Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Slecht starten en tikkende klepstoter astra H
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 september 2012 om 07:10 #17251975
Ik heb twee ‘problemen’ met mijn astra H. Aller eerst start hij soms slecht. Hij pakt hem wel altijd maar de ene keer net aan en de andere keer helemaal geen problemen. Het maakt geen verschil of de moter warm of koud is, het gebeurd random. De accu is al eens vervangen en ik weet niet of de CIM modificatie is toegepast.. Hoe kan ik dat controleren? En wat kan het probleem eventueel anders zijn?
Ik had al een tijdje last van een tikkende moter. Nu is bij de garage geconstateerd dat het waarschijnlijk een hangende klepstoter is. De monteur heeft een goedje door mijn olie gedaan en de moter een tijdje laten draaien. Hierna is de olie ververst en is er nog een component toegevoegd om te zorgen dat het verbeterd. Dit kan zo’n 500 á 600 kilometer duren. Nu zit ik nog niet aan deze kilometers maar ik merk nog niet echt verbetering. Het getik blijft. Ik heb verder ook geen verlies in vermogen of dergelijk, het irriteert gewoon. Wat zijn eventueel hiervoor de oplossingen? Of moet ik nog geduldig wachten tot ik bij de 600 km ben en hopen dat het dan over is?
Het betreft een Astra H uit 2005 met een Z16XEP moter.
4 september 2012 om 17:20 #18063271Ik zit hier met ongeveer hetzelfde probleem bij mijn Z18XE…
dit topic blijf ik dus even volgen4 september 2012 om 20:12 #18063272Welke van de twee problemen heb je? :)
4 september 2012 om 20:35 #18063273tikkende klepstoter heb ik ook eens gehad bij een Astra H, met Z14XEP motor.
hier waren 2 stoters kapot, die hielden gewoon geen olie meer vast, dus met dat goedje gaat dan niet meer werken.Nieuwe stoters is dan de enigste optie.
Beschrijf je startprobleem eens wat beter, want dat begrijp ik niet helemaal :angel
5 september 2012 om 06:42 #18063274Zitten daar nog veel uren in om dat te vervangen? Dus wat voor eventuele kosten kan ik verwachten (gelukkig heb ik wel een vriend die monteur is :) )
Het is wat lastig te verwoorden maar hij start altijd, alleen de ene keer start hij gelijk en de andere keer heeft hij wat moeite om direct te starten. Hij draait dan wel rond maar pakt hem niet gelijk. Dit gebeurd op onwillekeurige momenten. Zo kan het zo zijn dat ik net heb gereden en bijvoorbeeld even ben gaan pinnen, dan wil ik hem weer gaan starten en dan lijkt het net of de accu bijna leeg is. Heeft hij twee dagen stil gestaan dan start hij gewoon goed bijvoorbeeld.
Zo duidelijker omschreven? :) Anders hoor ik dat graag!
5 september 2012 om 16:22 #18063275die stoters vervangen is een uurtje of 2 a 3 werk.
je hebt een distributieketting volgens mij he?
die 1400 waar ik het toen bij gedaan heb in ieder geval wel.nokkenassen moeten eraf, dan kun je de stoters er zo uit trekken.
mijn advies, vervang ze allemaal, en niet alleen die wat stuk zijn!!
anders kun je na een paar maanden weer alles los maken omdat er een andere tikt. Als je pech hebt.Dat startprobleem is wel vaag.
Kan aan je startmotor liggen, dat die inwendig kortsluiting maakt.
Een keer gehad bij een Volvo V70.
accu was goed, maar het leek alof die stuk of leeg was zo ‘zwaar’ draaide de motor rond.
startmotor was toen loeiheet (na 1 keer starten) zoveel stroom trok die weg.
nieuwe startmotor erop en toen was het goed.
maar of dit in jou geval ook zo is kan ik zo niet zeggen5 september 2012 om 16:54 #18063276@GSI Racer wrote:
die stoters vervangen is een uurtje of 2 a 3 werk.
je hebt een distributieketting volgens mij he?
die 1400 waar ik het toen bij gedaan heb in ieder geval wel.De Z1.4XEP is inderdaad een ketting motor maar de Z1.6XEP heeft gewoon een riem.
Luuk
5 september 2012 om 17:20 #18063277Beide bedankt voor de antwoorden. Ik heb gelukkig een vriend die monteur is dus ik zal hem even raadplegen. Ik zal ze inderdaad gelijk wel allemaal vervangen. Kan het kwaad om er nog even mee door te rijden?
Kan ik nog testen of meten of het iets met de startmoter te maken heeft?
5 september 2012 om 19:39 #18063278als je vriend er niet uit komt, breng je hem maar naar mij :jerry
je kunt eens laten meten hoeveel ampere de startmotor weg trekt ja, maar hij doet het niet altijd zeg je he
6 september 2012 om 05:32 #18063279Ik zou hem graag bij je langs brengen maar helaas woon je nogal ver weg :( :swear :jerry
6 september 2012 om 09:36 #18063280Of je moet toevallig in de buurt van de kop van Noord Holland komen ;)
6 september 2012 om 20:26 #18063281haha, nee dat gaat hem niet worden helaas
6 september 2012 om 21:03 #18063282@ gsi racer,
ik heb hetzelfde probleem: tikkende Z14xep motor,vandaag naar garage geweest en conclusie is ook klepstoters vervangen. Moet ik dan de ketting,kettingspanner en waterpomp etc ook meteen laten vervangen?
Wat kost klepstoters vervangen ongeveer bij een universele garage? of bij beun de haas?
Hebben ze ook 4uur werk op alles?@ no name
ik heb dit probleem al minstens 1,5 jaar, is laatste tijd wel erger geworden dan in begin natuurlijk,daarom wordt het eens tijd dat ik deze week actie heb ondernomen!Wat zo dit voor schade kunnen aanbrengen aan de motor als dit echt sllemaal kapot gaat/springt?
6 september 2012 om 23:41 #18063283Heb precies hetzelfde probleem tikkende klepstoters bij een Z1.4XEP ben gister bij een collega geweest(monteur) hij zei tegen mij dat het bij mij nog niet zo heel erg is maar dat ze er wel aan zitten te komen als je wil weten hoe onze klinkt even dit filmpje bekijken http://www.youtube.com/watch?v=iflVyHW1ofY&feature=youtu.be” onclick=”window.open(this.href);return false;.
Kan je misschien even vergelijken het koste mij ongeveer €400,- om 16 klepstoters te vervangen en inclusief ketting spanners pakkingen etc werd het €1000,-
Dus als jou motor hetzelfde klinkt misschien even mee wachten en in de gaten houden want het is wel een duur grapje
let wel dit zijn kosten van een één mans bedrijf.En de waterpomp hoeft niet vervangen te worden want die wordt aangedreven door de multi riem.
Luuk
7 september 2012 om 05:19 #18063284Ik ben ook nieuwsgierig naar de eventuele schade en hoe lang je er mee door kan rijden. Mijn kennis is met vakantie dus ik wil t eigenlijk nog even afwachten als het mogelijk is maar t geratel wordt wel steeds erger lijkt wel (of het komt doordat het weer kouder en natter wordt buiten).
7 september 2012 om 17:00 #18063285@ opeltje 17
ik had jou topic al in de gaten gehouden ;) ,bij mij is het geluid precies hetzelfde! Bij mij maakte ze een schatting van klepstoters vervangen voor ongeveer 750 euro :shock: .Wel bij een universele garage.
Is dit normaal?PS mijn kilometer stand is 120.000, dus elke 100.000 die dingen vervangen? :shock:
7 september 2012 om 21:44 #18063286ik zou de stoters zowiezo laten vervangen als ze blijven tikken!
deze vangen de klepspeling op d.m.v oliedruk.
als ze de olie niet meer vast houden gaan de klapperen/tikken, dus de klepspeling klopt dan ook niet meer.
kan op lange duur niet goed zijn voor de motor.ketting zou ik mooi laten zitten zo lang deze geen geluid maakt.
hoeft er ook niet perse af als de stoters vervangen worden ;)7 september 2012 om 22:36 #18063287@robbie als jou motor hetzelfde klinkt als die van mij zou ik het nog even aankijken, mijn college heeft met z’n oor vlak boven de kleppendeksel geluisterd en zij dat ze wel wat tikken maar dat het nog niet schrikbarend is.
De Z1.4XEP die hij heeft gedaan waren veel erger hij heeft er al talloze gedaan dus ik vertrouw gewoon op hem.
Maar als jij er geen vertrouwen in heb zou ik ze gewoon laten vervangen en doe er dan meteen 16 anders zit je over 2 maanden weer met getik ;)
Over de kosten weet ik niet zoveel weet niet precies wat voor tarieven mijn collega hanteerd hij zij tegen mij reken rond de €400-450 euro.
PS hoor jij ook bij een koude start ongeveer 2 seconden zo’n klapperend geluid zoals hier: http://www.youtube.com/watch?v=XBj4NMomEsg” onclick=”window.open(this.href);return false;
Luuk
8 september 2012 om 06:39 #18063288ik vind dat wel schrikbarend hoor, als je de stoters bij warme motor ook nog hoort tikken…
klepspeling klopt dan gewoon niet meer en op langere duur kan dit niet goed zijn8 september 2012 om 08:48 #18063289Je hebt ook wel gelijk maar ik vertrouw gewoon op mijn collega hij heeft er al zo veel gedaan en de motor loopt voor de rest gewoon goed en rijd ook goed maar ik let gewoon goed op het geluid en als dat erger wordt laat ik het direct vervangen.
Luuk
8 september 2012 om 08:59 #18063290Bij mij werd het eerst wel minder als hij warm was maar nu blijft hij tikken. Wordt wel iets minder als hij warm is en in combi met de radio hoor je t dan niet binnen. Behalve als je met de ramen open door een tunnel rijdt oid. Het lijkt wel erger te zijn geworden na de flush. Ik probeer er nu zo min mogelijk mee te rijden en de snelwegen te mijden. Het lijkt af en toe wel een trekker ;)
8 september 2012 om 10:36 #18063291zo klinkt het bij mij precies hetzelfde!
Misschien heeft het bij mij ook te maken dat ik een G3 systeem erin heb van vialle?
Omdat dit een hogere verbrandings temperatuur heeft dan benzine?Dus advies van jullie is gewoon klepstoters vervangen en niet de ketting/kettingspanner en de waterpomp bij een km stand van 120.000?
8 september 2012 om 11:20 #18063292Denk dat het ook wel wat te maken heeft met het G3 systeem volgens mij is de Z1.4XEP geen goede motor voor G3.
Ik zou dan inderdaad de klepstoters laten vervangen.
Luuk
9 september 2012 om 13:55 #18063293was vergeten te vermelden dat de auto niet tikt als hij koud is.
Pas alleen als de motor warm is tikt er iets in het blok als hij stationair loopt, maak je meer als geeft bij stil staan dus meer als stationair,dan is het getik weg.
Zakt hij weer terug naar stationair toerental, dan begint het getik weer9 september 2012 om 17:56 #18063294Als de motor koud is is de olie nog dik zodra de motor warm wordt wordt de olie ook dunner en kan er een stoter gaan lekken.
Maar als je maar als je meer dan 10000 maakt is er nog wel meer stuk hoor :jerry
Luuk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.