Slecht trekken

Forumindex Forums Modellen Tigra Slecht trekken

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222572
    BartKeulers
      Lid sinds:
      17 June 2010

      Hey allemaal,

      Ik heb een vraagje,

      De laatste tijd (ongeveer 2 weken) rijd mijn Opel niet zo heel erg super goed meer. Als ik optrek heb ik wel vaker (niet altijd) last ervan dat mijn auto niet meer fatsoendelijk wil wegtrekken. Ik kan dan het pedaal helemaal intrappen (Pedal to the Medal) en nog kom ik niet snel vooruit. Hij houdt een tijdje in, Begint dan een beetje te stotteren en schiet dan ineens wel vooruit, (Maar nog niet optimaal.)

      Het rare is dat de auto dit niet altijd doet en ik ook niet kan zeggen dat het persee bij een koude motor of een warme motor is,..

      Heeft iemand enig idee?

      Alvast bedankt voor jullie hulp, Groetjes

      Bart

      #17689056
      2e-c14nz
        Lid sinds:
        5 June 2009

        Allereerst welkom op het forum :) Misschien een idee om je even voor te stellen in het daarvoor bestemde topic. Heb je iets aan je auto gedaan? Denk aan open luchtfilter? Heb je eventueel de onderhoudsgeschiedenis? Wat is er vervangen? Rookt de auto bij gasgeven? Hoe is de temp? Wat vaak bij de x14 en x16 motoren is, is dat de gasklep vuil is. Deze dien je schoon te maken, of te laten maken met remmenreiniger.

        #17689057
        BartKeulers
          Lid sinds:
          17 June 2010

          Het Betreft een Opel Tigra 1.6 16 Valve

          Hij is uitgevoerd met een dubbel uitlaatsysteem en een open air Tenzo-R sportluchtfilter. Hij heeft 180.000 op de teller staan en is altijd goed onderhouden.

          Ik volg zelf een studie Motorvoertuigentechniek op het Hbo dus ik weet er zelf al aardig wat van af, maar ik kan maar niet vinden waar het probleem ligt,..

          #17689058
          BartKeulers
            Lid sinds:
            17 June 2010

            * Temperatuur is prima.
            * Roken doet hij niet.
            * Oliedruk is in orde.
            * Benzine is goed.
            * Alle vloeistoffen zijn in orde.

            Hij rijd gewoon zoals hij al tijden rijd, en er is niet recentelijk iets vervangen of aan veranderd. Maar sinds twee weken doet hij zo raar.

            #17689059
            kaneelschep
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 November 2004

              Das toch net zoiets als dat je ook geen slechte pizza of sex hebt :P ;) :D

              ok ok.. Is je kat niet aan het dichtslippen?
              Trouwens.. Dan weet je toch ook dat ie met een open luchtfilter eigenlijk alleen maar meer warme lucht gaat aanzuigen die je juist niet in de motor wilt? ;)

              #17689060
              BartKeulers
                Lid sinds:
                17 June 2010

                Mijn Luchtfilter is langs de bumper geplaatst, zodat die de koude lucht aanzuigt die die door de rijwind binnenkrijgt, dus warme Lucht,… Uhh nee,.. :hmmz En je weet, koude lucht neemt minder volume in dan warme lucht, dus mijn luchtfilter zorgt er juist voor dat ik een rijker mengsel krijg.

                En deze zit er al twee jaar in, dus daar ligt het echt niet “opeens” aan,.. ;)

                #17689061
                2e-c14nz
                  Lid sinds:
                  5 June 2009

                  Dan zou ik kijken of je, wanneer je tijd en zin hebt, je gasklep schoon kunt maken. Het is toch geen overbodige luxe bij deze motoren

                  #17689062
                  Devil eye
                    Lid sinds:
                    25 March 2010

                    Je kunt ook eens de stappenmotor reinigen helpt ook wel eens of is de egr niet vervuild:hmmz

                    #17689063
                    misja
                      Lid sinds:
                      6 September 2010

                      de rubber die tussen je gasklep en je bovenspruitstuk kan een scheurtje inzitten en eventuele alle slangen nakijken. of ze soepel zijn en niet broos en hard.

                      succes

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.