Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › slecht ontvangst gps in zafira
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 september 2010 om 20:58 #17226084
is er nog iemand die problemen heeft met het gps signaal in zafira ?
ik heb een mio gps en kan heel moeilijk een gps signaal te pakken krijgen
ik dacht eerst dat het aan de gps zelf lag maar ik heb ook al een medion geprobeerd en die krijgt ook geen signaal
nu heb ik een tom tom geprobeerd en deze doe het dan weer wel redelijk goed
zou dit te maken kunnen hebben met da wagen of met de verschillende gps-sen ?18 september 2010 om 22:47 #17730415Komt door de reflecterende laag in de voorruit.
Ik weet niet of je de A zafira of de B zafira hebt maar als je de ruit bekijkt bv van de a zie je een bronsachtige gloed in de ruit, dit bemoeilijkt het verbinden met sataliet..
oplossing is speciale antenne aanschaffen voor je navi.
Wat ook wel eens werkt bij sommige is navi naast het zij ruitje…voor bij de A stijlHopelijk heb je er wat aan.
succes….
19 september 2010 om 04:52 #17730416Klopt precies zoals hierboven beschreven staat, heb een tomtom en geen last als hij op het zijruitje zit.
succes ermee :thumbup
groeten Bernd
19 september 2010 om 13:32 #17730417Klopt helemaal. GPS ontvanger bij het kleine zijruitje plaatsen. Dan gaat het goed. Succes. :thumbup
19 september 2010 om 17:27 #17730418Ik heb een Pioneer Avic X1R en krijg ook bijna geen gps signaal
Ik heb de sensor naast de koplamp geplaatst maar hij doet het nog steeds slecht :thumbdown19 september 2010 om 18:47 #17730419heb straks geprobeerd de gps tegen het kleine zijruitje te maken maar ook da hielp niet
ik heb bij de gps wel een extra ontvanger, die buitenkant van de wagen plaatsen
ga dit eens proberen , hoop dat dit iets oplost20 september 2010 om 07:38 #17730420AnoniemLid sinds:
1 January 1970Al die problemen had ik ook, maar heb een extra ontvanger geplaatst in het gearceerde gedeelte achter de spiegel. Daarnaast heb ik de draad voor de TMC verlengd (gewoon met een simpel stroomdraadje) naar het portier en hem bovenlangs achter het rubber naar de middenstijl geplaatst. Simpel maar effectief. Extra ontvanger is o.a. te verkrijgen bij http://www.miha.nl
21 september 2010 om 19:48 #17730421Met een Garmin geen gedonder gehad, in de A niet en nu in de B ook niet. M’n schoonvader had wel problemen met een oudere gps in een auto met voorruitverwarming. Heeft toen de externe ontvanger in het dashbordkastje gemonteerd. Zat daar schijnbaar wel in het ‘zicht’ van de satalieten want werkte prima.
23 oktober 2010 om 20:40 #17730422hmmm raar wij hebben niks in onze zafira a veranderd maar onze mio (oude) deed het gewoon goed? en nu hebben we een tomtom ( mio gaf geen kaartupdates meer +:puke ) maar alle 2 werken perfect ? :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.