Slecht starten wanneer warm

Forumindex Forums Techniek Cih Slecht starten wanneer warm

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17224784
    Stender
    Moderator
      Lid sinds:
      5 April 2009

      Ik heb even gezocht op het forum maar ik kon geen antwoord op mijn vraag vinden.

      Mijn geval: ik heb een standaard 2.0s en deze start, wanneer koud, binnen 1 seconde. Loopt daarna netjes met de automatische choke erop. Echter, als ik een stuk rijd en probeer hem dan weer te starten, dan gaat het moeilijk. Startmotor doet hetzelfde alleen het duurt langer en soms wel 2x.

      Waar kan dit aan liggen? Ik zat zelf te denken aan bougiekabels ofzo, motor loopt verder perfect.

      #17713299
      Freestyler
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 January 2006

        kan aan de bougie kabels ligge, kan ook de verdeler/rotor zijn
        Of de bobine.

        Of de automatische choke gaat dicht terwijl die eigenlijk open zou moeten blijven.

        #17713300
        Jagermeister
          Lid sinds:
          6 March 2008

          Misschien je massakabel tussen het motorblok en carrosserie… Heb ik ook al eens gehad bij een manta. Als ie koud is start ie perfect, als ie warm is bijna niet meer aan de praat te krijgen… Gewoon ff testen dmv een kabel tussen blokkie en carros te bevestigen.

          #17713301
          Stender
          Moderator
            Lid sinds:
            5 April 2009

            rotor is vorig jaar vervangen en verdeler was nog goed. Choke gaat volgens mij goed open en dicht, je hoort ´m goed choken als ´ie koud is. Altijd gas indrukken voor het starten.

            Ik denk dat ik binnenkort eens nieuwe bougiekabels ga kopen, kijken of het werkt. Zo niet, dan ga ik de massakabel proberen. Hoeveel mm2 moet zoiets zijn?

            #17713302
            i200
              Lid sinds:
              10 November 2007

              Gaat hij moeilijk rond of slaat hij moeilijk aan.??
              Vaak is de carburateur gaar bij een 2.0 s en loopt de vlotterkamer over bij warme motor.
              Even je niveau controleren en zonodig afstellen.

              #17713303
              postbusmanta
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 July 2004

                Geef je gas tijdens het starten als hij warm is?

                Druk je het gaspedaal in voordat hij gestart wordt als hij warm is?

                Carburateur lijkt altijd wel een eigen gebruikshandleiding te hebben :P

                #17713304
                Stender
                Moderator
                  Lid sinds:
                  5 April 2009

                  origineel gepost door postbusmanta
                  Geef je gas tijdens het starten als hij warm is?

                  Nee nooit, ook niet als ie koud is

                  Druk je het gaspedaal in voordat hij gestart wordt als hij warm is?

                  Als ‘ie eenmaal warm is niet meer.

                  Carburateur lijkt altijd wel een eigen gebruikshandleiding te hebben :P

                  Ja als het daar aan ligt :P

                  #17713305
                  postbusmanta
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 July 2004

                    Ik zou zeggen:

                    probeer eens te experimenteren met gasgeven tijdens het starten.

                    Ik heb de ervaring dat het wel nodig is bij carburateur.

                    Half tot 3/4 gas tijdens het starten bij warme motor.

                    Ook twee maal gas intrappen voordat je start kan helpen. Nu pompt de acceleratiepomp brandstof in je warme spruitstuk. Dit verdampt heel snel. Als je nu start, kan dat helpen bij het eerder aanslaan van de motor.

                    Iemand andere ervaringen?

                    #17713306
                    Jagermeister
                      Lid sinds:
                      6 March 2008

                      origineel gepost door Stender
                      rotor is vorig jaar vervangen en verdeler was nog goed. Choke gaat volgens mij goed open en dicht, je hoort ´m goed choken als ´ie koud is. Altijd gas indrukken voor het starten.

                      Ik denk dat ik binnenkort eens nieuwe bougiekabels ga kopen, kijken of het werkt. Zo niet, dan ga ik de massakabel proberen. Hoeveel mm2 moet zoiets zijn?

                      Ongeveer de dikte als die van de massa van je accu… kan al voldoende zijn.

                      #17713307
                      H-400
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 November 2006

                        Bij een koude carburator met automatische choke moet je éénmaal je gaspedaal
                        intrappen, om dus de chokeklep te activeren,en dan starten zonder gas te geven.
                        Bij het warmdraaien zal de elektroverwarmde doos de chokeklep terug openen.
                        Eens de motor heet is kan je controleren onder je luchtfilter of je choke-klep wel
                        open staat, het is mogelijk om dit af te stellen.
                        Maar zowiezo zoals postbusmanta vermelde meer dan halfgas geven, om te vermijden
                        dat je je motor verzuipt.
                        Ik ben nog van die generatie die de carb’s van kindsaf ingelepeld kregen, en elke
                        automatische shoke is nooit dezelfde als toe hij nieuw was, zodat elke Opel een
                        eigen starteigenschap kreeg door slijtage en vervuiling.

                        #17713308
                        CQPV6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          8 October 2008

                          :hmmz heb dit ook met mijn 12N….. kan wel een jaar stil staan, start koud in één keer. Eenmaal warm is het altijd weer stunten met het gaspedaal:thumbdown Zou dit graag anders willen maar ben er tot op vandaag nog niet uit hoe ik dat aan moet pakken:mad:

                          #17713309
                          Stender
                          Moderator
                            Lid sinds:
                            5 April 2009

                            Ik ga zodra het weer een beetje beter wordt eens proberen om gas te geven tijdens het starten. Als dat niks wordt kan ik altijd nog onderdelen vervangen.

                            Ik houd jullie op de hoogte, in ieder geval bedankt.

                            #17713310
                            boyanka
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              8 June 2005

                              :hmmzverbruikt ie olie? dan heb je je antwoord waarom

                              #17713311
                              Stender
                              Moderator
                                Lid sinds:
                                5 April 2009

                                Toen ik terug was van Duitsland heeft ie ietjes gebruikt, toen heb ik ‘m naar z’n top (180) gereden en stukje gereden met 160.
                                Daarna was er 2-3mm van de peilstok. Daarvoor nooit merkbaar gebruikt.

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.