Slecht starten wanneer warm

Forumindex Forums Techniek Cih Slecht starten wanneer warm

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Stender
    Moderator

Ik heb even gezocht op het forum maar ik kon geen antwoord op mijn vraag vinden.

Mijn geval: ik heb een standaard 2.0s en deze start, wanneer koud, binnen 1 seconde. Loopt daarna netjes met de automatische choke erop. Echter, als ik een stuk rijd en probeer hem dan weer te starten, dan gaat het moeilijk. Startmotor doet hetzelfde alleen het duurt langer en soms wel 2x.

Waar kan dit aan liggen? Ik zat zelf te denken aan bougiekabels ofzo, motor loopt verder perfect.

Freestyler
      Deelnemer

kan aan de bougie kabels ligge, kan ook de verdeler/rotor zijn
        Of de bobine.

Of de automatische choke gaat dicht terwijl die eigenlijk open zou moeten blijven.

Jagermeister

Misschien je massakabel tussen het motorblok en carrosserie… Heb ik ook al eens gehad bij een manta. Als ie koud is start ie perfect, als ie warm is bijna niet meer aan de praat te krijgen… Gewoon ff testen dmv een kabel tussen blokkie en carros te bevestigen.

Stender
          Moderator

rotor is vorig jaar vervangen en verdeler was nog goed. Choke gaat volgens mij goed open en dicht, je hoort ´m goed choken als ´ie koud is. Altijd gas indrukken voor het starten.

Ik denk dat ik binnenkort eens nieuwe bougiekabels ga kopen, kijken of het werkt. Zo niet, dan ga ik de massakabel proberen. Hoeveel mm2 moet zoiets zijn?

i200

Gaat hij moeilijk rond of slaat hij moeilijk aan.??
              Vaak is de carburateur gaar bij een 2.0 s en loopt de vlotterkamer over bij warme motor.
              Even je niveau controleren en zonodig afstellen.

postbusmanta
              Deelnemer

Geef je gas tijdens het starten als hij warm is?

Druk je het gaspedaal in voordat hij gestart wordt als hij warm is?

Carburateur lijkt altijd wel een eigen gebruikshandleiding te hebben :P

Stender
                Moderator

origineel gepost door postbusmanta
                  Geef je gas tijdens het starten als hij warm is?

Nee nooit, ook niet als ie koud is

Druk je het gaspedaal in voordat hij gestart wordt als hij warm is?

Als ‘ie eenmaal warm is niet meer.

Carburateur lijkt altijd wel een eigen gebruikshandleiding te hebben :P

Ja als het daar aan ligt :P

postbusmanta
                  Deelnemer

Ik zou zeggen:

probeer eens te experimenteren met gasgeven tijdens het starten.

Ik heb de ervaring dat het wel nodig is bij carburateur.

Half tot 3/4 gas tijdens het starten bij warme motor.

Ook twee maal gas intrappen voordat je start kan helpen. Nu pompt de acceleratiepomp brandstof in je warme spruitstuk. Dit verdampt heel snel. Als je nu start, kan dat helpen bij het eerder aanslaan van de motor.

Iemand andere ervaringen?

Jagermeister

origineel gepost door Stender
                      rotor is vorig jaar vervangen en verdeler was nog goed. Choke gaat volgens mij goed open en dicht, je hoort ´m goed choken als ´ie koud is. Altijd gas indrukken voor het starten.

Ik denk dat ik binnenkort eens nieuwe bougiekabels ga kopen, kijken of het werkt. Zo niet, dan ga ik de massakabel proberen. Hoeveel mm2 moet zoiets zijn?

Ongeveer de dikte als die van de massa van je accu… kan al voldoende zijn.

H-400
                      Deelnemer

Bij een koude carburator met automatische choke moet je éénmaal je gaspedaal
                        intrappen, om dus de chokeklep te activeren,en dan starten zonder gas te geven.
                        Bij het warmdraaien zal de elektroverwarmde doos de chokeklep terug openen.
                        Eens de motor heet is kan je controleren onder je luchtfilter of je choke-klep wel
                        open staat, het is mogelijk om dit af te stellen.
                        Maar zowiezo zoals postbusmanta vermelde meer dan halfgas geven, om te vermijden
                        dat je je motor verzuipt.
                        Ik ben nog van die generatie die de carb’s van kindsaf ingelepeld kregen, en elke
                        automatische shoke is nooit dezelfde als toe hij nieuw was, zodat elke Opel een
                        eigen starteigenschap kreeg door slijtage en vervuiling.

CQPV6
                        Deelnemer

:hmmz heb dit ook met mijn 12N….. kan wel een jaar stil staan, start koud in één keer. Eenmaal warm is het altijd weer stunten met het gaspedaal:thumbdown Zou dit graag anders willen maar ben er tot op vandaag nog niet uit hoe ik dat aan moet pakken:mad:

Stender
                          Moderator

Ik ga zodra het weer een beetje beter wordt eens proberen om gas te geven tijdens het starten. Als dat niks wordt kan ik altijd nog onderdelen vervangen.

Ik houd jullie op de hoogte, in ieder geval bedankt.

boyanka
                            Deelnemer

:hmmzverbruikt ie olie? dan heb je je antwoord waarom

Stender
                              Moderator

Toen ik terug was van Duitsland heeft ie ietjes gebruikt, toen heb ik ‘m naar z’n top (180) gereden en stukje gereden met 160.
                                Daarna was er 2-3mm van de peilstok. Daarvoor nooit merkbaar gebruikt.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.