2011 om 16:34 #17818422Ik heb mezelf ook al voorgenomen om er gewoon aan te beginnen, kwestie van er een beetje een leerschool van te maken. :vertag . Ga proberen om al het plaatwerk zelf te plooien (blijkbaar zijn er toch geen dorpels te koop voor een tigra?) Alleen dat achterpaneel zie ik niet zo zitten, lijkt me wel wat lastig om eruit te krijgen en terug te lassen (aangzeien het over de volledige naad gaat).
Ik heb nu net al een groot deel blank gezet. De dorpels moet me wel lukken, hier en daar nog een plekje in de achterste wielkasten en de chassisbalk.Ik stel me wel de vraag of het nog de “moeite” is, de wagen heeft toch ook wel bijna 200.000 km op de teller en d-riem, waterpomp e.d. zijn nog nooit vervangen geweest, motor draait wel nog redelijk goed, maar dat had ik dan ook wel verwacht aangezien het me toch wel een betrouwbaar blokje lijkt.
21 augustus 2011 om 16:53 #17818423Distributie riem is nog nooit vervangen met zijn 2 ton?
21 augustus 2011 om 17:16 #17818424Balen van die roest!
Veel succes ermee! Het is inderdaad mooi om zo het één en ander te leren.21 augustus 2011 om 18:06 #17818416@joop1970 wrote:
Distributie riem is nog nooit vervangen met zijn 2 ton?
ik denk het wel hoor 2 ton haal die niet met een riem
wat is dat normaal 4jaar en om de 60.000km als het een 1616v is
21 augustus 2011 om 19:34 #17818425Ik had maar zo een vermoeden dat ie nog niet vervangen is geweest.
Maar idd bij zo een korte interval zal het ongetwijfeld al wel eens gebeurd zijn, als was het maar 1 maal, de persoon van wie ik hem heb gekocht wist van niks en hij heeft hem al sinds 2005.
Daarnet nog wat verder gedaan, stukken dorpel al losgeslepen, puntlassen van achterpaneel al doorboord.
Morgen plaatmetaal gaan halen of bestellen indien nodig (wss zullen ze niks dik genoeg hebben liggen voor de chassisbalk, daar begin ik zoiezo mee omdat ik daar het meeste schrik voor heb.21 augustus 2011 om 19:54 #17818426Ik heb ze vaker dan vaak verrot gezien, en deze is nog lief qua roest.
Tigra’s zijn wat dat betreft tricky auto’s om te kopen.
Willem
21 augustus 2011 om 20:24 #17818427Ik had maar zo een vermoeden dat ie nog niet vervangen is geweest.
Ah, ik dacht al. Als je het opknapt heb je toch weer een gaaf autootje :thumbup
22 augustus 2011 om 16:34 #17818428als ze toen nou is de foefjes van nu konden toepassen hadden we roestvrije auto`s gehad ;)
22 augustus 2011 om 16:36 #17818429@wim-v6 wrote:
Ik heb ze vaker dan vaak verrot gezien, en deze is nog lief qua roest.
Tigra’s zijn wat dat betreft tricky auto’s om te kopen.
Willem
Tigra’s zoiezo…ook motorisch. Dramablokken vind ik het.
Maar ook de corsatjes willen goed rotten.ALs iemand een corsatje zoekt raad ik ze altijd aan om een +96er te kopen want daarvoor zijn ze wel rottig.
Of je moet van lassen houden :angel23 augustus 2011 om 07:30 #17818430alleen helpt dat +1996 niet echt bij een tigra, de voorkant is wel meegenomen in de verbeterpunten van de corsa, maar de kont niet helaas..
en die motoren, ja dat zijn de befaamde smallblock 16V apparaten he…
Willem
14 november 2011 om 20:40 #17818431Nou heb ik geen verstand van Tigra’s maar het lijkt wel of die bovengemiddeld meer roesten vergeleken met andere Opelmodellen.
Of heb ik het mis ?Rik ;)
18 november 2011 om 20:34 #17818417tigra’s roesten behoorlijk idd. kan calibramenno je alles over vertellen……
heb ze ook wel erger gezien. corsa’s vallen over het algemeen best mee hoor. heb weinig echt rotte gezien.mijn a1 tr valt ook nog wel mee. 1 plekje op de dorpel (kom er niet doorheen) en wielranden achter zijn verrot. verder eigenlijk niets. die is 26 jaar oud:D
de astra fjes roesten naar mijn inzien het meeste.
10 maart 2012 om 21:09 #17818415AnoniemLid sinds:
1 January 1970lol, lekker oud forum ook.. Maar ik zou wel eens benieuwd zijn geweest naar hoe je voorgangers deze auto dan hebben behandeld..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.