Forumindex › Forums › Modellen › Omega › slecht schakelen!..
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 oktober 2009 om 09:35 #17213337
Hallo allemaal!!
ik heb een vraagje: ik heb een omi uit 2001, het is een automaat. nu merk ik dat als ie koud is en ik rij hem lekker op m’n gemakkie warm dat ie de eerste paar kilometer erg slecht overschakeld!! (als de motor en de bak nog koud zijn)
soms wil hij erg slecht van zijn 1 naar z’n 2 maar het grootste probleem is dat op het moment dat ie overschakeld hij dat ontzettend rouw doet. normaal als ie warm is gaat het mooi vloeiend maar bij koude motor “slaat” ie echt naar de volgende versnelling, ik ben iemand die ontzettend zuinig is op z’n auto en hem altijd erg netjes warm rij dus krijg echt een rot gevoel als ie zo overschakeld!!!! is er iemand van jullie die hier een verklaring voor heeft of het misschien zelf ook herkent, misschien dat het zo wel hoort maar ik vind het helemaal nix en voor mijn gevoel kan het ook absoluut niet goed zijn voor de versnellingsbak! ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.. groetjes Ronald!!!22 oktober 2009 om 12:57 #17539976bak olie vervangen!
22 oktober 2009 om 13:55 #17539977ok, dus als de olie vervangen is zullen die problemen verdwijnen? hij heeft nu rond de 125000km gelopen, is dat normaal dat de bak olie dan vervangen moet worden? wat is ongeveer gemiddeld qua kilometers wanneer de bak olie vervangen moet worden?
iig bedankt voor je antwoord!!
gr Ronald!!22 oktober 2009 om 15:56 #17539978Normaal gezien hoef je geen bak olie te vervangen.
Alleen als de bak slecht schakelt.Denk ook aan de filter (schrik alleen niet van de prijs).
Gr Jack
22 oktober 2009 om 17:11 #17539979Hoi jack!! ok dat is duidelijk. ik heb vandaag ook nog contact gehad met de opel dealer want ik zit nog steeds binnen de garantie periode van een half jaar.. nu kan ik hem volgende week savonds brengen en dan krijg ik een leen auto en dan gaan hun er smorgens mee rijden als ie koud is en kijken of ze het op kunnen lossen.. ben iig blij dat ik nog verzekerd ben aangezien jij al aangeeft dat de kosten hoog kunnen uitvallen.. ps ik hoop dat dit soort dingen ook onder de garantie vallen!! ik laat nog wel ff weten hoe het afloopt! iig bedankt voor je reactie!! gr Ronald!!
22 oktober 2009 om 19:37 #17539980Dat hoort wel onder garantie te vallen. Als je een auto koopt moet deze in orde zijn en goed lopen. Gr jack
22 oktober 2009 om 22:50 #17539981origineel gepost door Jack-omegax3.0xe
Normaal gezien hoef je geen bak olie te vervangen.
Alleen als de bak slecht schakelt.Denk ook aan de filter (schrik alleen niet van de prijs).
Gr Jack
In het onderhouds schema voor mijn vectra c gts 2,2 automaat staat in opel tis2000 2008 dat het om de 60.000km of 4 jaar ververst moet worden! ik had pas geleden ook soort gelijke problemen en nadat de bakolie was ververst is het opgelost.
23 oktober 2009 om 07:05 #17539982ok XeRo bedankt voor je reactie!! ik ga ff afwachten wat de opeldealer zegt en als ze zeggen dat ze er nix mee kunnen zal ik er op staan dat ze de olie en het filter vervangen omdat ik nog in de garantie zit.. ik laat wel ff weten hoe het afloopt!! alvast een fijn weekend!! gr Ronald!!
23 oktober 2009 om 15:12 #17539983ik hoor vaker dat er pas bij problemen de bak olie wordt vervangen en niet met vast interval.
Gr Jack
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.