Slecht lopende zafira 1.8i 16v 2003 automaat

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Slecht lopende zafira 1.8i 16v 2003 automaat

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    zafira2003

Hallo ik heb sinds februari een zafira 1.8i 16v automaat met 6 maanden garantie gekocht.Nu het volgende probleem met de koude start loopt de motor heel onregelmatig statoinair en soms als je direkt na het starten wegrijdt schokt hij en slaat soms bijna af.Als ik hem koud statoinair laat lopen stottert hij een beetje.Lamda sonde is vervangen,luchtmassameter is vervangen software is ge update.Ik heb het idee dat de garage niet goed weet wat het probleem is of ze willen het niet weten.Vandaag garage weer gebeld omdat de motor vanmorgen weer niet goed liep mijn vrouw durfde er niet mee weg te rijden omdat hij weer erg stotterend en onregelmatig liep.Nu zit de garage te denken aan temp sensor.Als je eenmaal een stuk hebt gereden dan is het probleem eigenlijk weg en loopt hij wel goed.Ik heb nu nog 2 maanden garantie dus misschien heeft hier iemand een idee wat het zou kunnen zijn.Alvast bedankt gr

Marthveld

@zafira2003 wrote:

Hallo ik heb sinds februari een zafira 1.8i 16v automaat met 6 maanden garantie gekocht.Nu het volgende probleem met de koude start loopt de motor heel onregelmatig statoinair en soms als je direkt na het starten wegrijdt schokt hij en slaat soms bijna af.Als ik hem koud statoinair laat lopen stottert hij een beetje.Lamda sonde is vervangen,luchtmassameter is vervangen software is ge update.Ik heb het idee dat de garage niet goed weet wat het probleem is of ze willen het niet weten.Vandaag garage weer gebeld omdat de motor vanmorgen weer niet goed liep mijn vrouw durfde er niet mee weg te rijden omdat hij weer erg stotterend en onregelmatig liep.Nu zit de garage te denken aan temp sensor.Als je eenmaal een stuk hebt gereden dan is het probleem eigenlijk weg en loopt hij wel goed.Ik heb nu nog 2 maanden garantie dus misschien heeft hier iemand een idee wat het zou kunnen zijn.Alvast bedankt gr

Goedemiddag,
        als het een elektronsich probleem is moet er een storingslampje gaan branden effe uitlezen en je weet het, temp zender zou een optie zijn,dit moet de garage kunnen meten via de computer. in koude toestand moet het de omgevingstemperatuur zijn! is dit hoger of lager, dan is de zender kapot. als het iets mechanisch is (bijv bougie”s en kabels) geeft hij dit niet aan maar kan wel met een koude start problemen geven!!

met vriendelijke groeten,Martin

zafira2003

Hallo ik heb een tijde terug gehad dat het motor managment lampje brandde onder het rijden .Toen startte hij eigenlijk ook al niet 100%.Toen hebben ze ook de lambda sonde vervangen en de luchtmassa meter het motormanagment lampje brandt niet meer maar starten doet hij nog steeds slecht.Ik wordt er een beetje mismoedig van want heel veel problemen met deze zafira gelukkig allemaal binnen de garantie periode.Wat zoal voor problemen ,niet werkende airco,slecht starten,krakende vering,naar koelvloeistof ruiken,motor managment lampje wat brande onder het rijden,toen deet het motormanagment lampje het helemaal niet meer,tank meter bleef hangen,km teller bleef hangen,rem licht sensor of iets werkte niet goed remlichten gingen niet meer uit enz enz.

Marthveld

@zafira2003 wrote:

Hallo ik heb een tijde terug gehad dat het motor managment lampje brandde onder het rijden .Toen startte hij eigenlijk ook al niet 100%.Toen hebben ze ook de lambda sonde vervangen en de luchtmassa meter het motormanagment lampje brandt niet meer maar starten doet hij nog steeds slecht.Ik wordt er een beetje mismoedig van want heel veel problemen met deze zafira gelukkig allemaal binnen de garantie periode.Wat zoal voor problemen ,niet werkende airco,slecht starten,krakende vering,naar koelvloeistof ruiken,motor managment lampje wat brande onder het rijden,toen deet het motormanagment lampje het helemaal niet meer,tank meter bleef hangen,km teller bleef hangen,rem licht sensor werkte niet goed remlichten gingen niet meer uit enz enz.

Goedemiddag,
            Nou het zit je niet mee met de zafira, wij hebben ze best veel in het onderhoud, er mankeert wel eens iets aan. Maar wat jij nu allemaal opnoemt is toch wel extreem veel.Ik zou voor het einde garantie termijn toch maar eens goed kijken of alles gerepareerd is voordat zometeen alles op jouw bord terecht komt.
            Misschien eens een andere garage er naar laten kijken om zo een objectief oordeel te geven!Als wij eventueel iets voor je kunnen betekenen hoor ik graag van je!

zafira2003

@Marthveld wrote:

@zafira2003 wrote:

Hallo ik heb een tijde terug gehad dat het motor managment lampje brandde onder het rijden .Toen startte hij eigenlijk ook al niet 100%.Toen hebben ze ook de lambda sonde vervangen en de luchtmassa meter het motormanagment lampje brandt niet meer maar starten doet hij nog steeds slecht.Ik wordt er een beetje mismoedig van want heel veel problemen met deze zafira gelukkig allemaal binnen de garantie periode.Wat zoal voor problemen ,niet werkende airco,slecht starten,krakende vering,naar koelvloeistof ruiken,motor managment lampje wat brande onder het rijden,toen deet het motormanagment lampje het helemaal niet meer,tank meter bleef hangen,km teller bleef hangen,rem licht sensor werkte niet goed remlichten gingen niet meer uit enz enz.

Goedemiddag,
              Nou het zit je niet mee met de zafira, wij hebben ze best veel in het onderhoud, er mankeert wel eens iets aan. Maar wat jij nu allemaal opnoemt is toch wel extreem veel.Ik zou voor het einde garantie termijn toch maar eens goed kijken of alles gerepareerd is voordat zometeen alles op jouw bord terecht komt.
              Misschien eens een andere garage er naar laten kijken om zo een objectief oordeel te geven!Als wij eventueel iets voor je kunnen betekenen hoor ik graag van je!

Nou de meeste problemen die hier vermeld staan zijn opgelost ik heb nu nog alleen het start probleem.Maar de wagen heeft inmiddels in zijn totaal bijna 3 weken bij de garage gestaan.Het is dat ik garantie heb anders had ik hem allang de deur uit gedaan.Verder ben ik inderdaad niet zo te spreken over de garage wat ik al zeg het is dat ik garantie heb anders was ik allang bij een andere garage geweest.Een objectief oordeel is aardig aangeboden van u maar het ligt er natuurlijk aan waar u woont ik kom uit limburg dus.En zolang ik nog garantie heb ga ik ook liever niet naar een andere garage.gr raf

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.