Slecht schakelen van 1 naar 2

Forumindex Forums Modellen Astra Slecht schakelen van 1 naar 2

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    ronver

Allen,

Ik heb 2 vragen:
      1. Ik rijd met de opel Astra J 1.6 CDTI 136pk, met verbeterde M32 versnellingsbak. Echter schakelen van 1-2 gaat naar mijn gevoel slecht, het is alsof je de bak van 1 naar 2 trekt, zonder te ontkoppelen met de gekende “bonk”, die je ook voelt in de pook. Eigenaardig genoeg is het enkel van 1-2, verder geen schakelproblemen, ook van 3-2 gaat elke keer soepel. kan het zijn dat het probleem in de pook zelf ligt dan, omdat van 3 naar 2 dus wel soepel gaat ( dus geen probleem met de 2de versnelling ??? ).

2. Weet iemand over welk inspuitsysteem deze motor beschikt ?

Alvast bedankt ….

ronver

Niemand enig idee ivm het schakelprobleem 2de versnelling ?
        Zou het kunnen helpen als ik een toevoeging van Forte aan de versnellingsbakolie toevoeg?
        Kan aan de pook zelf de afstelling aangepast worden ?

ronver

iets dat me nog is opgevallen: wanneer de wagen in versnelling staat ( bv aan rood licht ) en stationair laat ik het koppelingspedaal opkomen, wanneer het pedaal ongeveer halfweg is, geeft de wagen precies “zelf gas” en loopt hij 1000 t/min, en dit totdat de versnelling effectief aangrijpt.

Is dit eigen aan deze motor ( 1.6 cdti – 136pk ) ? Of zou dit op een probleem met de koppeling kunnen duiden waardoor dan weer het schakelen verslechtert ?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.