Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › slecht stationair lopen 20SEH
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 september 2012 om 13:15 #18040274
Bijna alles goed.
Je hebt de rood blauwe van de motorkabelboom alleen verkeerd aangesloten.
Die moet naar de brandstofpomp en niet op de geschakelde plus (zwart).Onder op je gasklephuis, zit daar wel een slang op de vacuum aansluiting?
Hoe goed zijn je rotor en verdelerkap?
Hoe oud zijn de bougies?28 september 2012 om 15:35 #18040275@freek corsa wrote:
Bijna alles goed.
Je hebt de rood blauwe van de motorkabelboom alleen verkeerd aangesloten.
Die moet naar de brandstofpomp en niet op de geschakelde plus (zwart).Onder op je gasklephuis, zit daar wel een slang op de vacuum aansluiting?
Hoe goed zijn je rotor en verdelerkap?
Hoe oud zijn de bougies?oke dus de rood blauwe loopt direct naar de brandstofpomp? of is het om het brandstof relais te schakelen?
op het gaskleppenhuis zit geen vacuüm slang of een ongebruikt aansluitpunt. alleen een slang die terug loopt naar de koelvloeistoftank.
de rotor en verdelerkap zien er goed uit, geen aanslag of slijtage. en met een plantenspuit heb ik verneveld water op de kap gespoten tijdens het draaien om te kijken of er scheurtjes in zaten.
de bougies zijn nieuwe van het zelfde type.
ik vraag me af, waar zou de relais van de pomp en voor de ecu normaal gesproken zitten?
wat me ook opviel tijdens de corsa meeting is dat er van de bobinehouder er een kabel naar de massa loopt. bij mij zit het nu gewoon met 2 bouten vast aan de wielkas maar maakt wel verbinding.
zou ook nog een oorzaak kunnen zijn?28 september 2012 om 16:08 #18040276Bobine zit wel goed volgens mij. Zou eens kijken naar je gasklephuis, daar zitten als het goed is 3 pijpje op. 2 voor de gasklepverwarming, die kun je weglaten. En 1 van je ontluchting vanaf je kleppendeksel. Er hoeft geen slang naar je koelvloeistofpotje vanaf daar. Kijk wel even welke je aansluit. Kans is dat ie nu gewoon daar valse lucht zuigt.
28 september 2012 om 16:09 #18040277Owja het relais, ligt eraan van wat voor auto je de kabelboom hebt volgens mij. Die van mij hangt in de motorruimte, van sommige types hangt ie bij de computer.
28 september 2012 om 16:29 #18040278oke, heb net weer even gekeken dus die naar het potje kan weg en dus ook die naar het koelhuis gaat? en dan moeten die 2 pijpjes worden afgedicht? en die van het koelhuis en het potje uiteraard :D
de kabelboom is van een e kadett. heb geen relais kunnen vinden in de motorruimte of bij de ecu. alleen links onder de zekeringen zitten 3 relais, volgensmij van de corsa zelf. heb net even de rood blauwe op de kabel van de pomp aangesloten maar wou niet starten, alleen als het weer op de schakelde plus zit. en de geschakelde plus zal die dan op de rode van de motor kabelboom moeten, ipv direct op de +?
28 september 2012 om 20:00 #18040279ik heb op marktplaats een Seh computer+koplete motor draadboom aangeboden. je mag hem van mij proberen en als het je probleem oplost weet je wat je kwijt bent om deze storing te elimineren.
29 september 2012 om 13:17 #18040280@NoFear1696 wrote:
ik heb op marktplaats een Seh computer+koplete motor draadboom aangeboden. je mag hem van mij proberen en als het je probleem oplost weet je wat je kwijt bent om deze storing te elimineren.
bedankt voor het aanbod, maar de draadboom en ecu heb ik al eens vervangen of geprobeerd. zonder resultaat helaas.
29 september 2012 om 14:46 #18040281oke iets wat ik zelf al weer vergeten was dat glenngsi vertelde dat er nog een deel van de kabelboom bij hoort.een deel met een ronde stekkers en daar hoort ook het relais op te zitten.
dus heeft iemand die misschien nog los?1 oktober 2012 om 15:52 #18040282Dat is hetzelfde als het deel waar bij jou de draadjes van de auto-kabelboom op de motor-kabelboom aangesloten wordt. Die hoeven er dus niet per se tussen te zitten, alleen in de auto waar de motor origineel in zit.
Op je gasklephuis horen 3 pijpjes te zitten, 2 voor de gasklepverwarming en 1 voor de kleppendekselontluchting. Die 2 van de gasklepverwarming hoef je niks mee te doen, die kan je gewoon los laten. Die van de kleppendekselontluchting moet je wel wat mee doen, het liefst weer origineel aansluiten met een slang naar het kleppendeksel toe. Het overloopje van je koelwaterreservoir moet op een klein pijpje die ergens aan de bovenkant van je radiateur zit.
1 oktober 2012 om 16:53 #18040283ok, ja dat zit dan iig goed. alleen is het me dan nog niet duidelijk met de brandstofpomp want zonder de geschakelde plus op rood/blauw wil het niet aanslaan en is dit ook nodig om de motor goed te laten lopen?
17 oktober 2012 om 15:59 #18040249Alle cilinder compressie’s gelijk?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.