Slecht starten Opel Corsa 1.3 CDTI 2006

Forumindex Forums Modellen Corsa Slecht starten Opel Corsa 1.3 CDTI 2006

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    H.r.
    Deelnemer

Ik heb een probleem met mijn opel corsa 1.3 CDTI (2006)  Hij start heel slecht vaak pas na twee keer proberen wil hij aanslaan. Ik moet ook altijd een beetje gas bijgeven. De startproblemen doen zich ook voor als de motor warm staat. Ik ben al bij de garage geweest omdat ik dacht dat het de gloeibougies waren maar dat is niet zo. Hij is ook helemaal uitgelezen maar er was niks speciaals te zien.  Weten jullie meer?

Groet,

Halewijn

Byjugo
      Deelnemer

Heb je de 75 of de 95pk versie van de CDTI?

Gloeistiften lijken inderdaad verdacht, maar dan zou hij wel een melding moeten geven in de ecu.

in ieder geval: geef je hem altijd voldoende tijd om even voor te gloeien?
        Normaliter is dat enkele seconden, maar met het huidige koude weer wil het soms wat langer duren.
        Mijn eigen CDTI heeft er op het moment ook wat meer moeite mee. Normaliter merk je niet eens dat hij moet voorgloeien, nu is dat iets van 5 sec.

H.r.
        Deelnemer

Ik heb een 75 pk. Ik denk dat er een Fiat multijet motor in ligt. Ik begrijp dat ik lang genoeg moet gloeien. Het gloeilampje gaat soms wel snel uit maar ik heb getest en de gloeistiften blijven nog wel even doorgloeien ook al is het lampje uit. De auto had dit probleem ook bij warm weer en ook als ik al even gereden heb en de motor is nog warm start die moeilijk.

Byjugo
          Deelnemer

Dan lijkt het er meer op dat er iets anders niet helemaal klopt met de ontsteking.

Ik begin nu zelf te denken aan nokkenassensor of krukassensor…
            Maar ook dan zou je verwachten dat er een foutcode gevonden wordt. :scratch:

mike van besouw
            Deelnemer

Mischien stomme opmerking maar Mischien is je gasklep vervuilt ?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.