Forumindex › Forums › Modellen › Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) › Slecht starten
- Dit onderwerp bevat 25 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 31 januari 2021om 13:13 door Amewiky.
-
AuteurBerichten
-
13 januari 2021 om 08:30 #18404740
Hoi hoi hier ben ik weer met de volgende vraag (probleem),
De motor draait netjes stationer en rijd ook heerlijk
Nu het volgende,zodra de auto langer dan 10min stil staat (motor uit dus)
Dan start hij zeer slecht na langere tijd uit staan bijna niet meer aan te krijgen .nou weet ik dat als de verstuivers lek zijn dit ook de oorzaak kan zijn Maar dan zou de motor ook niet lekker moeten lopen bij stationaire ,en dat is hier dus niet het geval
Iemand een tip of suggestie?
Alvast bedankt
13 januari 2021 om 10:01 #18404742Met lekkende verstuivers kan ie gerust wel mooi stationair lopen.
En als je het balgje van je brandstof filter eerst op pompt slaat ie dan sneller aan?
Anders verstuiver lektest doen.
13 januari 2021 om 10:07 #18404744Balgje is gewoon redelijk hard hoor dus denk dat het niet veel uitmaakt als ik er nog meer in knijp
Heb hem nu gestart en na 5x doorstarten begint hij eerst te pruttelen dan 6x start dan slaat hij aan en loopt als een zonnetje maar dan wel eerst wat rook uit uitlaat maar dat trekt gelijk weg
13 januari 2021 om 15:46 #18404770Ik zou is beginnen met verstuivers testen.
13 januari 2021 om 15:54 #18404772Ja ga ik morgen vroeg als eerste doen
Ik laat het je weten :toppie:
15 januari 2021 om 07:45 #18404892<p style=”text-align: left;”>Nou probleem gevonden hoor,bij toeval</p>
Verstuiver bleken dus gewoon goed te zijn En ook op uitlees geen storingen te vindenTotdat me maat kijkt naar de retour leidingen en er dus verdacht veel diesel op de verstuivers vond liggen
Deze dus vervangen met nieuwe rubbertje en pats starten alsof er nooit wat gebeurt was
Dus ook een dingetje om daar naar te kijken bij slecht starten
Ik ga je toch nogmaals bedanken
Ik hoop dat ik nu eindelijk eens probleemloos kan gaan rijden met deze bus want er is genoeg aan gedaan en verdient
Bedankt voor alle hulp en uitleg :toppie:
15 januari 2021 om 15:12 #18404931:good-job:
16 januari 2021 om 11:49 #18405003Ik had nog ff een vraagje
De dieselpomp op de motor
Is dat te vervangen zonder speciaal gereedschap?
En waar moet ik hoofdzakelijk op leten
Alvast bedankt
16 januari 2021 om 12:16 #18405010Dat is alweer een tijd terug dat ik dat gedaan heb.
Pomp is te vervangen zonder speciaal gereedschap, aan de distributiezijde de afdekdop demonten moer van tandwiel loshalen.
En vanaf de andere kant pomp losbouten.
Je hebt alleen heel weinig ruimte bij een vivaro. Ik heb het jaren geleden ooit bij een master gedaan. Dus weet niet of je er zo bij komt.
En ik zou voor de zekerheid de motor optijd zetten, ivm het nokje op je brandstofpomp tandwiel.
16 januari 2021 om 12:27 #18405012Oke
Wederom hartelijk dank
Ik ga denk toch de pomp maar vervangen voor mijn pomp die ik nog op me andere motor heb zitten want ondanks hij veel beter start vind ik dat na een nacht stilstaan toch veelste lang rond moet gaan om te starten
Ook heb ik het idee dat mijn contact slot niet helemaal in orde is want vaak blijft hij in startblokering staan en dan na beetje rommelen gaat het weer uit
Eigenlijk zou ik hem door iemand zoals jij eens goed willen laten na kijken zodat we eindelijk het probleem eens echt kunnen oplossen
Maar financieel is dat weer moeilijk want ze vragen overal gelijk honderden euro’s hahahah
16 januari 2021 om 13:01 #18405016Weet je zeker dat je opvoerbalgje wel goed is? Deze moet gewoon hard zijn deze willen wel lekken dan krijg je deze symptomen.
Verstuiver zou ook nog teveel retour kunnen lekken.
Wat betreft startblokkering dat kan een hoop zijn is lastig.
16 januari 2021 om 13:29 #18405021Ja balge is idd niet hard
Maar als die lek is zou er dan niet ergens diesel moeten lekken
En als hij hard is En ik knijp met volle kracht blijft hij hard
Verstuiver dat geloof ik ook
Maar hij loopt zo netjes stationer
Zou toch denken dat hij dan beetje rot zou lopen?
En idd startblokering dat is me grootste zorg
Zou het kunnen dat door heel veel heel lang starten de blokkering erin blijft schieten?
Ik weet wel dat ik er moe van word hahaha
16 januari 2021 om 17:00 #18405053Kan zijn dat ie een beetje lucht pakt dan zie je geen lekkage. Ik zou als ie een nacht stil gestaan heeft eerst het balgje op druk pompen, en dan kijken hoe die aanslaat.
Hij hoeft niet slecht te lopen met een lekkende verstuiver( naar de retour dan)
Blokkering schiet er niet in door het starten.
Probeer eens met een lage snelheid in een te hoge versnelling op te trekken, slaat ie dan af? Dat is ook een symptoom van defecte verstuiver(s)
16 januari 2021 om 17:21 #18405059Oke zal ik morgen ff doen
Wederom alvast bedankt
17 januari 2021 om 09:40 #18405099Goede morgen
Ik denk dat ik het weet
Vanaf dag 1 ging mijn gloeilampje branden na het starten nou zit er een al wat oudere motor in van 2008 en heb zitten lezen ook op de forum dat er dan een defect zit bij of spiraal of bij de relay
Nu ik het allemaal op een rijtje zet eerst slecht starte tot heel slecht starte en na een lange tijd slepen de motor aanslaat en perfect draait en dan daarna gelijk weer aanslaat bij starte pas na afkoeling weer niet start is het volgens mij eerder dat de auto gewoon niet gloeit en doordat het een oudere motor is niet genoeg compressie heeft om te ontbranden bij koude motor denk ik echt gloei spiraal
Wat denk jij?
17 januari 2021 om 10:40 #18405102Hij zal zeker broerder aanslaan als er 1 of meerdere gloeistiften niet goed werken. Maar of het je probleem is.
Ik zou eerst je stiften eens door meten of gelijk vervangen.
17 januari 2021 om 10:54 #18405104Idd
Heb hem net gestart met volle sterke accu en door paar keer te gloeien ging hij idd pruttelen en na paar keer sloeg hij aan
Nou zou je zeggen dat na paar minuten draaien toch beetje warmer is maar uit gezet gelijk gestart en dan ook gelijk aanslaan maar uitzetten en 30 sec wachten en nee hoor weer Niks
Ik heb de pomp druk gemeten en die stond voor starte op 600 en tijdens starten ging hij naar de 900 is dat normaal?
17 januari 2021 om 16:24 #18405138<p style=”text-align: left;”>Even de gloei regelaar over gezet van een andere auto en hij start veel beter</p>
Heb daarna de gloeispiraal er 1 voor 1 uitgehaald en ff op stroom gezet wat mij opvalt is dat het best lang duurt voordat ze echt warm wordenMaar met een andere regelaar start de bus nu dus wel hooguit na 3x slaat hij nu aan zou dat komen omdat de gloeiers op zijn?
Ook ff in derde versnelling opgetrokken motor heeft dan heel zwaar maar trekt wel gewoon op zonder geke geluiden ook niet roken ofzo in 2e trekt hij echt gewoon goed op geen moeite met 1300 toeren
Zou het wijs zijn om er maar ff 4 nieuwe gloeiers in te zetten ?
18 januari 2021 om 12:41 #18405219Dan zou je zeggen dat het in het gloeirelais zit.
Ik zou de stiften even doormeten inclusief bedrading.
Stekkers op de stiften willen ook wel stuk gaan.
18 januari 2021 om 13:12 #18405222Reeds alles gedaan en blijkt alles in orde
Nu komt het
Het zit in de bedrading ,als ik start krijgt de comp (ecu) te weinig amph
<p style=”text-align: left;”>Nou komt de vraag kan ik de stroom toevoer omleggen of moet ik een andere draadboom?</p>
Dat laatste is nou niet iets wat zo ff gedaan is dus ik hoop dat ik de hoofdstroom. Kan omleggen19 januari 2021 om 19:33 #18405364Raar verhaal, je hebt stroom naar de ECU gemeten?
Als je al dingen om gaat/wil leggen dan zal je toch een schema moeten hebben.
En als ie beter aanslaat met een ander gloeirelais, hoe kan het dan aan de voeding van de ECU liggen
19 januari 2021 om 20:30 #18405382Ik weet het niet meer
Wat ik wel weet is dat er een vloek heerst op die auto
Eerst slecht starte dat redelijk gekregen nu starte na 2x max 3x starte
Toen de dynamo het begeven,daarna multieriem eraf gelopen daardoor de stuurpomp kering kapot en de krukaskering dat allemaal vervangen en gerepareerd en wat denk je ?
Rij de bus na huis ik blij loopt lekker
Denk nou hehe kan weer aan het werk Ja mooi niet ,raar geluid geen mogelijkheid om aan kant te gaan (2baans zonder vluchtstrook)
Olie lampje gaat branden alles gaat branden en poef stil dit alles in max 30 sec
BEN ER KLAAR MEE hahaha
Bedrijf gebeld mag motor omruilen
Dus ga weer opnieuw beginnen
20 januari 2021 om 10:32 #18405480even een vraag
Ik kan een andere motor halen volgens de verkoper is het een 2.5 G9U6 motor maar hij beweert dat het een motor is van 2012 nou vraag ik me af kan deze in de auto van 2008 ? Want volgens mij is dat een nieuwere type ziet er wel redelijk hetzelfde uit Maar gaat dit met mijn eigen ecu ?
Alvast bedankt
20 januari 2021 om 12:48 #18405494G9U is inprincipe allemaal hetzelfde zou in theorie dus moeten passen.
Al weet ik dat niet 100% zeker.
Kan hij je dat zelf niet vertellen?
20 januari 2021 om 13:03 #18405497Ja hij zegt dat ook
Maar dacht beter ff vragen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.